کد خبر : 1694592 | 18 تیر 1399 ساعت 16:08 | 77.2K بازدید | 1 دیدگاه

مطمئن تر از رونالدو و مسی

راز پنالتی های راموس؛ وقتی همه تسلیم می شوند

مارکا با تحقیق روی 20 پنالتی اخیر سرخیو راموس توانسته به نتایج جالب توجهی دست پیدا کند.

راز پنالتی های راموس؛ وقتی همه تسلیم می شوند

به گزارش "ورزش سه"، سرخیو راموس پس از جدایی رونالدو از رئال تبدیل به پنالتی زن شماره یک کهکشانی ها شده و این وظیفه را نیز به بهترین شکلش انجام داده است. راموس مرد مورد اطمینان پنالتی ها در رئال مادرید است و البته بسته به شرایط بازی، گاه ضربات را به کریم بنزما نیز واگذار می کند. او در بازی برابر بیلبائو توانست بیستمین پنالتی متوالی خود در رئال را به گل تبدیل کند.

 

 

1509589

 

 

پنالتی های راموس اطمینان بخش هستند اما چه چیزی پشت این دقت و ظرافت در نواختن پنالتی هاست؟ راموس مطالعه خاصی روی پنالتی ها دارد؟ در تمرینات روی پنالتی ها کار می کند؟ قبل از هر بازی واکنش دروازه بان های حریف روی پنالتی ها را بررسی می کند؟ 

 

مارکا با بررسی 20 پنالتی اخیر راموس در رئال به نتایج جالبی دست یافته است. از لحاظ درصد گل شدن پنالتی ها، سرخیو راموس حتی آماری بهتر از کریستیانو دارد. رونالدو در 9 فصل حضورش در رئال، 92 بار پشت ضربات پنالتی قرار گرفت و 13 تای شان را از دست داد. متوسط 85 درصد موفقیت در گل کردن پنالتی ها برای فوق ستاره پرتغالی به ثبت رسید ولی سرخیو راموس در مجموع فقط یک بار پنالتی را از دست داده که به 26 ماه قبل بر می گردد و به عبارتی 95 درصد پنالتی های او گل شده اند.

 

 

1509592

 

 

حقیقت این است که راموس هیچ مطالعه ای روی واکنش دروازه بان های حریف ندارد. برای او مهم نیست چه کسی درون دروازه قرار دارد. این نه به معنای دست کم گرفتن آنها که بیشتر به خاطر اعتماد به نفس بالا و اطمینانی است که به خودش دارد. او خودش را خوب می شناسد و دروازه بان های حریف را نیز ولی برنامه خاصی برای پنالتی ها پیاده نمی کند. اینطور نیست که ساعت ها بنشیند و در مورد چگونگی گل کردن پنالتی ها تحقیق کند.

راموس با اطمینان پشت توپ قرار می گیرد. در ذهن خود بهترین زاویه و شیوه ضربه زدن را انتخاب می کند و پس از مکثی کوتاه و بدون نگاه به توپ و دروازه بان، پنالتی را به گل تبدیل می کند.

 

 

1509591

 

 

راموس تا آخرین لحظات ایده خود را از دروازه بان ها مخفی نگاه می دارد. تا ثانیه پایانی، گلر حریف نمی تواند حدس بزند که توپ قرار است به کدام جهت برود. همانطور که چند روز پیش داوید سوریا سنگربان ختافه گفت:« فکر می کردم راموس مثل مسی پنالتی را به شکل پاننکا بزند. صبر کردم و وسط دروازه ایستادم اما او توپ را به گوشه دروازه زد و دیگر کاری نمی توانستم انجام دهم.»

 

 

1508795

 

 

دروازه بان برای حدس زدن جهت پنالتی راموس تا آخرین لحظه باید انتظار بکشد و در نهایت چاره ای ندارد جز اینکه یک جهت را به صورت تصادفی انتخاب کند ولی راموس با تسلط و قدرت، توپ را به جایی می زند که دست دروازه بان به آن نمی رسد.

شاید راز گل شدن پنالتی های راموس بیش از هر چیزی به اطمینان و اعتماد به نفس بالای او مربوط باشد. کاپیتان رئال در آخرین مصاحبه خود و در توصیف پنالتی ای که به بیلبائو زد نیز این را به طور ضمنی تایید کرد:« از لحظاتی که حداکثر فشار روی من است، لذت می برم و در این لحظات بهترین وضعیت ممکن را پیدا می کنم. معتقدم که برای پذیرش مسئولیت در این لحظات(زدن پنالتی ها)، بازیکن ایده آلی هستم.»

 

مطالعه پنالتی های راموس نشان می دهد که او روی جهت خاصی تاکید ندارد و همین باعث می شود دروازه بان ها حتی با مطالعه پنالتی های راموس نیز نتوانند برنامه او را حدس بزنند. آنها مقابل راموس تنها باید صبر کنند، صبر و صبر.

 

 

 

1508037

دیدگاه‌ها