کد خبر : 1694721 | 19 تیر 1399 ساعت 12:17 | 61.1K بازدید | 6 دیدگاه

اعلام برنامه لیگ قهرمانان در غرب و شرق

وعده ما ؛ 15 آذر ماه در فینال آسیا !

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ قطعی برگزاری ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در فصل 2020 اعلام کرد.

 وعده ما ؛ 15 آذر ماه  در فینال آسیا !

به گزارش "ورزش سه" بنا بر اخبار قبلی و همانطور که پیش بینی می‌شد چهار بازی باقیمانده از مرحله مقدماتی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا که متوقف مانده است، در دو کشور و به صورت متمرکز برگزار خواهد شد؛ در منطقه غرب، به احتمال قطعی کشور قطر میزبان این مسابقات است. برگزاری این مسابقات بدین صورت است که تیم‌ها در 18 روز و در یک تورنمنت فشرده، از مسابقات مقدماتی عبور می‌کنند و تک نماینده فینالیست این رقابت‌ها در هر منطقه 12 مهرماه مشخص می‌شود تا مسابقه فینال هم به صورت تک بازی و در تاریخ 15 آذر بین دو تیم برتر هر منطقه برگزار شود.

 

چهار تیم ایرانی استقلال، شهر خودرو، پرسپولیس و سپاهان در این مسابقات حاضرند که هیچکدام در گروه‌های خود وضعیت مطلوبی ندارند اما در صورت آمادگی بدنی و آغاز پرقدرت در شروع مجدد رقابت های لیگ قهرمانان، این فرصت برای هر چهار تیم وجود دارد که علاوه بر موفقیت در این رقابت‌ها و دریافت پاداش مالی مناسب، شانس خود را برای حضور در بالاترین مراحل این رقابت‌های معظم آسیا رقم بزنند.

 

 

 

 

رقابت‌هایی که از ایران در آخرین موفقیت نسبی، پرسپولیس به فینال آن رسیده است و با توجه به فشردگی این رقابت‌ها در دوره جدید، بازهم این شانس برای تیم‌های ایرانی وجود دارد تا با پشت سر گذاشتن رقبا به مراحل پایانی و حتی فینال مسابقات صعود کنند. در این بین، برگزاری مسابقات در قطر نیز با توجه به آشنایی کامل تیم‌های ایرانی با فضا و جو فوتبال قطر و همچنین شرایط آب و هوایی، به سود تیم‌های ایرانی خواهد بود به شرطی که آنها با آمادگی کامل در این رقابت‌ها شرکت کنند.

 


برنامه نمایندگان در لیگ قهرمانان آسیا 2020 را می‌بینید:

 


گروه A: استقلال

* الوحده امارات-استقلال (دوشنبه-24 شهریور)
*استقلال-الوحده امارات (پنجشنبه-27 شهریور)
*استقلال- الشرطه عراق(یکشنبه-30 شهریور)
*استقلال-الاهلی عربستان(چهارشنبه-2 مهر)

 

 

گروه B: شهرخودرو

*شباب الاهلی دبی-شهرخودرو (دوشنبه 24 شهریور)
*شهرخودرو-شباب الاهلی دبی(پنجشنبه 27 شهریور)
*شهرخودرو-الهلال عربستان(یکشنبه 30 شهریور)
*شهرخودرو-پاختاکور ازبکستان(چهارشنبه 2 مهر)

 

 

گروه C: پرسپولیس

* پرسپولیس-التعاون(سه شنبه 25 شهریور)
*التعاون-پرسپولیس(جمعه 28 شهریور)
*پرسپولیس-الدحیل(دوشنبه 31 شهریور)
*پرسپولیس-شارجه(پنجشنبه 3 مهر)

 

 

گروه D: سپاهان

*سپاهان- النصر عربستان(سه شنبه 25 شهریور)
* النصر عربستان-سپاهان(جمعه 28 شهریور)
*سپاهان-العین امارات(دوشنبه-31 شهریور)
*سپاهان-السد قطر(پنجشنبه 3مهر)

 

 

 *در حالی که قطار لیگ برتر ایران از ریل های پرسنگ و کلوخ عبور کرده و به آخرین هفته های خود نزدیک می‌شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز برنامه مرحله گروهی، یک هشتم نهایی، نیمه نهایی و فینال را اعلام کرد که برآیند تقویم لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا، حذف تعطیلی پیش فصل برای تیم های ایرانی است.

 

 

1509734

 

 

*آنطور که وبسایت رسمی AFC اعلام کرده، سومین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روز 24 شهریور با دیدار دو نماینده ایران (استقلال و شهرخودرو) مقابل حریفان اماراتی آغاز خواهد شد و در فاصله 11 روز مرحله گروهی به اتمام خواهد رسید و تیم ها در همان فضای متمرکز، بازی های دور حذفی را آغاز خواهند کرد.

 

*قرار است  پلی اف اول روز 5 و 6 مهر برگزار شود؛ قرار بر این است که تیم نخست گروه A با تیم دوم گروه B رودررو خواهد شد و به همین ترتیب 7 بازی دیگر این مرحله برنامه ریزی خواهند شد. بنابراین احتمال دارد که تیم های ایرانی هم رودرروی یکدیگر قرار گیرند. اما در مرحله یک چهارم نهایی تیم ها با قرعه کشی حریف خود را خواهند شناخت و روز 9 مهر چهار دیدار این مرحله را به انجام خواهند رساند.

 

 

1509735

 

 

*بازی نیمه نهایی مرحله غرب روز 12 آبان خواهد بود. البته در شرق بازی ها با تاخیر بیشتری آغاز خواهند شد و به همین خاطر بازی فینال هم یک ماه پس از دیدار نیمه نهایی در روز 15 آذر خواهد بود. همچنین میزبان فینال امسال لیگ قهرمانان آسیا تیم های منطقه غرب خواهند بود و بنابراین ایرانی ها نیز فرصت بسیار خوبی را در اختیار دارند.

 

*چهار تیم ایرانی البته وضعیت مطلوبی در لیگ قهرمانان آسیا ندارند؛ استقلال در گروه خود با کسب یک امتیاز از دو دیدار، سوم است، شهرخودرو با صفر امتیاز در رتبه چهارم جدول جای دارد، پرسپولیس با یک امتیاز در رتبه سوم قرار گرفته و سپاهان تنها تیم سه امتیازی به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها