کد خبر : 1694724 | 20 تیر 1399 ساعت 10:00 | 10.7K بازدید | 1 دیدگاه

چند جبهه به دنبال پایان سلطه ١٣ ساله شیرازی؛

جنگ علنی برای رسیدن به صندلی ریاست فوتبال تهران!

انتخابات هئیت فوتبال استان تهران پس از تاخیری طولانی قرار است به زودی برگزار شود و گروه های مختلفی برای گرفتن این مسئولیت که البته مزایای زیادی نیز به همراه دارد، به روش‌های مختلف رقابتشان را آغاز کرده‌اند.

جنگ علنی برای رسیدن به صندلی ریاست فوتبال تهران!

به گزارش "ورزش سه"، چند وقتی می‌‌شود که دوباره ثبت نام از کاندیدای پست ریاست هیئت فوتبال تهران کلید خورده تا شاید پس از یک سال بلاتکلیفی رییس آن مشخص شود. اما در این بین اخباری از تحرکات مرتبط با این انتخابات به گوش می خورد که می تواند سرنوشت آن را تحت الشعاع قرار دهد.

 

با هم در زیر به افراد یا گروه‌هایی می‌پردازیم که برای در اختیار گرفتن هیئت فوتبال تهران به شیوه های مختلف در حال تلاشند......

 


 شیرازی به دنبال ادامه سلطه 13 ساله 
ظاهرا بیش از ۱۳ سال تکیه بر ریاست هیئت فوتبال تهران و روابط نزدیک با تعداد زیادی از اعضای مجمع، شانس زیادی را برای انتخاب مجدد شیرازی فراهم آورده اما نارضایتی ها و همین طور مدت زمان طولانی حضور او در فوتبال تهران نشان می‌دهد شیرازی این بار شرایط سخت تری نسبت به سایر دوره ها دارد ولی به هر حال انتخاب مجددش دور از تصور نیست.

 

 اداره کل ورزش استان سدی در مقابل شیرازی
مخالفت رضا گل محمدی رییس اداره کل ورزش استان تهران با ریاست شیرازی بسیار علنی شده و پافشاری اداره کل بر رها کردن صندلی هیئت فوتبال هر روز بیشتر می شود. گل محمدی برگزاری انتخابات توسط شیرازی را نادرست می داند و با امکان مهندسی شدن انتخابات خواستار برکناری شیرازی از سرپرستی هیئت فوتبال شده است.

 

حمایت های پشت پرده عضو فدراسیون از گزینه های سیاسی

در چند وقت اخیر، خبرهایی از لابی کردن یکی از مقام های فدراسیون با دو چهره سیاسی برای تصاحب صندلی ریاست هیئت فوتبال به گوش می رسد. افراد سیاسی که با وعده های آنچنانی به اعضای مجمع خبرساز شده‌اند و این موضوع حساسیت بعضی از چهره های ورزشی را برانگیخته و معتقدند ورود سیاسیون همچون گذشته، خطری جدی برای فوتبال است و وضعیت را وخیم تر از قبل خواهد کرد.

 

ائتلاف فوتبالی ها 
 سال قبل و پیش از لغو انتخابات، برخی چهره های پیشکسوت و معتبر فوتبال تهران و نمایندگان صنوف فوتبالی با برگزاری جلسات مختلف یک هیئت داوری را تشکیل دادند تا کاندیدای اصلح اهالی فوتبال را به انتخابات معرفی نمایند. این گروه شرایط امروز فوتبال تهران را محصول بی تفاوتی اهالی فوتبال در سال های قبل می دانند که گویی بر خرد جمعی و شایسته گزینی تاکید دارند. در این میان اکثر کاندیداها با این شیوه موافق بودند و بر رای و انتخاب هیئت ژوری تمکین کرده بودند اما با لغو انتخابات در سال گذشته، این اجماع و مشارکت اهالی فوتبال مسکوت ماند و به نظر می رسد بار دیگر با توجه به تعداد زیاد کاندیداها دوباره فعال شود تا خواست و نظرات خانواده فوتبال تهران را به اعضای مجمع انتخاباتی اعلام نماید.

 


تک مانده ها
در این بین افراد ناشناسی نیز وجود دارند که برای اهالی فوتبال کمتر شناخته شده اند و شانس زیادی برای برنده شدن ندارند؛ چرا که نه با اعضای مجمع انتخابات و نه با چهره های تاثیرگذار فوتبال تهران در ارتباط هستند و کناره گیری آنها پیش از برگزاری انتخابات محتمل است.

 


این جنگ علنی با پیروزی کدام جبهه تمام می شود؟
شواهد نشان می دهد شیرازی حتی اگر از مانع بزرگی چون اداره کل ورزش استان تهران هم عبور کند حمایت اهالی فوتبال را به اندازه کافی به همراه ندارد و این در حالی است که از اهالی فوتبالی صدای جوان گرایی، تحصیلات، سلامت و برنامه محوری  به گوش می رسد. گفتنی است در بین گزینه ها، جوانان تحصیل کرده و فوتبالی هم حضور دارند که اگر حمایت مناسب از آنها صورت گیرد رقیب جدی برای شیرازی خواهند بود و چه بسا به امپراتوری او پایان دهند.

دیدگاه‌ها