کد خبر : 1694727 | 19 تیر 1399 ساعت 12:46 | 168.8K بازدید | 19 دیدگاه

فرهاد مجیدی و یک امتحان دشوار

ناشناخته‌ترین ترکیب ممکن، در انتظار استقلال

در حالیکه زمزمه هایی مبنی بر برگزاری دیدار استقلال و تراکتور شنیده می شود، اما نکته مبهم داستان ترکیب استقلال می باشد.

ناشناخته‌ترین ترکیب ممکن، در انتظار استقلال

به گزارش "ورزش سه"، این روزها سازمان لیگ دشوارترین روزهای خود را سپری می کند و وضعیت فوق العاده حاکم بر کشور و اختلاف نظر بین تیمها و فشارهای بیرونی مصایب کار را در این نهاد اجرایی فوتبال ایران بالاتر برده است.


دیروز خبری منتشر شد که کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای دیدارهای استقلال و فولاد مقابل حریفانشان، داوری را انتخاب نکرده است. اما تیم تراکتور اعلام کرده که روز جمعه راهی تهران می شود تا خود را برای دیدار با استقلال آماده کند. در نهایت دقایقی پیش هم خبری رسمی منتشر شد که بازیها قرار است طبق برنامه قبلی برگزار شود مگر آنکه ستاد کرونا تغییری در برنامه ایجاد کند. 


با این وصف بازی استقلال و تراکتور در مسیر انجام است و دو تیم باید خود را برای رقابت آماده کنند اگرچه شرایط استقلال با توجه به محرومها و مصدوم ها و کرونایی ها واقعا خوب نیست.


فرهاد مجیدی ممکن است به ناچار دست به تغییر سیستم تیمش بزند و بخاطر نداشتن بازیکن لازم، برای این بازی حساس، با سیستم جدیدی تیمش را روانه ی میدان کند؛ او بازیکنانی از جمله وریا غفوری ، مهدی قایدی(احتمالی) ، مسعود ریگی(احتمالی) ، آرش رضاوند(احتمالی) ، محمد دانشگر و فرشید باقری ، هرویه  میلیچ و محسن  پورحمیدی را در اختیار ندارد. 

 

 

استقلال با روش 3-5-2 

 

. با فرض بر اینکه مجیدی همچنان با سیستم 3-5-2 همیشگی تیمش را ارنج کند، احتمالا این بازیکنان در ترکیب قرار بگیرند:

 

*قطعا همچون تمامی بازیهای این فصل، سید حسین حسینی درون دروازه ی استقلال قرار خواهد گرفت.


* با بازگشت عارف غلامی، او در کنار سیاوش یزدانی و سینا خادم‌پور خط دفاع استقلال را تشکیل خواهند داد. البته چنانچه سیاوش یزدانی از بند مصدومیت رها نشده باشد، قطعا بجای او، عظیم گوک در خط دفاعی استقلال قرار می گیرد. 
 
*با توجه به مثبت بودن تست کرونای هرویه میلیچ، میلاد زکی پور در سمت چپ تیم مجیدی قرار خواهد گرفت. 


*استقلال در دفاع راست هم با در دسترس نبودن وریا غفوری گزینه چندانی ندارد و باید یک بازیکن غیرتخصصی را به جای او در ترکیب قرار دهد که احتمالا علی دشتی خواهد  بود.


*علی کریمی و روزبه چشمی سایر نفرات خط هافبک استقلال را تشکیل خواهند داد. با توجه به اینکه خبرهایی مبنی بر بازگشت فرشید اسماعیلی به شرایط ایده آل شنیده می شود، احتمالا مجیدی او را نیز در کمربند خط میانی تیمش قرار دهد.

 

*در خط حمله استقلال گزینه های زیادی در دسترس نیستند. به جز مهدی قائدی بی جانشین که حالا ظاهرا جزو کرونایی های استقلال است ،شیخ دیاباته هنوز به شرایط حضور کامل نرسیده  تا کار مجیدی برای آرای خط حمله تیمش هم سخت باشد. به خاطر داشته باشیم که ارسلان مطهری هم مصدوم است؛ پس استقلال می ماند و ترکیب بلبلی و شیخ که استفاده از او از ابتدا ریسک است. 

 

 

 


 
 

 
استقلال 4-4-2 

 

اما اگر مجیدی قصد داشته باشد تیمش را با سیستم جدید 4-4-2 روانه ی میدان کند، آن زمان در ترکیب استقلال چند جابجایی رخ خواهد داد.

 

حسینی که گزینه ی اول و آخر مجیدی در درون دروازه است، میلاد زکی پور در سمت چپ خط دفاعی استقلال به میدان خواهد رفت، طاهر خانی و یزدانی نیز مدافعین وسط آبی پوشان خواهند بود و عارف غلامی در سمت راست دفاع استقلالی بازی خواهد کرد.

 

روزبه چشمی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی و علی دشتی هافبک های استقلال خواهند بود. دیاباته و بلبلی نیز در نوک خط حمله ی استقلال حاضر خواهند بود. البته مجیدی زکریا مرادی و امیرحسین کارگر را نیز بر روی نیمکت خواهد داشت که ممکن است جایگزین بلبلی و اسماعیلی بشوند. 

 

 

1509754

 

تصویری از گرم کردن بازیکنان استقلال در بخش اول تمرین روز پنجشنبه

در این جلسه تمرینی محمد دانشگر، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی، حسین پورحمیدی، سینا خادمپور، زکریا مرادی، فرشید باقری، مسعود ریگی، امیرحسین کارگر، آرش رضاوند، هرویه میلیچ و وریا غفوری غایب هستند.

دیدگاه‌ها