کد خبر : 1694738 | 19 تیر 1399 ساعت 14:31 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

رکوردشکنی تعداد فوتی‌ها در کشور؛

آمار کرونا در ایران؛ شناسایی ۲۰۷۹ بیمار جدید

سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و جان‌باختگان ویروس کرونا را در ایران اعلام کرد.

 آمار کرونا در ایران؛ شناسایی ۲۰۷۹ بیمار جدید

به گزارش "ورزش سه"، سیما سادات لاری درباره آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر اظهار کرد: از ظهر دیروز تا ظهر امروز پنج‌شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر رسید. از بین موارد جدید، ۹۹۵ مورد بستری شدند.

 

او ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۱۲ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

لاری اضافه کرد: ۳ هزار و ۳۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

او عنوان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همانند دو روز اخیر استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار هستند.

 

لاری اذعان کرد: در طول ۶ روز گذشته، یک میلیون نفر به مجموع مبتلایان کووید۱۹ در دنیا افزوده شد و شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۱۲ میلیون نفر عبور کرد و این نشان دهنده روند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه کشورهای جهان است.

 

گفتنی است، امروز تعداد موارد جدید مبتلا به کرونا کاهش قابل توجهی داشته ولی آمار جان باختگان به شکل چشمگیری افزایش یافته که از ابتدای شیوع ویروس در ایران تاکنون بی‌سابقه بوده است.

دیدگاه‌ها