کد خبر : 1694741 | 19 تیر 1399 ساعت 20:34 | 154.8K بازدید | 6 دیدگاه

زنده از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال

لحظه‌ به‌ لحظه با هفته بیست وچهارم لیگ برتر!

اطلاعیه جدید سازمان لیگ، فضای فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

لحظه‌ به‌ لحظه با هفته بیست وچهارم لیگ برتر!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بسیاری از هواداران فوتبال منتظر نتیجه تست راستی آزمایی استقلال و فولاد بودند، سازمان لیگ از اجرای به موقع بازی های هفته بیست و چهارم خبر داد تا دوباره فضای فوتبال ایران به التهاب و تنش کشیده شود. در حالی که هنوز باشگاه ها موضع رسمی خود را نگرفته اند اما هواداران در شبکه های اجتماعی و همچنین کارشناسان با اشکال مختلف نظر خود را گفته اند و انتظار می‌رود که در ساعات آینده فوتبال ایران دوباره درگیر صحبت های مدیران و مربیان شود.

 

در حالی که پرسپولیسی ها خود را آماده سفر به تبریز می‌کنند، آبی ها وضعیت مبهمی دارند، تراکتوری ها موافق برگزاری لیگ هستند و راهی تهران خواهند شد، اینجا تلاش خواهیم کرد که حواشی پیش از آغاز هفته بیست و چهارم لیگ برتر را با جزئیاتی هرچه بیشتر پوشش دهیم:

 

۲۲:۰۳ - ساکت الهامی: تست کرونای علیرضا پژمان و میمبلا مثبت شده است که این ۲ نفر در قرنطینه هستند و چند روز دیگر از آن‌ها دوباره تست گرفته می‌شود و در صورت نداشتن مشکل در تمرینات حضور می‌یابند.

 


 

۲۱:۳۱ - مهرزاد خلیلیان رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در آخرین بخش از مصاحبه امروز خود اعلام کرده با آژانس های هواپیمایی وارد مذاکره شده تا در سفرهای تیم های فوتبال به شهرستان ها، حتما موضوع فاصله گذاری و رعایت پروتکل لحاظ شود.

 


 

1509788

 

۲۱:۲۶ - پرسپولیسی ها بدون حضور در لابی فرودگاه و به صورت مستقیم پس از پیاده شدن از هواپیما با اتوبوس راهی هتل محل اقامت شدند. دو دستگاه خودروی پلیس نیز سرخ ها را اسکورت می‌کرد.

 


 

21:10-مهرزاد خلیلیان که امروز با رادیو تهران صحبت کرد، حرف‌های مختلفی درباره مسئله کرونا در فوتبال به زبان آورد که مهم‌ترین آن دو نکته بود:
1- موضوع 25 درصد کرونایی فولاد و استقلال مورد قبول واقع شده است.(این به معنای تجدید بازی دو تیم  با پارس و نساجی است).
2- با وجود پذیرش این موضوع از آن‌جایی که تعدادی از استقلالی‌ها در تست مجدد، نتیجه آزمایش‌شان منفی از آب درآمده این تیم از شرایط بازی مقابل تراکتور برخوردار است.
در واقع در این موضوع طوری عمل شده است که هر دو طرف ماجرا کمترین آسیب را ببینند.

 

21:06 - هواداران و کادر استقلال از برنامه ریزی سازمان لیگ کاملا ناراضی به نظر می‌رسند و با توجه به تعویق بازی فولاد، دوباره موج جدیدی از اعتراضات شبکه های اجتماعی را در بر گرفته است.

 


 


21:05 - به گفته مهرزاد خلیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، این فدراسیون پیشنهاد داده که کمیته اخلاق پزشکی در ورزش (شما بخوانید فوتبال) تشکیل شود؛ ظاهرا تخلفات یکی از پزشکان و اظهارنظرات اینستاگرامی درباره مسائل اخیر باعث بروز اتفاقات و ماجراهایی در سطح بالای تصمیم گیری پیرامون مسائل فوتبالی شده است.

 


 

21:00- رضا مهاجری: ما تمام تلاشمان را برای بردن و نتیجه گرفتن انجام می‌دهیم اما همه‌چیز دست ما نیست. استراتژی ما این است که گل نخوریم و بتوانیم موقعیت‌های گلزنی ایجاد کنیم. پرسپولیس تیمی است که از حداقل فرصت‌ها، استفاده حداکثری می‌کند. سال گذشته نیز در تبریز تا لحظات آخر بازی پایاپایی داشته و حتی خیلی جاها هم برتر از پرسپولیس بودیم اما متأسفانه یک‌لحظه غفلت باعث شد امتیاز بازی را از دست بدهیم.

 



20:56 - به نوشته خبرگزاری فارس، در تمرین امروز استقلال سیاوش یزدانی مجددا آسیب دید تا حضور وی در بازی شنبه در هاله‌ای از ابهام باشد؛ این اتفاق در حالی رخ داده که محمد دانشگر در قرنطینه است و استقلال در پست دفاع وسط چشمی، غلامی و شاهین طاهرخانی را در اختیار دارد.

 


 

1509772

 

20:33-امید عالیشاه به همراه پرسپولیسی ها به سفر تبریز نرفت.البته مشخص نیست با توجه به برگزاری مسابقات بدون تماشاچی او بازهم در شهر میزبان دچار مشکلاتی می‌شد یا نه.

 


 

20:30- با اعلام رسمی سازمان لیگ دیدار تیمهای استقلال و تراکتور طبق برنامه قبلی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

 



20:30- دیدار تیمهای فولاد و نفت مسجد سلیمان به تعویق افتاد.سازمان لیگ در اعلامیه رسمی خود فولاد را با توجه به تعدد موارد کرونایی مجاز به فعالیت ورزشی نمی‌داند.

 


 

1509767

 


20:05 - کاروان تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی با ماشین سازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهی تبریز شد؛ آن‌ها این سفر خود را به صورت چارتری انجام دادند.

 


 

1509763

 

20:00: رضا مهاجری سرمربی ماشین سازی به صورت آنلاین به سئوالات خبرنگاران درباره بازی مقابل پرسپولیس پاسخ داد .

 


 

 

 

1509762

 

19:53 - با تصاویری که رسانه باشگاه استقلال از روند تمرین امروز این تیم در ورزشگاه انقلاب نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد 17 بازیکن (مجموعا با احتساب دروازه‌بان‌ها) در تمرین امروز آبی‌ها حضور دارند و انتظار می‌رود در دیدار با تراکتور، لیست استقلال خالی از بازیکن باشد و احتمالا حتی جمع تعویضی‌های مجیدی نیز به پنج نفر نخواهد رسید!

 


 

19:28 - محسن کریمی معمای ترکیب استقلال!بازیکنی که به دلیل پارگی رباط صلیبی نامش از لیست آبی‌ها خط خورده اما امروز در میان جمع اندک بازیکنان حاضر در تمرین استقلال حضور دارد.کریمی احتمالا به لیست استقلال بازگشته است.

 


 

1509754

 

19:05 - آغاز تمرین روز پنجشنبه تیم فوتبال استقلال در مجموعه ورزشی انقلاب با صحبت‌های فرهاد مجیدی در جمع بازیکنانی که تست کرونایشان منفی اعلام شده است.در قاب منتشر شده از رسانه باشگاه استقلال، در تمرین امروز آبی‌ها تنها 13 بازیکن حضور دارد! در این جلسه تمرینی محمد دانشگر، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی، حسین پورحمیدی، سینا خادمپور، زکریا مرادی، فرشید باقری، مسعود ریگی، امیرحسین کارگر، آرش رضاوند، هرویه میلیچ و وریا غفوری غایب هستند.

 


 

18:31 - از ساعت 19 قرار است شاگردان فرهاد مجیدی در ورزشگاه انقلاب، تمرینات خود را پیش از دیدار با تراکتور دنبال کنند.

 


 

18:27 - سوت دیدار حساس هفته بیست و چهارم استقلال و تراکتور که شنبه 21 تیرماه برگزار خواهد شد، به حسن اکرمی رسید.این خبر هنوز رسما اعلام نشده است.

 


 

1509752

 

۱۸:۱۰ - پرسپولیس فردا زودتر از همه مدعیان بازی خود را برگزار خواهد کرد و فرصت این را دارند که به صورت موقت اختلافش با سپاهان را به عدد ۱۵ برساند؛ اختلافی که اگر ماندنی باشد، ممکن است به قهرمانی در فاصله پنج هفته تا پایان نیز منجر شود.

 


 

۱۷:۵۶ - عبدیان عضو هیئت مدیره استقلال گفته است: بعید است سال آینده لیگی در کار باشد، اگر بازیکنان صدرنشین کرونا بگیرند باز هم قهرمانی ارزش دارد؟ اگر تیم خودمان هم در شرایط قهرمانی و وضعیت به این شکل بود باید رقابت‌ها را تعطیل می‌کردند چون در این صورت فوتبال اهمیتی ندارد

 


 

۱۷:۴۵- پرسپولیسی ها امشب ساعت ۲۲ به تبریز می‌رسند و قرار است که مستقیم از فرودگاه راهی هتل شوند. در مقابل ورودی هتل نیز مقررات سفت و سختی وضع شده تا مانع از تجمع هواداران این تیم شود.

 


 

 

۱۷:۴۰ - مسعود شجاعی و اشکان دژاگه نقطه ابهام تراکتور برای بازی با استقلال هستند؛ این دو بعد از کرونا هرگز در ترکیب اصلی تیم الهامی نبوده اند و شاید این بار سورپرایز تی تی ها باشند.

 


 

۱۷:۲۰ - تیم تراکتور در هتل المپیک استقرار خواهد داشت؛ نزدیک ترین هتل به ورزشگاه آزادی که از نظر بهداشتی هم وضعیت مطلوبی دارد.

 


 

۱۷:۰۹ - سعید آذری که گفته بود "بازیکنان استقلال پیش از بازی با فولاد در یکی از کثیف ترین فلافل فروشی‌های اهواز سفارش فلافل داده‌اند و کرونایی شدن‌شان ربطی به بازی با فولاد ندارد"، با عذرخواهی از مردم اهواز گفته که منظورش مکان یا قشر خاصی نبوده است.

 


 

 

1509745

 

 

17:00 - در بازی نیم فصل اول پیام حیدری بازی استقلال - تراکتور را سوت زد؛ نام او در فهرست داوران بازی فردا نیست و باید دید که کمیته داوران دوباره قضاوت این مسابقه حساس را به وی می‌سپارد یا نه؟

 

 


 

1505542

 

 

16:51 - ریشه اختلاف استقلال و سازمان لیگ: در حال حاضر لیست استقلال ۳۸ نفره است. این ۳۸ نفر شامل ۱۶ بازیکن بزرگسال، ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال، ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال، یک بازیکن امید و ۱۱ نفر کادر فنی است. البته استقلالی‌ها بر این باورند که لیستشان ۳۶ نفره است اما سازمان لیگ عدد ۳۸ را قبول دارد. دلیل دو نفر اختلاف این است که باشگاه استقلال می‌گوید چون لکیچ، دستیار اسپانیایی-صرب فرهاد مجیدی و بودوروف، مدافع بلغار این تیم دیگر به ایران بازنگشتند، جزو لیست آبی‌ها نیستد اما سازمان لیگ این استدلال را قبول ندارد. دلیل مخالفت سازمان لیگ با استدلال استقلالی‌ها این است که این باشگاه به طور رسمی قرارداد این دو عضو خارجی‌اش را فسخ نکرده و ITC آن‌ها ابطال نشده است و به همین دلیل آن‌ها جزو لیست استقلال حساب می‌شوند.  (ایسنا)

 

 


 

 

15:46- عزیز معبودی مدافع ماشین سازی: من هفته پیش تست دادم که دیدم نتیجه آن مثبت است. برای خودم عجیب بود چون تست همسرم منفی بود و خودم و خانواده‌ام اصلاً بیرون نمی‌رویم و اگر خریدی داریم تلفنی و اینترنتی انجام می‌دهیم. وقتی هم خریدهایمان می‌رسد، همسرم همه آنها را با دقت می‌شوید و بعد هم که خشک می‌شود دوباره با الکل ضدعفونی می‌کند. به هر حال، به خاطر این مسأله نتوانستم همراه تیم به مسجدسلیمان بروم اما بعد از آن، تست دوم را که دادم، متوجه شدم نتیجه تست اول اشتباه بود چون هم تست PCR دادم و منفی شد و هم اسکن ریه‌ام چیزی را نشان نمی‌داد.

 


 

 

16:45 - علاوه بر تقابل های بالای جدولی، دیدار تیم های گل گهر و پیکان هم در این هفته لیگ برتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پیکان در صورت پیروزی از منطقه سقوط جدا خواهد شد.

 

 


 

 

1509742

 

 

16:34 - نامه ای که روز دوشنبه در برنامه فوتبال برتر به نمایش گذاشته بود، امروز در سایت های خبری منتشر شده. نامه ای که در آن اسامی بازیکنان معرفی شده از سوی باشگاه استقلال به تست مجدد رفته اند، مشخص شده است. همچنین مهرشاد رهبر دستیار کادر پزشکی استقلال هم در این فهرست حضور دارد.

 


 

 

1509714

 

 

16:23 - برنامه هفته بیست و چهارم لیگ برتر به این ترتیب است؛ دو بازی فردا، شش بازی روز شنبه.

 

 


 

 

1509740

 

 

16:20 - در بازی استقلال و تراکتور، غیبت مربیان خارجی آن ها جالب توجه است؛ دنیزلی پس از کسب نتایج نامناسب ترجیح داد به ترکیه برود و استراماچونی به خاطر مسائل بانکی و مالی، اردوی آبی ها را ترک کرد.

 

 


 

 

1507087

 

16:15 - ترکیب احتمالی تراکتور در مقابل استقلال: مظاهری، خانزاده، سلیمی، تیکدری، تیموری، ایمانی، اسدی، مهری، حاج صفی، شکاری و انصاری.

 

 


 

 

1507225

 

 

16:10 - ترکیب احتمالی استقلال در مقابل تراکتور: حسینی، زکی پور، طاهرخانی، یزدانی، غلامی، کریمی، چشمی، اسماعیلی، دشتی، بلبلی و دیاباته.

 


 

15:57 - خلیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی: «استخرهای سرپوشیده در استان‌های اشاره‌شده و همچنین سالن‌های مختص به ورزش‌هایی که تماس در آن نسبت به سایر ورزش‌ها مثل کشتی، کاراته و جودو زیادتر است، همچنان بسته است. ما درصدد هستیم با اتخاذ چنین تدابیری ظرف هفته‌های آینده به بتوانیم شرایط بهتری را برای جامعه به وجود بیاوریم.» بنابراین ورزش فوتبال حتی در استان هایی با وضعیت قرمز هم تعطیل نخواهد بود.

 


 

 

1508114

 

15:52 - مهرداد کریمیان سرمربی تیم شاهین بوشهر با انتقاد از احتمال تعویق بازی‌ها گفته است: «فکر میکنم فوتبال ایران تحت تاثیر ویروس کروناست و شاید اگر در آغاز پروتکل ها سنجیده تر نوشته می‌شد، الان وضعیت اینطوری نداشتیم. این که یک هفته یک تیم بیاید و بگوید من بازی میکنم، یکی بگوید حتما بازی می‌کنم و دیگری بگوید بازی نمی‌کنم این ظلم به تیم های انتهای جدول است که قرار است باهم بازی کنند و نتایج همزمان برایشان تاثیرگذار است. این که تیمی چند هفته بعد بازی عقب افتاده را برگزار کند، مناسب نیست. ما در برهه ای از زمان دروازه بان خارجی مان را نداشتیم، دیگری شرایط جسمانی مطلوبی نداشت و ما یک گلر سوم داشتیم؛ با این شرایط باید وارد مسابقات می‌شدیم اما به این مسائل فکر نشده بود.»

 

 


 

 

1509736

 

15:48 - در بازی رفت استقلال - تراکتور، شیخ دیاباته عملکرد بسیار خوبی داشت و در تبریز هت تریک کرد. او حالا بعد از بازگشت از فرانسه و دیدار فرزند جدیدش، انگیزه بالایی دارد تا توانایی اش را به کادرفنی و هواداران استقلال نشان دهد.

 

 


 

 

1484564

 

15:45 - ساکت الهامی سرمربی تراکتور که کمتر در رسانه ها ظاهر می‌شود، صبح امروز در یک برنامه رادیویی گفته بود: الان هیچ کسی نمی‌داند آیا بازی برگزار می‌شود و یا نمی‌شود و نمی‌دانند شرایط تیم‌ها به چه نحوی است، هر تیمی زورش بیشتر باشد تصمیم گیری می‌کند و تیم‌هایی که منتسب به وزارتخانه هستند هر زمان دلشان بخواهند بازی می‌کنند و هر زمان نخواهند بازی نمی‌کنند.

 


 

 

15:41 - پرسپولیس لشکری از مصدومان را در اردوی خود دارد و با این وضعیت به مصاف ماشین سازی خواهد رفت؛ محمد انصاری، وحید امیری، محمد نادری، محسن ربیع خواه و امید عالیشاه مصدومان پرسپولیس هستند. شجاع نیز آسیب دیدگی داشت که بهبود یافت. همچنین علیرضا بیرانوند هم باتوجه به اتمام قرارداد در ترکیب پرسپولیس جایی ندارد.

 


 

 

15:40 - با برنامه ریزی کنفرانس خبری و قطعیت برگزاری بازی استقلال - تراکتور، حالا همه منتظر اعلام تیم داوری این مسابقه بسیار حساس هستند.

 

 


 

 

15:39 - سهیل گوهری که روز گذشته به عنوان سرپرست روابط عمومی آبی ها انتخاب شده بود، امروز با انتشار بیانیه ای از سمت خود استعفا کرد تا دلیل حضور و جدایی اش مبهم بماند.

 

 


 

 

15:38 -اعلام آمادگی ساکت الهامی و باشگاه تراکتور برای حضور در نشست خبری نشان می‌دهد که تبریزی ها برنامه سفر خود به تهران را چیده اند و حتی با تغییراتی در آن، تلاش کرده اند تا الهامی به کنفرانس خبری هم برسد.

 

 


 

 

 

15:36 - آخرین تقابل مجیدی با تراکتور به دیدار سال پیش در تبریز برمی‌گردد که مجیدی دستیار وینفرد شفر بود. آن روز فرهاد زیر باران شدید تبریز پرتحرک و فعال بود اما در نهایت استقلال با گل اشکان دژاگه مغلوب شد.

 


 

15:30 - طبق اعلام سازمان لیگ، برنامه نشست خبری فرهاد مجیدی تغییر کرد؛ سرمربی استقلال ساعت 15 باید به سازمان لیگ برود و نیم ساعت پیش از او سرمربی تراکتور گفتگو خواهد کرد.

 


 

 

1509720

 

 

15:14 - نمایندگان ایران از روز 24 شهریور باید در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان بروند. نکته جالب این است که استقلال به عنوان اولین نماینده ایران در روز دوشنبه 24 شهریور باید به مصاف الوحده امارات برود. شهرخودرو نیز در برابر شباب اهلی قرار خواهد گرفت.

 


 

 

1507235

 

15:00 - محمد تقوی پیشکسوت استقلال در صفحه توییتری خود نوشت: در شرایطی که استقلال  و فولاد دارای چند بازیکن کرونایی هستند ادامه مسابقات نه تنها قانونی نیست بلکه از نظر اخلاقی نیز به هیچ عنوان درست نیست، با آنکه شخصا با ادامه لیگ موافق بودم اما در حال حاضر اصرار به ادامه بازیها نوعی لجبازی کودکانه است.

 

 


 

1509631

 

 

14:45 - در روز غیبت چند بازیکن در ترکیب استقلال، خط حمله این تیم چهره ای جدید به خود خواهد گرفت؛ محمد بلبلی و شیخ دیاباته. اما با این حال مهم ترین اتفاق شاید غیبت کاپیتان وریا غفوری باشد.

 

 


 

1507383

 

14:30 - طبق اعلام سازمان لیگ فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال فردا ساعت 13:30 باید در کنفرانس خبری پیش از بازی با تراکتور حضور پیدا کند اما هنوز باشگاه استقلال واکنشی به این تصمیم نداشته است.

 

 


 

1509719

 

14:15 - با اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، تعداد فوتی های کرونا در ایران دوباره رکورد زده است. آنطور که او اعلام کرده روز گذشته 221 نفر جان خود را از دست داده اند.

 


 

14:00 - تنها نهادی که حالا می‌تواند باعث تغییر تقویم مسابقات شود، ستاد مقابله با کرونا در ورزش است. سازمان لیگ هم در بیانیه خود آورده است: «در صورتیکه در ساعات آینده دستورات جدیدی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش صادر شود بر آن اساس تغییراتی در برنامه مسابقات لیگ برتر نوزدهم ایجاد می شود.»

دیدگاه‌ها