کد خبر : 1694781 | 19 تیر 1399 ساعت 19:53 | 60.7K بازدید | 2 دیدگاه

آشنایی با گزینه شماره یک وزارت ورزش

تردیدهای جدی علیپور برای مدیرعاملی پرسپولیس

گزینه اصلی وزارت ورزش برای مدیریت عامل این تیم برای حضور در این باشگاه سرخ‌پوش دچار تردید است.

تردیدهای جدی علیپور برای مدیرعاملی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه" محمد علیپور از چهره‌های پشت صحنه اما موثر شکل گیری باشگاه نفت تهران در دوره اوجش در سالهای گذشته بوده که با وجود مسئولیت اصلی، هرگز نامی از او در مطبوعات مطرح نبود و او علاقه داشت از پشت پرده کارها را دنبال کند؛ نفت تهران در دوره ثبات و نتیجه گیری که از تشکیل مجدد این تیم و بازی در لیگ دو تا حضور به عنوان یکی از قطب‌های اصلی فوتبال در سالهای گذشته لیگ را شامل می‌شد، زیر نظر علیپور فعالیت می‌کرد.

 

علیپور سابقه مدیریت حراست ورزش وزارتخانه نفت را در کارنامه دارد و همچنین تجارت او نیز ظاهرا معطوف به حوزه نفت و میعانات گازی است؛ با وجود آنکه در سالهای طولانی، محمد علیپور در هیات مدیره باشگاه نفت تهران حضور داشت هرگز نامش به عنوان یک چهره اصلی مطرح نبود و این مسائل به سایر مدیران باشگاه واگذار شده بود. در سوابقی که از علیپور به دست آمده گویا او برای عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در دوره ریاست حسین محلوجی نیز مطرح شده است.

 

وی همچنین به رشته دوومیدانی علاقه خاصی داشته و حتی مدال طلای احسان حدادی در مسابقات جوانان قهرمانی جهان تحت پوشش باشگاه دوومیدانی نفت به دست آمده است، در سفری که او با دوومیدانی‌کاران جوان ایران همراه بود؛ جالب اینکه یحیی گل محمدی قبلا توسط علیپور بعد از جدایی از پرسپولیس، به نفت تهران اضافه شده و مقام سوم لیگ را در یک فصل رویایی کسب کرده است. بنابراین کادرفنی پرسپولیس تجربه همکاری با این مدیر گمنام و بی‌هیاهو را دارد.

 

1509768

 

ماموریت حفظ تیم فعلی پرسپولیس و تقویت آن احتیاج به منابعی دارد که فقدان آن علیپور را برای پذیرش مسئولیت مردد کرده است.

 

علی‌نژاد معاون وزیر ورزش که خود سابقه همکاری طولانی با علیپور را دارد، وی را برای مدیریت پرسپولیس نامزد کرده و در مکالمات مختلف از او قول گرفته است برای مدیریت پرسپولیس پا پیش بگذارد اما علیپور چهره‌ای نیست که بی‌گدار به آب بزند و برای حضور در جمع سرخ‌پوشان تردیدهای جدی دارد.

 

با توجه به دو پرونده سنگین میلیون دلاری باشگاه پرسپولیس (بدهی به برانکو ایووانکوویچ و گابریل کالدرون) و همچنین مخارج سرسام‌آور تیم برای تمدید قراردادها و فشار مالی وحشتناکی که پرسپولیس در دو ماه آینده تحمل خواهد کرد، علیپور را برای حضور در این باشگاه مردد کرده است.

 

آنچه مسلم است قرار نیست در درآمدهای باشگاه اتفاق خاصی رخ بدهد که بتواند با این حجم از بدهی و مخارج، در هماهنگی باشد و مدیری که هدایت باشگاه را در دسترس می‌گیرد بتواند آنها را از سر بگذراند؛ با این وصف، تمدید قرارداد با بازیکنان، حفظ تیم و تقویت پرسپولیس برای فصل آینده به هیچ وجه کار آسانی نیست و همین موضوع است که فعلا مانع از پاسخ مثبت علیپور به پرسپولیسی‌ها شده است.

 

 

دیدگاه‌ها