کد خبر : 1694842 | 20 تیر 1399 ساعت 08:12 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

اصرار داشتیم لیگ برگزار نشود

رضاییان: فوتبال حقیر نیست و می‌تواند ثروتمند باشد

معاون ورزشی صنعت نفت آبادان می‌گوید فوتبال حقیر نیست و می‌تواند ثروتمند باشد.

رضاییان: فوتبال حقیر نیست و می‌تواند ثروتمند باشد

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، مسعود رضاییان درباره مشکلات مالی نفت آبادان و کمک مالی هواداران به این تیم اظهار کرد: این کمک‌ها فقط به صورت موقت است و مشکلات یک تیم لیگ برتری با این گونه راه حل‌ها برطرف نمی‌شود. حتی کمک چند میلیاردی از سوی وزارت نفت یا ورزش هم یک نجات موقتی است. منابع مالی باید پایدار و کافی باشند. کمک‌های مردمی به صورت کوتاه مدت می‌تواند حواب دهد اما هزینه‌ها در تیم‌های لیگ برتر سرسام آور است.

 

او ادامه داد: مشکلات مالی باید به صورت ریشه‌ای حل شود و این مساله فقط از طریق احیا منابع فوتبالی حل می‌شود. حتی تیم‌هایی که به صورت شخصی اداره می‌شوند بعد از یکی دو سال محو می‌شوند یا این‌که آن افراد از فوتبال ما خارج می‌شوند. این‌که وزارت‌ یا هواداران کمکی می‌کنند کاملا موقتی است. اگر حق پخش یا دیگر منابع مالی فوتبالی به تیم‌ها اختصاص یابد می‌توانیم به جایی برسیم که حتی به دیگر بخش‌ها هم کمک کنیم.

 

معاون ورزشی صنعت نفت آبادان با بیان این‌که فوتبال حقیر نیست و می‌تواند ثروتمند باشد، عنوان کرد: اگر منابعی که برای باشگاه‌های فوتبال است به آن‌ها اختصاص پیدا کند، از پول این باشگاه‌ها می‌شود کمک گرفت. در غیر این صورت هر اتفاق دیگر یا هر کمکی موقتی است و فقط ظاهر را زیبا تر جلوه می‌دهد. باید فکری به حال فوتبال کرد چرا که با استفاده درست از منابعی که حق فوتبال هستند می‌توانیم روند رو به رشدی در فوتبال داشته باشیم.

 

او درباره مثبت شدن تست نیمی از بازیکنان استقلال و فولاد و احتمال لغو لیگ برتر گفت: به عنوان یک مسئول از یکی از باشگاه‌های لیگ برتر باید بگویم ما هم در ابتدا اصرار داشتیم که لیگ برگزار نشود و پیشنهاد دادیم هر زمان که شرایط تا حدودی ایده‌آل شد، لیگ برتر را از سر بگیریم. اگر همین الان هم ستاد مبارزه با کرونا تصمیم به تعلیق لیگ برتر بگیرد هم پیروی می‌کنیم و به حاشیه‌ها دامن نمی‌زنیم و کارمان را انجام می‌دهیم.

 

رضاییان ادامه داد: اما وقتی لیگ تعطیل بود شخصا هر روز بی‌تاب بودم که فوتبال در سراسر دنیا شروع شود و بتوانیم دوباره لیگ‌های دنیا را تماشا کنیم. قطعا شروع فوتبال شور را به خانه‌ها برمی‌گرداند و کسی نیست که از شروع لیگ‌های دنیا خوشحال نباشد. برای لیگ خودمان هم بیاییم از مردم سوال بپرسیم چرا که مطمئنا هر کدام از تیم‌های ما هم هوادارانی دارند و منتظر شروع بازی‌ها تیم‌هایشان بودند.

 

او با بیان این‌که مردم به همه رشته‌های ورزشی علاقه دارند و از تماشا کردن ورزش لذت می‌برند، گفت: مردم به فوتبال هم نیاز دارند و قطعا تماشای فوتبال حال آن‌ها را خوب می‌کند. باید این را هم بگویم که خود اعضای باشگاه‌ها هم این رشته را به عنوان شغل خود انتخاب کرده‌اند و اگر لیگ لغو شود شغل آن‌ها هم از دست می‌رود. آن‌ها هم نیاز به کار دارند.

دیدگاه‌ها