کد خبر : 1695087 | 21 تیر 1399 ساعت 11:59 | 18.1K بازدید | 1 دیدگاه

پنج چیزی که درباره لوئیس سوارز نمی‌دانستید

لوئیس سوارز: گلزن نابغه عاشق‌پیشه

لوئیس سوارز ستاره اروگوئه‌ای بارسلونا حالا یکی از نمادهای این تیم کاتالان و یکی از چهره‌های برجسته لالیگا است. ستاره جنجالی که شخصیت جالب توجهی دارد.

لوئیس سوارز: گلزن نابغه عاشق‌پیشه

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه سال‌ها است از دوران اوج جنجال‌های لوئیس سوارز می‌گذرد و او حالا مدتها است آرامش و سکون بیشتری را تجربه می‌کند ولی شکی نیست که او همچنان یکی از ستاره‌های جنجالی دنیای فوتبال به حساب می‌آید. سوارز از زمان پیوستن به بارسلونا تا امروز جایگاهش را به عنوان یکی از نمادهای این تیم تبدیل کرده و حالا که پا به سن گذاشته یکی از نمادهای لالیگا است. در این یادداشت به پنج نکته‌ای می‌پردازیم که احتمالاً درباره او نمی‌دانستید:

 

خانواده فوتبالی

لوئیس بزرگ‌شده یک خانواده بزرگ فوتبالی است. او در بین هفت برادرش فرزند چهارم است و چندین نفر از برادران او در اروگوئه و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی کرده‌اند. از جمله آنها می‌توان به پائولو، ماکسیمیلیانو و دیگو سوارز اشاره کرد. البته لوئیس با اختلاف موفق‌ترین فوتبالیست برادران سوارز بوده!

 

1510173

 

انتقال به اسپانیا برای همراهی با همسر

زمانی که خانواده نامزد لوئیس سوارز، اروگوئه را ترک کرده و راهی اسپانیا می‌شوند او با خود عهد می‌بندد که روزی به دنبال نامزدش راهی این کشور شده و با او ازدواج کند. تلاش سوارز و دست سرنوشت او راهی اروپا می‌کند تا لوئیس جوان بعد از بازی در خرونینخن و آژاکس در هلند و لیورپول در انگلیس سرانجام راهی اسپانیا شده و به بلوگرانا ملحق شود. بارسلون شهر محل زندگی نامزد سابق و همسر سوارز است و او حالا این شهر را خانه خود می داند.

 

 

دوستی با ادینسون کاوانی برای بیش از چند دهه

لوئیس و ادینسون کاوانی سال‌ها است اصلی‌ترین مهاجمین تیم ملی اروگوئه هستند اما رابطه دوستانه بین این دو قدمتی به درازای بیش از یک دهه دارد. این دو فوتبالیست زاده شهر سالتو در اروگوئه هستند و هر دو در سال ۱۹۸۷ به فاصله ۲۱ روز از هم متولد شده‌اند. جالب اینجا است که محل زندگی آنها در کودکی با هم تنها شش کوچه فاصله داشته. آن هم در شهری کوچک که تنها ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

1510175

 

برنده دو کفش طلای اروپا

همه لوئیس سوارز را به عنوان گلزنی قهار می شناسند ولی رکورد گلزنی او آنقدر بالا است که برایش دو بار کفش طلای اروپا را به همراه داشته. جایزه‌ای که بهترین گلزن قاره اهدا می‌شود. او اولین بار در فصل 2013-2014 با پیراهن لیورپول به کفش طلا رسید و سپس در فصل 2015-2016 در بارسا این جایزه را بدست آورد. او در یک دهه گذشته به جز مسی و رونالدو تنها کسی است که موفق به دریافت جایزه پیچیچی شده. جایزه‌ای که به آقای گل لالیگا داده می‌شود.

 

1510172

 

ثبت ۱۰ هت‌تریک در لالیگا

لوئیس یکی از ۱۲ بازیکنی است که در تاریخ لالیگا موفق شده‌اند آمار تعداد هت‌تریک‌های خود را به عددی دو رقمی برسانند. سوارز در بدو ورود به اسپانیا در فصل 2014-2015 موفق شد اولین هت‌تریک خود را در بازی مقابل کوردوبا ثبت کند. جدیدترین هت‌تریک او هم در ال‌کلاسیکوی اکتبر ۲۰۱۸ و در جریان پیروزی بزرگ 5-1 بارسا مقابل رئال مادرید ثبت شده است.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

 

 

دیدگاه‌ها