کد خبر : 1695122 | 21 تیر 1399 ساعت 14:18 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

ای اف سی و چالش فشردگی مسابقات ملی و باشگاهی

بحران زمان فوتبال آسیا را تهدید می کند

تعطیلی چندماهه رقابت های فوتبال برنامه های آینده برگزاری رقابت های باشگاهی و ملی در سطح قاره آسیا را چالش فشردگی برنامه مسابقات مواجه کرده است.

بحران زمان فوتبال آسیا را تهدید می کند

به گزارش" ورزش سه" کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است جلسه برای برنامه ریزی فصل 2020/2021 برگزار خواهد کرد. دو روز پیش این کمیته با بیانیه ای ازسرگیری رقابت های ملی فوتبال و فوتسال را صادر کرد ضمن اینکه قرار است رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از چهارده سپتامبر تا 3 اکتبر(24شهریور تا 12مهر) و در یک کشور به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.


با این حال به نظر می رسد کمیته برگزاری مسابقات با توجه به فشردگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در این فصل برای برنامه ریزی این مسابقات در فصل آینده کار سختی دارد. از طرف دیگر باشگاه ها و تیم های ملی نیز تحت فشار بیش از حد مسابقات قرار می گیرند. در حال حاضر 4 تیم ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و تیم ملی ایران باید بازی هایش در رقابت های مقدماتی جام جهانی را برگزار کند، ضمن اینکه مسابقات لیگ هنوز به پایان نرسیده و از طرف دیگر رقابت های جام حذفی باقیمانده است. 


موضوع دیگری که می تواند بردشواری برنامه ریزی برای تیم ملی و باشگاه ها بیفزاید ، برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در یک کشور خاص است که عملا منجر به برگزاری مسابقات به صورت فشرده و پیاپی می شود هرچند کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته برگزاری مسابقات با تک بازی کردن مسابقات و از بین بردن زمان مسافرت ها قصد دارد از سنگینی این فشار کم کند.


به نظر می رسد جلسه ای که فردا در کمیته مسابقات AFC برگزار می شود از این نظر حائزاهمیت باشد که تصمیمات نهایی درباره زمان و نحوه برگزاری مسابقات گرفته شود. 

 

1510238

 احتمالا این چهار استادیوم کشور قطر میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود که قرار است به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود


در حال حاضر فدراسیون فوتبال ایران وظیفه دشواری برای نحوه برنامه ریزی مسابقات باشگاهی داخلی و هماهنگی آن ها با برنامه ریزی های کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد داشت. در حال شرایط اساسنامه و مشکلات برسر راه انتخابات بیشتر زمان فدراسیون فوتبال را گرفته است و باید دید کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون در نهایت چگونه برنامه ریزی خواهد کرد.


این در حالی است که برخی کشورها از هم اکنون در حال بررسی طرح های مختلف هستند تا بعد از تصمیمات نهایی در جلسه روزهای آتی کمیته مسابقات ای اف سی بتوانند آن ها را اجرا کنند. یکی از این کشورها قطر است که به احتمال زیاد میزبانی رقابت های متمرکز لیگ قهرمانان آسیا را به دلیل داشتن امکانات و تجهیزات لازم بازی در این فصل از سال ، برعهده خواهد داشت. آن ها هم البته به دلیل حضور باشگاه هایشان در لیگ قهرمانان و همچنین بازی های حساس ملی در رقابت های مقدماتی دچار مشکلاتی در برنامه ریزی هایشان شده اند چرا که تیم های السد و الدحیل که به احتمال زیاد از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان صعود می کنند فصل آینده هم در این مسابقات حاضر خواهند بود. آن ها در حال حاضر به پیشنهاداتی فکر یم کنند  یکی از آن ها این است که بعد از اتمام رقابت های این فصل فوتبال باشگاهی ، لیگ فصل فصل آینده را به مدت چند هفته برگزار کنند و بعد از آن استراحتی را در نظر بگیرند تا تیم ها خودشان را برای لیگ قهرمانان سال بعد آماده کنند.  یکی دیگر از پیشنهادات این است که قبل از شروع فصل جدید استراحتی را در نظر بگیرند و بازی های تیم هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند را به تعویق بیاندازند.


این نشان می دهد که مشکل فشردگی فقط برای تیم ملی و باشگاه های فوتبال ایران نیست و اغلب کشورهای آسیایی را با مشکل برنامه ریزی برای فرار از خستگی و فرسودگی مفرط مواجه کرده است.

دیدگاه‌ها