کد خبر : 1695162 | 21 تیر 1399 ساعت 17:25 | 21.4K بازدید | 3 دیدگاه

رقابت در لالیگا به اوج رسید؛

رئال در آستانه قهرمانی، مسی به دنبال هفتمین جایزه!

در این هفته های پایانی لالیگا رقابت و حساسیت به اوج رسیده است.

رئال در آستانه قهرمانی، مسی به دنبال هفتمین جایزه!

به گزارش "ورزش سه"، امشب هفته سی و پنجم لالیگا نیز تمام می شود و رئال مادرید از بالاترین شانس برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار است. اما هنوز رقابت در لالیگا به بالاترین حد ممکن دنبال می شود و مبارزه برای کسب جام، سهمیه و جوایز شخصی بین تیم ها و ستاره های بزرگ در حال انجام است.

 

کورس قهرمانی

 

رئال مادرید در پیج نهایی بالاتر از بارسلونا قرار گرفته است. در هنگام از سرگیری فصل تیم کاتالونیایی در صدر جدول قرار داشت، اما لوس بلانکوس پس از شروع مجدد بازی ها موفق به کسب هفت پیروزی از هفت دیدار اخیر خود شده، سرخیو راموس نیز فرم فوق العاده ای داشته و 5 گل به ثمر رسانده است. در همین مقطع بارسلونا در بازی های دشوار خود مقابل سویا، سلتاویگو و اتلتیکومادرید امتیاز از دست داده است.

 

1510275

 

اگر نبرد قهرمانی به روز پایانی فصل برسد می تواند برای هواداران هر دو باشگاه استرس زا باشد. اگرچه بارسلونا برابر آلاوس و رئال مادرید مقابل لگانس هر دو روی کاغذ برنده به نظر می رسند، اما هر دو حریف برای بقا در لالیگا مبارزه می کنند و با همه توان در میدان حاضر خواهند شد.

 

رقابت کسب سهمیه

 

رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید احتمالا سه جایگاه برتر جدول لالیگا را کسب می کنند، اما تیم فاتح سهمیه چهارم هنوز نامشخص است. بسیاری از تیم ها هنوز شانس کسب این بلیط طلایی را دارند. گرچه سویا در حال حاضر در رده چهارم قرار دارد، اما روند آنها از زمان شروع دوباره بازی ها باثبات نبوده و تیم هایی چون ویارئال، ختافه و سوسیداد در تعقیب سویا قرار دارند.

 

1510277

 

نبرد برای کسب سهمیه لیگ اروپا و اشغال رتبه های پنجم، ششم و هفتم نیز هنوز ادامه دارد. ویارئال، ختافه و سوسیداد در حال حاضر در این رتبه ها قرار دارند، اما بیلبائو نیز فاصله چندانی با آنها ندارد و ممکن است نبردی از باسک بین آنها و سوسیداد که فینالیست کوپا هم شده اند شکل گیرد. گرانادا و والنسیا نیز هنوز شانس کسب سهمیه دارند.

 

نبرد فرار از سقوط

 

در هفته سی و چهارم دو تیم ته جدولی اسپانیول و لگانس به مصاف هم رفتند. این دیدار مبارزه ای برای حفظ شانس های بقا در لالیگا بود و این لگانس بود که موفق شد به سه امتیاز دست یابد.

 

1510274

 

لگانس هنوز هم مسیری صعب العبور پیش روی خود می بیند  و برای ماندن در لالیگا به چیزی معجزه نیاز دارد، به خصوص که باید در روز پایانی با رئال مادرید روبرو شوند. با این حال مایورکای رده هجدهمی بعد از پیروزی شش امتیازی 1-5 مقابل سلتاویگو در هفته 33 شانس مناسبی برای ماندن در لالیگا دارد.

 

با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل، تیم هایی که هنوز از نظر ریاضی در معرض خطر سقوط قرار دارند شامل رئال وایادولید، رئال بتیس ، سلتاویگو، ایبار و آلاوس، به علاوه سه تیم پایین جدولی مایورکا، لگانس و اسپانیول هستند. تماشای رقابت این تیم برای کسب امتیاز در چند هفته پایانی فصل جذاب خواهد بود.

 

جایزه پیچی چی و زارا

 

هر سال به بهترین گلزن برتر لالیگا جایزه پیچیچی اعطا می شود و لیونل مسی شانس زیادی برای کسب این جایزه برای چهارمین سال پیاپی و در کل هفتمین بار دارد.

 

1510273

 

اما جایزه زارا به بهترین گلزن اسپانیایی فصل اعطا می شود که رقابت سختی بین جرارد مورنو از ویارئال، ایگو آسپاس از سلتا ویگو، رائول گارسیا از بیلبائو، روجز مارتی از لوانته، جیمه ماتا از ختافه، لوکاس پرز از آلاوس و الوارو موراتا در اتلتیکو مادرید با فاصله ای پنج گله نسبت به یکدیگر وجود دارد.

 

جایزه زامورا

 

1510276

 

در همین حال جایزه زامورا نیز به دروازه بانی کمترین گل در هر بازی را به طور متوسط در طول فصل دریافت کرده و حداقل 28 بازی به میدان رفته باشد اعطا می شود. تیبو کورتوا در حال حاضر در صدر قرار دارد، اما فاصله اش با یان اوبلاک خیلی زیاد نیست و با توجه به اینکه دروازه بان اتلتیکومادرید در هر چهار فصل گذشته این جایزه را کسب کرده، نمی توان به طور قطعی این عنوان را متعلق به کورتوا دانست.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga

This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها