کد خبر : 1695206 | 21 تیر 1399 ساعت 20:00 | 20.9K بازدید | 2 دیدگاه

شب هایی که هرگز فراموش نمی شوند؛

معمای قهرمانی؛ تب تند انتظار در لالیگا(عکس)

در بسیاری از فصول گذشته شاهد این موضوع بوده ایم که وضعیت قهرمان رقابت قهرمانی لالیگا تا واپسین روزها نا مشخص بوده است.

معمای قهرمانی؛ تب تند انتظار در لالیگا(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه رئال مادرید در حال حاضر با فاصله چهار امتیازی نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی بارسلونا در صدر جدول رقابت های لالیگا قرار گرفته اما با این حال آبی اناری ها هنوز به کسب عنوان قهرمانی امید دارند؛ موضوعی که باعث شده یکی از جذاب ترین رقابت ها برای کسب عنوان قهرمانی طی سالیان اخیر رقم بخورد.

 

حالا ما در اینجا قصد داریم به پنج نمونه از دراماتیک ترین رقابت ها برای کسب عنوان قهرمانی در طول تاریخ لالیگا اشاره کنیم.

 

سرقت بزرگ بارسا در روز پایانی- 1993/94
بارسلونا در هر دو فصل 1991/92 و 1992/93 با برتری کامل نسبت به حریف خود یعنی رئال مادرید به مقام قهرمانی رقابت‌های لالیگا دست یافت اما فصل 1993/94 لالیگا رقابتی تر و جذاب تر بود. لاکرونیا روز پایانی در صدر جدول رقابت‌های لالیگا قرار داشت و تنها به یک پیروزی در بازی آخر خود مقابل والنسیا نیاز داشت تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد؛ اتفاقی که به دراماتیک ترین شکل ممکن رخ نداد زیرا لاکرونیا یک پنالتی را مقابل والنسیا از دست داد و در طرف مقابل بارسلونای یوهان کرویف موفق شد با نتیجه 5-2 سویا را شکست داده و به قهرمانی لالیگا دست پیدا کند. اتفاقی که رقم زننده یک جشن بزرگ برای بارسا و نا امیدی وصف ناپذیر برای لاکرونیا شد.

 

 

1510314

 

 

بازگشت لاکرونیا- 1999/2000
انتظارات دپورتیوو لاکرونیا نهایتاً در فصل 1999/2000 پایان یافت و آن ها در فصلی که بسیار آماده به نظر می رسیدند و در بیشتر اوقات صدر جدول را از آن خود کرده بودند، به مقام قهرمانی دست یافتند. این قهرمانی لاکرونیا نیز به پیروزی این تیم در بازی آخر بستگی داشت چرا که نتایج رقم خورده در هفته‌های پایانی باعث شد که آن ها با بارسلونا هم امتیاز شود اما این بار دپور کار را یک سره کرد و با پیروزی در دیدار آخر قهرمانی خود را جشن گرفت. این در حالی بود که بارسلونا در تقابل با سلتاویگو به تساوی 2-2 رضایت داد.
می توان گفت که این قهرمانی لاکرونیا به دلیل ناکامی چند سال گذشته این تیم، رقم زننده یک صحنه احساسی بزرگ در فوتبال اسپانیا بود و جشن و پایکوبی زیادی در ریازور شکل گرفت.

 

 

1510316

 

 

تاریخ سازی ریس نیمکت نشین- 2006/07
بارسلونا و رئال مادرید در طول فصل 2006/07 رقابت تنگاتنگی با یکدیگر برای کسب عنوان قهرمانی داشتند؛ دوئلی که تا روزهای پایانی رقابت‌های لالیگا ادامه داشت. در آن فصل دو تیم در جدال حساس و سرنوشت ساز الکلاسیکو به تساوی 3-3 دست یافته بودند؛ دیداری که در آن یک جوان 19 ساله به نام لیونل مسی موفق به ثبت هت تریک شد. با این حال در دو بازی مانده به پایان مسابقات یک سورپرایز ویران کننده برای فرانک رایکارد و تیمش رقم خورد و بازیکن تعویضی اسپانیول یعنی تامودو به کسی تبدیل شد که در آن فصل می توان از او به عنوان یکی از دلایل قهرمانی رئال مادرید یاد کرد چراکه او با درخشش مقابل بارسا مانع شکست اسپانیول دردربی کاتالونیا شد.
اگرچه بارسلونا در دیدار آخر خود با نتیجه پرگلی به پیروزی رسید اما فابیو کاپلو در بازی آخر رئال مادرید مقابل مایورکا که البته کمی هم گره خورده بود، خوزه آنتونیو ریس فقید را به زمین فرستاد و او نیز ناجی رئال مادرید شد و با دو بار گلزنی، پیروزی 3-1 این تیم مقابل مایورکا و قهرمانی را رقم زد.

 

 

1510315

 

 

گودین، رهبر قهرمانی اتلتیکو- 2013/14
فصل 2013/14 بسیار هیجان انگیز بود چرا که سه تیم بارسلونا، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند. با این حال همانطور که سرمربی اتلتیکو یعنی دیگو سیمئونه می‌گوید، روخی بلانکو در آن زمان تیم هماهنگ تری نسبت به بقیه بوده است. هر سه تیم مدعی اما در هفته های پایانی با لغزش روبرو شدند چرا که بارسا مقابل گرانادا شکست خورد و اتلتیکومادرید نیز رقابت حساس را به لوانته واگذار کرد. از طرفی رئال مادرید با شکست مقابل سلتاویگو شانس خود را برای قهرمانی از دست داد. همه چیز به دیدار پایانی لالیگا بین دو تیم بارسلونا و اتلتیکو در نوکمپ کشیده شد؛ این در حالی بود که تیم دیگو سیمئونه برای قهرمان شدن تنها به یک تساوی مقابل بارسلونا احتیاج داشت. در ابتدا ستاره شیلیایی بارسا یعنی الکسیس سانچز این تیم را پیش انداخت اما ضربه سر فوق العاده دیگو گودین کار را به تساوی کشاند تا اتلتیکو به اولین قهرمانی خود بعد از فصل 1995/96 دست یافته باشد.

 

 

1510318

 

 

رونالدو، رئال را به سمت قهرمانی می برد- 2016/17
رئال مادرید این فصل رقابت‌های لالیگا را با اقتدار کامل آغاز کرده و ادامه داد. این در حالی بود که کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی کهکشانی‌ها نیز در بهترین فرم خود به سر می‌برد. با این وجود هت تریک مسی در بازی الکلاسیکو مقابل رئال مادرید و پیروزی 3-2 بارسلونا باعث شد که این تیم همچنان به کسب عنوان قهرمانی امید داشته باشد. دو تیم فصل فشرده ای را پشت سر می گذاشتند اما زین الدین زیدان به لطف استراحت دادن به تیم اول خود در برخی بازی ها و داشتن بازیکنان جایگزین باکیفیتی مثل خامس‌ رودریگز، آلوارو موراتا و متئو کواچیچ به نتیجه مطلوب دست یافت. اگرچه رقابت برای قهرمانی تا واپسین لحظات ادامه داشت اما چهاردهمین گل رونالدو در 9 بازی اخیر رئال مادرید باعث شد که این تیم با نتیجه 2-0 مالاگا را شکست داده و به مقام قهرمانی لالیگا دست پیدا کند.

 

 

1510313

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها