کد خبر : 1695209 | 21 تیر 1399 ساعت 19:52 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

معجزه‌ی همیلتون در استخر ردبول‌رینگ

تایم‌گیری گرندپری اتریش پس از تاخیری طولانی بالاخره در پیست بارانی ردبول رینگ برگزار شد.

معجزه‌ی همیلتون در استخر ردبول‌رینگ

به گزارش "ورزش سه"، تایم‌گیری گرندپری اتریش پس از لغو تمرین سوم به دلیل بارش شدید باران، در پیست همچنان بارانی ردبول‌رینگ برگزار شد و هواداران فرمول یک را اصلا ناامید نکرد.


در پایان سه بخش تایم‌گیری که یکی از دیگری تماشایی‌تر از آب درآمدند، لوییس همیلتون با نمایشی خیره‌کننده و باورنکردنی برنده‌ی پل‌پوزیشن گرندپری دوم اتریش شد و اولین پل‌پوزیشن فصل 2020 خود را به چنگ آورد.


مکس ورستپن که هر چه کرد نتوانست به مدافع عنوان قهرمانی و شش بار قهرمان جهان برسد در رده‌ی دوم ایستاد و کارلوس ساینز از مک‌لارن تایم سوم را زد.
 
 
در آغاز تایم‌گیری راننده‌ها سعی داشتند هر چه سریع‌تر خود را به پیست برسانند و لحظاتی قبل از آغاز ‌Q1 قطاری از ماشین‌ها در انتظار سبز شدن چراغ، در پیت‌لین صف کشیدند. وتل اولین راننده‌ای بود که دور خود را شروع کرد و پشت سر او دیگر ماشین‌ها با لاستیک‌های تمام وت مشغول ثبت زمان خود شدند. Q1 که هر لحظه سریع‌تر می‌شد شاهد بارها جا به جا شدن صدرنشین بود و با توجه به دید کم راننده‌ها لحظات هیجان‌انگیزی را رقم زد. از جمله اسپین شدن گروژان و لطیفی و خارج شدن جیووناتزی از پیست که در دقایق پایانی Q1 پرچم قرمز را به پیست آورد و Q1 زودتر از زمان تعیین شده به پایان رسید.

 
 
در Q1 گروژان، جیووناتزی، لطیفی، پرز و کیمی رایکونن حذف شدند و با این حال تعجب برانگیزترین اتفاق Q1، نه حذف چکو پرز راننده‌ی ریسینگ پوینت که با نمایشی که در تمرینات داشت از بخت‌های سکو و حتی پل‌پوزیشن به شمار می‌آمد، که رسیدن جورج راسل راننده‌ی ویلیامز به Q2 بود!
 
 

1510325

 

1510323

 


این اولین بار بعد از گرندپری برزیل 2018 بود که یک ماشین ویلیامز به Q2 می‌رسید. جورج راسل در Q1 توانست در رده‌ی دوازدهم قرار بگیرد.
 
 
در Q2 بار دیگر شاهد مصیبت رانندگان فراری با ماشین غیرقابل راندن –به قول سباستین وتل- این فصل فراری بودیم. چارلز لکلرک حتی با لاستیک‌های نو هم نتوانست خود را به جمع ده ماشین برتر برساند و با رده‌ی یازدهم حذف شد.

وتل هم اوضاع بهتری نداشت و به زحمت رده‌ی دهم را برای خودش حفظ کرد و در مرز حذف از Q2 بود. راسل، استرول، کیویات و مگنوسن دیگر راننده‌هایی بودند که به همراه لکلرک از راهیابی به Q3 بازماندند.
 
 
جورج راسل باز هم توانست با ویلیامز خود سریع‌تر از ماشین‌های ریسینگ پوینت، آلفاتائوری و هاس تایم بزند و رده‌ی دوازدهم را برای خود حفظ کرد. عجب موهبتی است این پسر با استعداد بریتانیایی برای گاراژ ویلیامز.
 
 
در Q3 بارش باران شدت گرفت و همه‌چیز را حساس‌تر از پیش کرد. هر دور می‌توانست آخرین شانس راننده‌ها برای ثبت زمانشان باشد. پس از یکی دو بار دست به دست شدن تایم یک بین بوتاس و همیلتون، ورستپن در صدر قرار گرفت اما خوشحالی پسر هلندی تنها چند ثانیه دوام آورد و همیلتون بلافاصله با 0.787 ثانیه کمتر به صدر جدول بازگشت.
 
 
در آخرین ثانیه‌های Q3 ورستپن در تلاش برای ثبت زمانی سریع‌تر از همیلتون اسپین شد و هم‌زمان همیلتون که در استخر ردبول‌رینگ رسما پرواز می‌کرد زمانی حتی سریع‌تر از دور قبل خودش ثبت کرد و فاصله‌اش با ورستپن را به شکل معجزه‌واری به 1.216 ثانیه رساند تا اولین پل‌پوزیشن خود را در فصل 2020  دشت کند.
 
 

1510322

 

1510321


کارلوس ساینز از مک‌لارن سوم شد و مسابقه‌ی فردا را از ردیف دوم آغاز خواهد کرد. با توجه به نمایش عالی مک‌لارن و حال و روز اسفناک فراری، باید از ساینز پرسید هنوز هم از امضای قرارداد با فراری راضی است؟
 
 
بوتاس، پل‌سیتر و برنده‌ی مسابقه‌ی هفته‌ی گذشته، در رده‌ی چهارم قرار گرفت و استبان اوکون راننده‌ی جوان رنو که استعداد خاصی در راندن در پیست‌های بارانی دارد پنجم شد.

نوریس، آلبون، گسلی و ریکاردو در رده‌های بعدی قرار گرفتند و سباستین وتل در بین ده ماشین حاضر در Q3 تایم دهم را زد.
 
 
گرندپری دوم اتریش فردا و از ساعت 17:40 در پیست ردبول رینگ آغاز می‌شود و برای مسابقه هم باران پیشبینی شده است. این مسابقه را می‌توانید از اپلیکیشن آنتن به شکل مستقیم تماشا کنید.

دیدگاه‌ها