کد خبر : 1695227 | 21 تیر 1399 ساعت 22:53 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

شام پایانی جلالی برابر تیم سابق؟

پیکان 2 گل گهر 0؛ فرار بزرگ برای بقا

پیکان به ارزشمندترین پیروزی هفته دست یافت و توانست جایگاه خود را در انتهای جدول از منطقه سقوط فاصله دهد.

پیکان 2 گل گهر 0؛ فرار بزرگ برای بقا

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مهمترین و شاید سرنوشت سازترین بازی هفته، جدال قعرنشینان جدول که برای فرار از سقوط می‌جنگند با برتری پیکان خاتمه یافت.

 

پیکان که در نیمه اول موفق شده بود با گلی که ماهان رحمانی با پیروزی راهی رختکن شود، در نیمه دوم نیز بازی را تهاجمی ادامه داد و اینبار توسط نادر محمدی به گل دست یافت. بازی اما در ادامه با جنجال ها و صحنه های مشکوک داوری برای هر دو تیم ادامه یافت تا بارها با وقفه و جنگ لفظی دو تیم با موعود بنیادی فر دنبال شود، اما در نهایت این پیکان بود که با دستیابی به دومین پیروزی پیاپی، جایگاه خود را در انتهای جدول به گل گهر هدیه دهد و فرار بزرگی را شروع کند.

 


هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛ شنبه: 99/04/21 ؛ ساعت: 21
استادیوم: شهدای شهرقدس/ بدونِ تماشاگر
داور: موعود بنیادی‌فر/ کمک‌ها: رحیم شاهین و براتعلی مولوی؛ داور چهارم: سعاد وفاپیشه/ ناظر داوری: اسماعیل صفیری.

 

کارت زرد:

آرش قادری(19)، حسین پورامینی(54) از پیکان

احمد زنده روح (47) ، یونس شاکری (50)، علیرضا ابراهیمی(90) از گل گهر سیرجان

 

 


پیکان تهران
آرام هایراپتیان، مهران موسوی، محمد ستاری، دانیال ماهینی، آرش قادری، ابراهیم صالحی(90 علیرضا کوشکی)، سعید واسعی، جلال علی محمدی (69 جابر انصاری)، نادر محمدی، فراز امامعلی(90 محمد خدابنده لو)، ماهان رحمانی
سرمربی: عبدالله ویسی


گل‌گهر سیرجان
مهرداد بشاگردی، عبدالله حسینی، علیرضا ابراهیمی، بهنام برزای(46 میلاد کمندانی)، مهرداد عبدی(73 مهرداد بایرامی)، حسام پورهاشم(83 علی قربانخانی)، یونس شاکری، یوسف وکیا،احمد زنده روح، گادوین منشا(73 پیمان رنجبری) و سجاد آشوری(73 رضا محمودآبادی)
سرمربی: مجید جلالی

 

 

شرح گل:

پیکان 1 - گل گهر صفر - فرار فراز امامعلی از سمت چپ و ارسال او پشت محوطه جریمه برای استفاده از هم‌تیمی‌هایش با ضربه تمام کننده ماهان رحمانی به گل پیکان تبدیل شد.

پیکان 2 - گل گهر صفر - ( دقیقه 47، ارسال کرنر از سوی واسعی با عبور از تمامی بازیکنان به سمت مخالف رفت تا اینبار پورامینی اقدام به ارسال کند و نادر محمدی اینبار در نقش گلزن ظاهر شد و با ضربه سر گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

 


لحظات حساس


دقیقه 18: گادوین منشا اینبار در نفوذ به قلب دفاع پیکان فرصت ایده آلی به دست آورد که ضربه او با اختلاف کمی راهی اوت شد تا پیکانی‌ها نفس راحت بکشند.

دقیقه 30: نادر محمدی که با پرتاب اوت خود در هفته گذشته به عنوان سورپرایز ویسی شناخته شد، اینبار هم با پرتابی دیدنی فراز امامعلی را با دروازه گل گهر تک به تک کرد که در آخرین لحظه خروج بشاگردی مانع از گلزنی مهاجم پیکان شد.

دقیقه 37: موقعیت خطرناک روی دروازه گل گهر که پیکانی ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور دستور به ادامه کار داد و در ادامه اعتراض تند ویسی باعث شد تا یک کارت زرد دریافت کند.

دقیقه 39: ارسال کرنر برای گل گهر سیرجان با ضربه سر یونس شاکری با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 50: اینبار موقعیت مشکوک برای گل گهر سیرجان که توپ به اعتقاد بازیکنان این تیم بعد از ضربه سر یونس شاکری وارد دروازه پیکان شد اما موعود بنیادی فر اعتقادی به گل نداشت تا بازی بار دیگر به سمت جنجال برود و دقایقی بازیکنان گل گهر به این صحنه معترض شوند.

دقیقه 60: ابراهیم صالحی، مهاجم امروز پیکان که جانشین شهریار مغانلو شده، موقعیت مناسبی روی شوت داشت که ضربه‌اش توسط بشاگردی برگشت داده شد.

دقیقه 65: ابراهیم صالحی در حال عبور از بشاگردی بود که گلر گهر به نظر می رسید با دست مانع از ادامه حرکت او شد ولی داور دوباره ادامه بازی داد تا جنجال بزرگ دیگری شکل بگیرد.

دقیقه 84: پیکانی ها فاصله ای تا ثبت گل سوم بازی با یک کار تیمی خوب نداشتند که شوت مهاجم تیم میزبان با برخورد به مدافعان با اختلاف بسیار کمی راهی کرنر شد.

دقیقه ٩٠: شوت مهرداد بایرامی به تیرک افقی دروازه برخورد کرد تا آخرین شانس جدی گل گهر برای گلزنی هم به این شکل از دست برود.

 


در حاشیه

* مهران موسوی و جلال الدین علی محمدی که به دلیل مصدومیت طی دو بازی اخیر غایب بودند در این بازی به ترکیب تیم پیکان رسیدند.

* شهریار مغانلو، آقای گل لیگ برتر به دلیل چهار کارته بودن در این بازی غایب است.

* امیرحسین کریمی دیگر غایب پیکان در این بازی به دلیل محرومیت است. حق وردی و شیخ سلیمانی نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم پیکان نیستند.

* پیکان هفته گذشته برابر ذوب آهن به برتری چهار گله دست یافت و از قعر جدول فرار کرده و گل گهر نیز برابر شهر خودرو و سپاهان طی دو هفته اخیر شکست خورده و برابر فرار از این شرایط چشم به امتیاز این بازی دوخته است.

 

 

بازیکن برتر:


محمد نادری که دومین هفته حضورش در ترکیب پیکان را پشت سر می‌گذارد بار دیگر تاثیرگذار ظاهر شد. او با استفاده از تخصص خود برای ارسال اوت یک بار تیمش را در موقعیت تک به تک گلزنی قرار داد و یک گل نیز از ضربه کرنر ارسالی به ثمر رساند تا تیمش به یک پیروزی ارزشمند دست یابد. نمایش موفق او در سمت راست دفاعی اکنون ویسی را  به بقا در لیگ بیشتر امیدوار کرده است.

 

اتفاق ویژه:


چند تصمیم شاید اثرگذار از سوی موعود بنیادی فر، داور این بازی باعث شد تا هم مجید جلالی و هم عبدالله ویسی روز شلوغی را در محوطه فنی دنبال کنند. در نیمه اول ابتدا این پیکان بود که اعتقاد داشت ضربه بشاگردی خارج از محوطه جریمه به گونه ابراهیم صالحی باید با اخراج گلر حریف همراه می‌شد. در نیمه دوم نیز گل گهر اعتقاد داشت که ضربه یونس شاکری وارد دروازه پیکان شده که باز هم بنیادی فر دستور به ادامه بازی داد تا اینبار نیمکت گل گهر به قضاوت او معترض شود.

پیکان یک بار دیگر نیز به صحنه مربوط به خطای بشاگری روی ابراهیم صالحی معترض بود و اعتقاد به پنالتی داشت که داور توجهی به این صحنه نداشت و دستور به ادامه بازی داد تا بنیادی فر مرد اول این بازی لقب گیرد و باید دید کارشناسان داوری چه نظری درباره قضاوت او خواهند داشت.

 

 

دیدگاه‌ها