کد خبر : 1695338 | 22 تیر 1399 ساعت 01:16 | 146K بازدید | 13 دیدگاه

چهره های شاخص تقابل بزرگ هفته؛ 

اعتراض شدید شجاعی در شب گوش‌بری شیخ!

تقابل بزرگ هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال برنده ای نداشت اما پر از صحنه‌هایی بود که در دربی ها رخ می دهد.

اعتراض شدید شجاعی در شب گوش‌بری شیخ!

به گزارش ورزش سه، تیم های استقلال و تراکتور از ساعت 21 روز شنبه برگزار کننده حساس ترین دیدار هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران بودند. نبرد دو تیم در طول نود دقیقه از نظر فنی افت و خیز کمی داشت اما درگیری ها در داخل و بیرون زمین بسیار بالا بود.

 

در این مطلب نگاهی داریم به چهره های ویژه تقابل بزرگ هفته بیست و چهارم لیگ برتر:

 

فرهاد مجیدی؛ بماند به یادگار!
فرهاد مجیدی، سرمربی جوان تیم استقلال در هفته منتهی به این دیدار بزرگ شرایط بسیار ویژه ای را تجربه کرد. اعلام لیست کرونایی های استقلال که حواشی بسیار زیادی به همراه داشت، تمرینات این تیم را به شدت تحت الشعاع قرار دارد. به طوری که فرهاد مجیدی نتوانست آن گونه که باید تیمش را مهیای این تقابل بزرگ کند. به این ترتیب فرهاد مجیدی در شرایطی خاص تیمش را راهی میدان کرد. شاگردان مجیدی که به شدت با احتیاط ظاهر شدند، در نیمه دوم چند موقعیت خوب برای گلزنی داشتند که شانس یارشان نبود. پایان بازی با نتیجه مساوی اتفاقی بود که با توجه به شرایط یاد شده، برای مجیدی و تیمش نتیجه خوبی بود. بی شک اتفاقات پیش از بازی و حین این دیدار را باید یکی از نقاط عطف دوران آغازین سرمربیگری فرهاد مجیدی بدانیم که تجربه ای بزرگ برای او بود.

 

 

 

 

ساکت الهامی؛ بروز کامل یک احساس بزرگ
تراکتور با شکست مقابل نساجی، بازگشت خوبی به لیگ نداشت. کسب پیروزی مقابل صنعت نفت اما اوضاع را برای تراکتوری ها اندکی به سامان کرد. ساکت الهامی که در مقطعی حساس هدایت تراکتور را بر عهده گرفت، در ماه های اخیر فشارر زیادی را متحمل شد. از حواشی مربوط به اعتراض تراکتوری ها نسبت به آغاز دوباره بازی ها که بر روند آماده سازی آنها تاثیر زیادی گذاشت تا غیبت های پر حرف و حدیث تعداد زیادی از بازیکنان باعث شد تا شرایط خاصی برای ساکت به وجود بیاید. شکست سنگین دیدار رفت مقابل استقلال هم باعث شده بود تا تراکتوری ها در شرایطی ویژه پای به این دیدار بگذارند. وضعیت تراکتور در جدول هم عامل دیگری بود که در کنار عوامل یاد شده باعث شد تا ساکت الهامی فشار زیادی را در طول نود دقیقه احساس کند اما او در نهایت از این بازی خارج از خانه یک امتیاز گرفت تا با رضایت نسبی تهران را ترک کند و تیم را آماده بازی بزرگ سپاهان . جایی که او عیار مربیگری اش را نشان خواهد داد. 

 

 

 

 

دیاباته؛ شبح  قاتل 
شیخ دیاباته، با زدن سه گل و رقم زدن یک هت تریک ماندگار مقابل تراکتور در تقابل دور رفت، به شماره یک تیمش در تبریز تبدیل شد. دیاباته پس از این درخشش بیادماندنی، عملکرد خوبی در ادامه بازی ها داشت تا اینکه یک مصدومیت ناخواسته همه چیز را خراب کرد. دیاباته این روزها با مهاجم زهردار آن دوره فاصله زیادی دارد. مهاجم استقلالی ها در حالی که امید زیادی داشت که بازی با تراکتور یک بار دیگر پله ای برای به اوج رسیدنش باشد، نتوانست در عملی کردن امید خود موفق عمل کند. دیاباته در این دیدار نه تنها در گلزنی موفق نبود بلکه عملکردی را بر جای نگذاشت که در بین برترین ها بازی جای بگیرد. البته او با استوک گوش رضا اسدی مدافع تراکتور را برید تا نشان دهد حتی در روز بدش هم خطرناک است!

 

 

 

 

مسعود شجاعی؛ دو بعد از یک کاپیتان
پیش از ورود مسعود شجاعی به زمین شاهد این بودیم که کاپیتان باتجربه تراکتوری ها فراتر از یک بازیکن در کنار کادرفنی تیمش ظاهر شد. در اوایل و اواسط نیمه اول دیدار تیم‌های استقلال و تراکتور که به صورت زنده از شبکه سه پخش می‌شد، تصاویری از نیمکت تراکتور روی آنتن رفت که بسیار جالب بود. در این تصاویر، برخلاف نیمکت ‌نشینان دیگر تراکتور (برای رعایت پروتکل‌های کرونایی روی سکوها حضور داشتند)، مسعود شجاعی با صدایی بلند در حال اشاره به نحوه بازی و رساندن نکات مورد نظرش به کادر فنی بود که روی نیمکت حضور داشتند. 


جالب اینجاست که دقایقی پیش از دقیقه ۳۰ بازی که قرار بود تیم‌ ها استراحتی کوتاه داشته باشند، شجاعی از دیگر نیمکت نشینان جدا شده و از سکوها به سمت نیمکت تیم رفت. پس از سوت داور برای استراحت چند دقیقه ‌ای، شاهد صحبت‌های شجاعی به مانند عضوی از کادر فنی با بازیکنان تیم بودیم. کاپیتان سرخ پوشان پس خرد جمعی کادرفنی در نیمه دوم وارد زمین شد و در نقش مهاجم کاذب بازی کرد اما او آنقدر آماده نیست که بتواند بازی تراکتور را از این رو به آن رو کند. البته مسعود در لحظات پایانی آهنگ دروازه استقلال را کرده بود که با تکل خشن جشمی سرنگون شد. تکلی که باعث شد او با عصبانیت رو به داور بگوید:برایتان متاسفم.

 

 

 


قائدی؛ جرقه هایی برای امیدواری
مهدی قائدی زمانی که به استقلال پیوست خیلی ها را به ظهور یک ستاره امیدوار کرد. تا پیش از شروع لیگ نوزدهم اما قائدی به آن چه که باید نرسیده بود. مهاجم جوان آبی ها پس از پشت سر گذاشتن کلکسیونی از حواشی، در فصل جاری به واسطه بازی های خوب خود به تیتر یک رسانه ها تبدیل شد.


نمایش های تحسین برانگیز مهاجم جوان استقلالی ها باعث شد تا از او به عنوان یکی از ارکان اصلی استقلال 98-99 یاد شود. در این روزهای سخت، استقلالی ها امید زیادی به درخشش ستاره جوان تیم شان برای رسیدن به موفقیت دارند و انتظارات از قائدی بسیار بالاست. در بازی امشب قائدی بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت که اگر با خوش شانسی برای این بازیکن همراه می شد، استقلال با سه امتیاز بازی را ترک می کرد. حرکت زیبا با توپ و شوت دیدنی که قائدی در نیمه دوم به سمت دروازه تراکتور روانه کرد به تیرک دروازه خورد تا استقلال از رسیدن به یک گل زیبا بازبماند اما همین هم برای امیدواری استقلالی ها به ستاره جوان و آینده او در تیم شان کافی بود.

 

 

 

 

رشید مظاهری؛ خیال تان راحت من هستم
داشتن یک دروازه بان آماده و باتجربه، نعمتی بزرگ برای یک تیم فوتبال به شمار می رود. تراکتور در لیگ نوزدهم با داشتن مظاهری، یکی از تیم هایی است که از این نعمت بزرگ برخودار است. مظاهری در بازی های حساس زیادی، ناجی تیمش بود. در بازی شنبه شب مقابل استقلال هم مظاهری دروازه تیمش را بسته نگه داشت. گرچه در چند صحنه، شانس هم با رشید یار بود اما عملکرد خوب این بازیکن در درون دروازه تراکتور بار دیگر این پیام را در گوش تراکتوری ها از خط دروازه زمزمه کرد که خیالتان راحت من هستم.

 

 

 

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها