کد خبر : 1695351 | 22 تیر 1399 ساعت 08:25 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

مقصودلو از صعود به فینال مسابقات استادان لئون باز ماند

پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران که موفق شده بود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اینترنتی استادان لئون صعود کند در مقابل نماینده‌ای از آمریکا شکست خورد و از صعود به فینال این مسابقات باز ماند.

مقصودلو از صعود به فینال مسابقات استادان لئون باز ماند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از  ایسنا، باتوجه به شیوع کرونا و توصیه پزشکان برای ماندن در خانه تنور رقابت های شطرنج به صورت آنلاین داغ شده است. پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که موفق شده بود به مرحله نیمه نهایی تورنمنت آنلاین استادان لئون برسد برای فینالیست شدن به مصاف شطرنج باز کوبایی اصل که برای تیم آمریکا بازی می‌کند، رفت. حریف او که یکی از اعضای مهم تیم ملی شطرنج آمریکاست، با ریتینگ ۲۷۵۸ در این مسابقات حضور دارد.


مقصودلو در دور اول و دوم این مسابقات شکست خورد. او برای اینکه بتواند در این رقابت‌ها بماند نیاز به برد داشت. او در دو دور بعد موفق شد حریف سرسختش را شکست دهد. بعد از اینکه دو شطرنج باز به تساوی دو بر دو رضایت دادند برای مشخص شدن فینالیست این مسابقات دو بازی برق آسا انجام شد. نماینده ایران رقابت اول برق آسا را پیروز شد اما در رقابت دوم شکست خورد تا باز هم تکلیف یکی از فینالیست‌های این رقابت‌ها مشخص نشود.


دو  شطرنج‌باز در بازی سرنوشت مقابل یکدیگر قرار گرفتند و به تساوی رضایت دادند. با این نتیجه نماینده شطرنج ایران با اینکه توانسته بود به بازی برگردد از صعود به فینال این رقابت‌ها باز ماند.
 مقصودلو مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات به شمار می‌رفت. او در سال گذشته موفق شده بود قهرمان این مسابقات در اسپانیا شود. همچنین حریف مقصودلو در نیمه نهایی باتوجه به ریتینگ بالایش شانس اول قهرمانی این مسابقات به شمار می آید. 


نفر اول این رقابت ها می تواند ۱۲۰۰ یورو را برنده شود. همچنین به نفر دوم این رقابت ها ۸۰۰ یورو و به نفر سوم و چهارم، ۴۰۰ یورو به عنوان جایزه داده خواهد شد.

دیدگاه‌ها