کد خبر : 1695409 | 22 تیر 1399 ساعت 12:16 | 15K بازدید | 2 دیدگاه

بیرانوند در نظرسنجی بهترین دروازه بان آسیا (عکس)

وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته تا بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان آسیا 2018 را انتخاب کنند.

بیرانوند در نظرسنجی بهترین دروازه بان آسیا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند که به تازگی از پرسپولیس جدا شد، عملکرد بسیار خوبی در ترکیب این تیم داشت و به خصوص در سال 2018 نمایش های بین المللی درخشانی را از خود نشان داد. او پس از سیو پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی روسیه، در لیگ قهرمانان آسیا نیز درخشید و نقش پررنگی در صعود سرخ ها به فینال آسیا ایفا کرد.

 

این نمایش های درخشان سبب  شد تا او حالا در نظرسنجی بهترین دروازه بان آسیا برای لیگ قهرمانان 2018 قرار بگیرد. AFC درباره او نوشته که «بیرانوند پس از مهار پنالتی رونالدو، یک ستاره دیگر را هم ناکام گذاشت.» در این گزارش مهار ضربه سر ژاوی ارناندس در بازی نیمه نهایی مقابل السد، «پروازی جهانی» قلمداد شده که «غول های تهرانی را برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند». ای اف سی همچنین با اشاره به این سیو به یادماندنی، آن ها را «لحظه ای برجسته» خوانده است.

 

نکته جالب این که بیرانوند تنها نماینده غرب آسیا در این نظرسنجی است و باقی دروازه بان ها از کشورهای غربی هستند. گلر شماره یک تیم ملی همچنین بیشترین تعداد بازی را در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و با 14 بازی رکوردزنی کرد. او در نیمی از بازی ها کلین شیت کرد و نزدیک به 70 درصد توپ هایی که روانه دروازه اش شد را گرفت و البته 12 گل هم خورد.

 

کوون سون تائه که با کاشیما آنتلرز قهرمان شد، شین هوا یونگ گلر تیم سوون سامسونگ، ژانگ لو دروازه بان تیانجین و سونگ بئوم کئون گلر تیم چونبوک نیز دیگر گزینه های این نظرسنجی هستند.

 

تاکنون بیرانوند با 89 درصد از آرا صدرنشینی قاطع را در اختیار دارد. از اینجا می‌توانید به دروازه بان پرسپولیس رای بدهید.

 

1510626

دیدگاه‌ها