کد خبر : 1695428 | 22 تیر 1399 ساعت 13:05 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه تنش بین فدراسیون کشتی و کمیل قاسمی

دبیر برای قهرمان المپیک سند رو کرد

با اینکه رییس فدراسیون کشتی روز گذشته از قطعی شدن طلای کمیل قاسمی در المپیک لندن خبر داد، اما بازهم این کشتی گیر به برخی مسائل اعتراض دارد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مثبت شدن نمونه دوپینگ نفرات اول و دوم المپیک لندن در وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد، کمیل قاسمی از ایران به همراه کشتی گیر روسی که مدال برنز مشترک کسب کرده بودند، جزو شانس های رسیدن به مدال طلا بودند.


در نهایت بعد از چند ماه کش و قوس، علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی دیروز اعلام کرد طلایی شدن کمیل قاسمی در المپیک لندن قطعی شده و برای رسیدن این مدال به دست این کشتی گیر چند ماه زمان لازم است.
کمیل قاسمی اما امروز در مصاحبه ای که انجام داده، به این مساله که علیرضا دبیر گفته قبلا قانونی برای چنین موردی در اتحادیه جهانی وجود نداشته، معترض شده و گفته طلای المپیک لندن حق او بوده و نباید این قهرمانی به صورت مشترک با روس ها رقم می خورد! 


حالا فدراسیون کشتی برای اثبات صحبت های علیرضا دبیر در برنامه دیروز دایره طلایی مبنی بر اینکه قانونی پیش از این برای موردی که هم قهرمان و هم نایب قهرمان دوپینگی شوند، وجود نداشته، مطلبی را روی سایت خود قرار داده و به قانون اتحادیه جهانی استناد کرده است.


سایت فدراسیون کشتی در این باره نوشت: «در قوانین سال 2019 میلادی اتحادیه جهانی کشتی، در صورتی که نفر اول یک وزن دوپینگ کرده بود، مدال طلا به نفر دوم تعلق می گرفت و مدال نقره نیز به کشتی گیری که توسط کشتی گیر دوپینگی در جریان مسابقات شکست خورده بود و به مدال برنز رسیده بود، تعلق می گرفت و مدال برنز آن وزن نیز به نفر پنجم همان گروه اهدا می شد. و اگر نفر دوم دوپینگ کرده بود مدال نقره آن فرد به بازنده آن کشتی گیر که صاحب مدال برنز شده بود می رسید و مدال برنز نیز به نفر پنجم همان گروه اهداء می شد.

 

1510648


اما نکته ای که در قانون قبلی اتحادیه جهانی لحاظ نشده بود، این بود که اگر دو کشتی گیر در دیدار فینال دوپینگ کرده و از جدول مسابقات حذف شده باشند، مدال طلای این وزن به چه کسی خواهد رسید، به این دلیل که نتیجه این مسابقه با توجه به حذف دو کشتی گیر معتبر نخواهد بود.


اتحادیه جهانی کشتی با توجه به این خلاء قانونی در کتاب مقررات خود در سال 2020 اقدام به بروزرسانی قوانین در این زمینه کرد که اگر دو کشتی گیر در دیدار فینال دوپینگ کرده باشند، مدال طلا به دو نفر بازنده این کشتی گیران که حائز مدال برنز شده اند خواهد رسید و نفرات پنجم نیز صاحب مدال برنز می شوند و مدال نقره به کشتی گیری داده نخواهد شد.

 

1510649

دیدگاه‌ها