کد خبر : 1695452 | 22 تیر 1399 ساعت 14:46 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

ژوانین: قدوس بازیکن مهمی است و می‌ماند

سرانجام بلاتکلیفی امی‌ین به پایان رسید و دادگاه فرانسه با درخواست فرجام‌خواهی این باشگاه برای بقا در لیگ فرانسه مخالفت کرد. این آخرین تلاش امی‌ین برای ماندن در بالاترین رده فوتبال فرانسه بود و حالا آنها باید برای بازی در دسته دوم آماده شوند.

ژوانین: قدوس بازیکن مهمی است و می‌ماند

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، لیگ فرانسه تنها لیگ مهم اروپایی بود که به درخواست دولت این کشور نیمه‌کاره ماند و سازمان لیگ تصمیم گرفت امی‌ین و تولوز را که در منطقه سقوط بودند با وجود ده بازی باقی‌مانده تا پایان فصل به دسته پایین‌تر بفرستد.


هرچند دادگاه پس از شکایت اولیه امی‌ین حکم به بقای این تیم در لوشامپیونا داد، ولی سازمان لیگ فرانسه حاضر به برگزاری مسابقات فصل آینده با 22 تیم نشد تا اینکه جمعه دادگاه ثانویه با درخواست امی‌ین مخالفت کرد. برنار ژوانین، رئیس باشگاه امی‌ین در واکنش به این حکم گفت: «قاضی توجهی به استدلال‌های ما نداشت و از این بابت عمیقاً متأسفم. حالا بهترین جواب ما باید در زمین باشد. امی‌ین مصمم است تیمی بسازد که تشنه بردن باشد.» امی‌ین تمرینات پیش‌فصل را از چند هفته پیش شروع کرد ولی با توجه به این بلاتکلیفی غیرمنتظره تعیین سیاست نقل و انتقالات باشگاه هم معطل رأی دادگاه مانده بود.


حضور در دسته دوم به معنی کاهش بخش قابل توجهی از درآمدهای باشگاه است و بر اساس محاسبات این سقوط زیانی بین 44 تا 50 میلیون یورو برای امی‌ین خواهد داشت.


رسانه‌های نزدیک به باشگاه پیش‌بینی کرده بودند که در صورت قطعی شدن سقوط باشگاه مجبور است تعدادی از بازیکنانش با دستمزد بالا را منتقل کند. سامان قدوس در این میان با دستمزد ماهانه 80 هزار یورو دومین دستمزد بالا در میان بازیکنان را داشت و تصور می‌شد که مجبور شود به تیم دیگری بپیوندد.
با این حال ژوانین در مصاحبه روز گذشته تأکید کرد که قدوس در امی‌ین می‌ماند و قرار است در تیم جدیدی که ساخته می‌شود یکی از مهره‌های کلیدی باشد. او دیروز مصاحبه مفصلی با روزنامه محلی «کوریه پیکار» داشت و وضعیت بازیکنان این تیم را تشریح کرد. او درباره هافبک – مهاجم ایرانی گفت: «ما بازیکنان مهمی مثل سامان قدوس را حفظ می‌کنیم. او می‌تواند بازیساز باکیفیتی برای ما باشد.»


باشگاه امی‌ین همچنین به همکاری با لوکا السنر، سرمربی‌اش ادامه خواهد داد. مربی 37 ساله اهل اسلوونی در 28 بازی فصل قبل تنها 4 برد، 11 تساوی و 13 شکست را ثبت کرد، ولی باشگاه تصمیم گرفته به پروژه‌ای که با او شروع کرده ادامه بدهد و مأموریت بازگشت به لوشامپیونا به همین مربی سپرده شده است. دیگر بازیکنی که ماندنش قطعی شده رژیس گورتنر، دروازه‌بان تیم است. او که سال 2015 به امی‌ین پیوست و یکی از بازیکنان متعصب تیم است، به تازگی قراردادش را تا سال 2023 تمدید کرده است. او در سه رده فوتبال فرانسه برای امی‌ین بازی کرده و به اعتقاد رسانه‌ها یکی از بهترین بازیکنان تیم در فصل گذشته بود.


با این حال باشگاه مجبور است تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش را واگذار کند و اولین جدا شده مشهور امی‌ین گائل کاکوتا نام دارد. مهاجم سابق چلسی که فصل گذشته در حد نامش برای امی‌ین بازی نکرد، به لانس می‌پیوندد که پس از پنج سال دوری به لیگ فرانسه برمی‌گردد.


گیراسی و کوناته، دو مهاجم کلیدی امی‌ین هم هنوز وضعیت نامشخصی دارند. ژوانین درباره آنها گفت: «در حال مذاکره با گیراسی هستیم و احتمالاً به زودی به توافق می‌رسیم. درباره موسی کوناته منتظر بازگشتش هستیم و اگر پیشنهاد خوبی برسد او را واگذار می‌کنیم.» گیراسی فصل گذشته برای امی‌‌ین 9 گل زد و یک گل ساخت و بهترین مهاجم تیمش بود.


تصمیم امی‌ین برای ادامه همکاری با قدوس به معنی این است که باشگاه فرانسوی هنوز به بازیکن ایرانی‌اش اعتماد دارد. قدوس در امی‌ین شروع خوبی داشت، ولی پس از حضور در جام ملت‌های آسیا کیفیتش افت کرد. جراحی آپاندیس دیگر اتفاق بدی بود که روی عملکرد قدوس در فصل 19-2018 تأثیر گذاشت. متأسفانه سامان فصل 20-2019 هم نتوانست کاملاً در خدمت امی‌ین باشد و محرومیت چهار ماهه به خاطر تخلف در قرارداد با اوئسکا او را مدتی طولانی از مسابقات دور کرد. قدوس که سه فصل دیگر با امی‌ین قرارداد دارد می‌تواند در فصل پیش رو به فکر جبران باشد و کمک کند که این تیم به لیگ فرانسه برگردد. بازیکنان این تیم که معتقدند رأی دادگاه ناعادلانه بوده، انگیزه زیادی برای موفقیت دارند و شاید همین کمک کند که خیلی زود به لیگ فرانسه برگردند.

دیدگاه‌ها