کد خبر : 1695454 | 22 تیر 1399 ساعت 15:02 | 144.2K بازدید | 25 دیدگاه

کفش طلا از دست رفت، توپ طلا هم؟

ناشناخته‌تر از همیشه؛ نسخه تقلبی مسی در پساکرونا!

هیچ چیز لیونل مسی به غیر از پاس گل های او شبیه به دوران قبل از کرونا نیست. چه بر سر نابغه بارسا آمده است؟

ناشناخته‌تر از همیشه؛ نسخه تقلبی مسی در پساکرونا!

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، لیونل مسی این روزها خسته تر از همیشه به نظر می رسد. چه از لحاظ ذهنی و چه فیزیکی، آن فوق ستاره همیشگی را در میادین نمی بینیم. پس از شروع مجدد لالیگا لئو مسی تبدیل به یک فوتبالیست ناشناخته شده است و تنها از حیث پاس گل هاست که او همچنان حرفی برای گفتن در زمین دارد.

 

 

1510677

 

 

مسی دیگر مثل سابق گل نمی زند، شوت نمی زند، دریبل نمی زند و موقعیت های خطرناک کمتری هم خلق می کند. او پاس های اشتباه بیشتری نسبت به گذشته  نیز می دهد و در واقع تنها از حیث متوسط پاس گل، نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا پیشرفت داشته است.

 

همانطور که کیکه ستین سرمربی بارسلونا در نشست خبری پس از بازی با وایادولید گفت، مسی نیاز به استراحت دارد:« قطعا مسی هم به استراحت نیاز دارد و در این مورد با او صحبت نیز کرده ام. امشب می خواستم مسی را تعویض کنم ولی نتیجه بازی نزدیک بود و تعویض او منطقی به نظر نمی رسید. اگر با تعداد گل بیشتری در نیمه اول به رختکن می رفتیم، مسی را هم تعویض می کردم.»

 

مسی با وجود خستگی مضاعف، تمام 90 دقیقه بازی با وایادولید را در زمین بود؛ همانطور که در 8 بازی قبلی حتی یک دقیقه را هم از دست نداد. تنها رائول آلبیول مدافع ویارئال است که مثل مسی تمام بازی های اخیر تیمش پس از شروع مجدد لالیگا را در میدان بوده است. با این وجود مسی همچنان تعیین کننده ترین بازیکن بارسلونا محسوب می شود.

 

 

1510470

 

 

در 9 بازی اخیر، مسی موفق به زدن سه گل شده(برابر مایورکا، لگانس و اتلتیکو) و عجیب اینکه در هفت بازی متوالی اخیر تنها زننده یک گل بوده(پنالتی برابر اتلتیکو) که در 15 سال حضور او در سطح اول فوتبال دنیا بی سابقه است.

هرگز پیش از این ندیده بودیم که مسی در هفت بازی تنها یک گل به ثمر برساند.

 

یک مقایسه بین عملکرد مسی قبل و بعد از وقفه لالیگا نتایج جالبی را به همراه دارد:

 

 

1509046

 

 

گلزنی: متوسط گلزنی مسی قبل از وقفه 0.77 گل در هر بازی بود که به 0.33 گل در هر بازی کاهش یافته است

پاس گل: متوسط پاس گل مسی 0.52 قبل از وقفه بود ولی حالا به 0.89 افزایش پیدا کرده است

شوت به دروازه: از این حیث قبل از وقفه، متوسط شوت هایش 2.39 بود که به 1.33 کاهش پیدا کرده است

دریبل زنی: مسی قبل از وقفه متوسط شش دریبل در هر بازی می زد که به 5.89 کاهش یافته است

پاس اشتباه: قبل از وقفه، متوسط 9.81 پاس اشتباه می داد که به 12.11 افزایش پیدا کرده است

 

بارسا دو بازی دیگر برابر اوساسونا و آلاوس در لالیگا پیش رو دارد و سپس سه هفته تا بازی برگشت با ناپولی در لیگ قهرمانان فرصت خواهد داشت. با توجه به اهمیت دو بازی پیش رو، بعید به نظر می رسد که ستین به مسی استراحت بدهد و از حالا هواداران بارسا آرزو می کنند که مسی در این 180 دقیقه پیش رو دچار مصدومیتی ناگوار نشود.

مسی قافیه کفش طلا را به رقبایش روبرت لواندوفسکی و کریستیانو رونالدو باخت و به فاصله دو بازی تا پایان لالیگا تنها 22 گل به ثمر رسانده است. تنها شانس او برای کسب توپ طلای هفتم، فتح لیگ قهرمانان خواهد بود جایی که در صورت گذر بارسا از سد ناپولی، تیم بی رحم بایرن مونیخ در انتظارشان خواهد بود.

 

 

1509678

دیدگاه‌ها