کد خبر : 1695463 | 22 تیر 1399 ساعت 15:44 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

کامیابی پیکان؛ پایان عادت تلخ در مسیر سقوط

پیکان طی دو بازی اخیر در شرایطی به شش امتیاز رسیده که پوشش بزرگترین ضعف آنها در این نتایج کاملا اثرگذار بوده است.

کامیابی پیکان؛ پایان عادت تلخ در مسیر سقوط

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان عبدالله ویسی با پیروزی بزرگی که برابر ذوب آهن و گل گهر طی دو هفته اخیر کسب کردند اکنون از قعر جدول فاصله گرفتند و برای دستیابی به سهمیه بقا شانس خود را افزایش داده‌اند.

 

در دو پیروزی اخیر پیکان مهمترین نقش قطعا پوشش ضعف بزرگ آنها در دریافت گل و اشتباهات سریالی در خط دفاعی و درون دروازه بوده است. جایی که باعث شده بود آنها تا پیش از این دو بازی با 41 گل دریافتی یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ را به نام خود کنند.

 

پیکان اما در بازی با ذوب آهن علیرغم دریافت گل خیلی زود به انسجام تیمی دست یافت و در ادامه توانست با جشنواره گل از اصفهان دست پر خارج شود. در بازی با گل گهر اما آنها به نبوغ بالایی در خط دفاعی خود دست یافتند و ضمن محافظت از دروازه و عدم دریافت گل بار دیگر به پیروزی دست یافتند و چهارمین کلین شیت فصل خود را ثبت کردند.

 

در غیاب چند مهره قابل اعتنا که به دلیل مصدومیت و محرومیت قادر به همراهی این تیم در جدال با گل گهر نبودند، عبدالله ویسی بار دیگر به خط دفاعی چهارنفره خود که برابر ذوب آهن شکل داده بود با همراهی آرام هایراپتیان درون دروازه اعتماد کرد و آنها بار دیگر با نمایش بدون نقص خود توانستند در پیروزی تیم سهمی بزرگ ایفا کنند.

 

در قلب دفاعی این مهران موسوی کاپیتان باتجربه پیکان بود که در بازگشت دوباره به ترکیب توانست در کنار دانیال ماهینی به عنوان زوج خود در این پست، عملکرد درخشانی برابر خط هجومی قدرتمند گل گهر به نمایش بگذارد. یونس شاکری و گادوین منشا به عنوان دو مهاجم خطرناک گل گهر سیرجان روز ناموفقی در این بازی پشت سر گذاشتند و موسوی و ماهینی توانستند به خوبی حرکات آنها را تحت کنترل بگیرند و در نهایت جلالی مجبور به تعویض مهاجم نیجریه‌ای خود شد. پیمان میری که آقای گل فصل گذشته لیگ یک محسوب می‌شود در شرایطی جانشین گادوین منشا شد که او نیز نتوانست برابر خط دفاعی پیکان راه به جایی ببرد و طی 20 دقیقه پایانی، حضوری بی اثر از خود ثبت کرد.

 

در سمت چپ دفاعی هم محمد ستاری بار دیگر توانست اعتماد و رضایت کادرفنی پیکان را به خود جلب کند. مدافع چپ پای پیکان که در نیمه اول بهنام برزای را پیش روی خود می‌دید به خوبی توانست مانع از حرکات این وینگر تکنیکی و موقعیت سازی او برای هم‌تیمی‌هایش شود. در نیمه دوم مجید جلالی با تعویض برزای به دنبال راهی برای عبور از این سمت بود و سجاد آشوری را با تغییر پست به سمت چپ آورد که بار دیگر این تغییر نیز در روز بدون اشتباه محمد ستاری برای پیکانی‌ها، نتیجه‌ای برای گل گهر در پی نداشت.

 

در سمت راست دفاعی پیکان نیز پدیده تازه وارد این تیم بار دیگر گل کاشت. نادر محمدی که جانشین علی حمودی باتجربه شده، بعد از پاس گلی که مقابل ذوب آهن در هفته گذشته با پرتاب اوت شکل داده بود، اینبار توانست ضمن ایجاد چند موقعیت گلزنی جدی، یک گل نیز به نام خود کند و سهمی بزرگ در پیروزی تیمش ایفا کند.

 

پیکان که اکنون با آوراژ منفی هفت در بین تیم های مدعی فرار از سقوط، شرایط مناسب تری دارد، امیدوار است طی دیدارهای باقیمانده به خوبی موفق شود از این موقعیت مناسبی که در فاز دفاعی شکل داده برای دستیابی به نتیجه سود ببرد و باید دید ویسی قادر خواهد بود بازگشت شکوهمندی به لیگ برتر با بقای پیکان داشته باشد یا خیر.

دیدگاه‌ها