کد خبر : 1695465 | 22 تیر 1399 ساعت 17:27 | 30.3K بازدید | 0 دیدگاه

از سپاهانی ها دل چرکین هستم

ویسی و تهدید دستیارش: گفت توی گوشت می‌زنم!

عبدالله ویسی می‌گوید:بدترین نفرین برای یک بازیکن این است که بگویید او مربی شود؛ حالا معنی این جمله محمود یاوری را بهتر درک می‌کنم.

ویسی و تهدید دستیارش: گفت توی گوشت می‌زنم!

به گزارش "ورزش سه"، عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران که شب گذشته شاگردانش پیروزی مهمی را برابر گل گهر به دست آوردند، در جریان این بازی بارها به تصمیم داور معترض شد و صحنه هایی را خلق کرد که از او دیده نشده بود. این مربی باتجربه فوتبال ایران که درخواست مصاحبه در خانه اش را از سوی خبرنگار ما پذیرفته بود، به سوالات درباره این بازی پاسخ داده است. گفتگوی او را در ادامه می‌خوانید:

 

* با هوشیاری و تاکتیک برنده شویم


عبدالله ویسی درباره بازی گل گهر و پیکانگفت: یکی از سخت ترین و حساس ترین بازی های هفته بود. می‌گویند تراکتور - استقلال ولی بازی ما هم خالی از لطف نبود. استرس، گل، دعوا، اضطراب و لحظات حساس خیلی زیادی داشت. اما بچه های ما با هوشیاری و کارهای تاکتیکی که انجام داده بودند، برنده بازی شدند و به کل مجموعه ایرانخودرو تبریک می‌گویم.

 

* نباید بازی از دست داوران خارج شود


او در مورد اشتباه داوری گفت: اشتباه داوری باعث جنجال ها به وجود بیاید؛ اشتباه اول این بود که پنالتی -  اخراج روی ابراهیم صالحی را نگرفت، اشتباه دوم این بود که توپ گل گهر که گل شده بود را نگرفت، اشتباه سوم که آمد جمع کند، اخراج گلر گل گهر بود که پشت 18 با توپ گرفت و باید اخراج می‌شد اما نشد. آنجا بازی از دستش در رفت اما من بازهم به خاطر عصبانیتم از داوران عذرخواهی می‌کنم، هیچ وقت چنین صحنه را ندیده بودم اما بازی ها انقدر در هفته های آخر حساس هستند که باید داوران، کمیته داوران و ما مربیان باید دست به دست هم بدهیم تا بازی از دست داوران خارج نشود.

 

* بدترین نفرین: امیدوارم مربی شوی!


سرمربی پیکان درباره فشار روی مربیان توضیح داد: یک روزی آقای یاوری مربی من در سپاهان بود. گفت اگر می‌خواهید یک بازیکنی را نفرین کنی، بگویید که خدا کند یک روز مربی شوی! نمی‌دانستم چه می‌گوید تا این که مربی شدم. آنقدر فشار روی ما هست که شاید زندگی شخصی ما از یادمان برود. باید چیدمان کنیم، طراحی تمرین کنیم، از 30 نفر 20 نفر را بیاوریم داخل و بعد 11 نفر را بازی دهیم و به هر حال فشار زیادی هست، آن هم تیمی که برای بقا می‌جنگد. جواب رسانه ها را باید بدهیم، جواب مردم را باید بدهیم، جواب مسئولان را باید بدهیم و آنجا فشار روی خودت می‌آید. یک اشتباهی بخواهد انجام شود، البته نه اشتباه معمولی مثل اوت یا یک پنالتی اما دو پنالتی و یک اخراج گلر حریف به ما آسیب می‌رساند و باعث می‌شود یک جا عقده خودمان را باز کنیم. بعد که سرد می‌شویم میفهمیم چه کرده ایم نه فقط من بلکه همه مربیان؛ اما این اولین بار بود که برای من اتفاق افتاد. از همه داوران سوال کنید، همیشه با احترام سوال کردم اما دیشب دست خودم نبود.

 

* دستیارم گفت می‌زنم در گوشت!


ویسی افزود: همکاران من بزرگتر از من هستند و مثلا آقا بهروز خیلی به من لطف داشت و گفت یک تکان دیگر بخوری می‌زنم در گوشت! از این حرفش خوشحال شدم و من نشستم و خودش هم خندید. بزرگتر من است و احترامش واجب است، من حتی در اتوبوس و رختکن جلوتر از آقابهروز نمی‌روم، خودم با آن حرف حال کردم چون می‌داند احترامش را دارم و من هم ساکت نشستم و کاری نکردم.

 

* مجید جلالی نتوانست خودش را کنترل کند


او درباره واکنش های مجید جلالی هم گفت: همان فشاری که روی من و کادرم بود، روی تیم حریف هم بود و مساوی بودیم. آن ها عقب بودند و فشار بیشتری وجود داشت. تعویض که کرد بازیکن آقای عاشوری حرفی زد و آنجا آقای جلالی نتوانست خودش را کنترل کند و حرف هایی زد که نباید می‌زد و من هم انتظار نداشتم. اما ببینید چقدر فشار بود که همچین چیزی را دیدیم. یک بازی جوانمردانه با داوری خوب از بازی جنجالی بهتر است. هر دو تیم شایسته بازی کردند و این تیم هم مثل ذوب آهن گردن کلفت بود و مهره کلیدی داشت اما وقتی بازنده می‌شوید این اتفاقات پیش می‌آید.

 

 

1510545

 

 

* می‌خواهم داوران را اصلا جوان نکنید!


سرمربی باتجربه فوتبال ایران در خصوص عملکرد داوران هم اظهار داشت: ما می‌گوییم داوران را جوان کردیم مثل این که من تیم را جوان کنم و هرروز ببازم؛ خب یعنی چی؟ این که جوان کنم و نتیجه بگیرم خوب است اما این که داوران را جوان کنیم و هرروز اتفاقات بد رخ دهد، خب اصلا جوان نکنیم. جوان کنیم که آینده داشته باشد و اشتباه تکرارشدنی نکنند و هرروز یک تیم آسیب ببیند، یک تیمی  زحمت بکشد و پول خرج کند و داور شما اشتباه کند؟ یا حتی داور باسابقه. اشتباه داوری برای هند و اوت اشکالی ندارد اما اشتباه واضح و روشن می‌رود روی اعصاب آدم. من از کمیته داوران آقای ممبینی، سهرابی، اصفهانیان انتظار دارم که چیدمانشان خوب باشد و هفته های آخر کسی آسیب نبیند.

 

* پیکان را دوست دارم


ویسی درباره احتمال حضورش در پیکان در لیگ آینده گفت: نمی‌دانم، شاید جایش نبود بگویم اما یک جای دیگر هم صحبت کردم ولی پیکان را دوست دارم چون با بچه هایش خیلی اخت هستم و دوست دارم ثمره تلاش هایم را ببینم اما اگر نشد هم من مربی حرفه ای هستم.

 

* من مثل توپ فوتبال هستم


او درباره آمار دو سال دوری از برد عنوان کرد: این صحبت ها ما را بالا آورد. ما مثل توپ فوتبال هستیم و اگر مجکم کوبیده شویم زمین، بلندتر می‌آییم بالا. اگر آرام کوبیده شویم همانجا می‌مانیم. این برای من خیلی لذت داشت اما بی انصافی هم بود. مربی داریم که هر سال تیم دارد و اخراج می‌شود و در 10 سال یک تیم را دهم هم نکرده ولی منی که با این جوانان گمنام اتفاقات خوبی را رقم زدم و با صبا آسیایی شدیم، استقلال خوزستان را با 4 میلیارد هزینه نگه داشتیم و بعد با 6 میلیارد قهرمان کردیم، بعد شاهین را بالا آوردیم و الان هم پیکان را نگه می‌داریم و اگر این حرف ها را برایمان بگویند انصاف نیست. تمام مربیان دنیا می‌گویند 5-6 هفته اول لیگ شاید تیم ها نتیجه نگیرند. من از نفت مسجدسلیمان به خاطر مسائل مالی بیرون آمدم و از شاهین هم همینطور. به کسی می‌گویند دو سال و نیم برد نیاورده که مداوم فعال باشد اما من بیرون بودم و 10 ماه استراحت می‌کردم می‌گفتند برد نیاورده! بیایند برد در بازی دوستانه دهمان را نگاه کنند! دلال هایی که می‌خواستند من را  زمین بزنند موفق نخواهند شد و من با قدرت کار می‌کنم.

 

* از سپاهانی ها دل چرکین هستم


سرمربی پیکان همچنین درباره روند خود که بعد از استقلال خوزستان نزولی بود، گفت: من می‌گویم یک پشت پرده هایی برای تیم دادن به مربی هست. من می‌توانستم سپاهان را با 80 میلیارد ببندم و قهرمان شوم اما با 13 میلیارد تیم بستیم و گفتند برنامه سه ساله بده که سه سال طول بکشد. من میرزایی را با 40 میلیون آوردم، بعد بیرونش کردند و با یک میلیارد دوباره آوردند. سهرابیان را با 60 میلیون آوردم اما او را بیرون کردند. ما با سپاهان پنجم بودیم اما به من بد و بیراه می‌گفتند، من این تیم را دوست دارم و سپاهانی هستم و دوست دارم قهرمان شوند اما انقدر اذیتم کردند که دل چرکین شدم.

 

* هرگز مغرور نمی‌شویم


وی در خصوص ادامه لیگ برتر گفت: ما دیگر ساده باز نیستیم، ما سه چهار ماه بدبختی کشیدیم تا مفت باز نباشیم. مطمئنا ما سخت گل می‌خوریم و تمام تمرکزمان این است که با احساس مسئولیت بتوانیم ببریم و دِین خودمان را ادا کنیم. ما بدهکار این باشگاه هستیم و مغرور نمی‌شویم. یک تشکر از مجید باقری، کوروش بختیاری زاده، سیامک رحیم کردی و غلامحسین پیروانی دارم که به من کمک می‌کنند. شاغلام وضعیتش خوب است و بعد از بیماری خوب شده و هر هفته به من زنگ می‌زند و انرژی می‌دهد و از شعرهایش لذت می‌برم.

 

* فوتبال جزو مشاغل پربرخورد است


ویسی در پایان صحبت هایش افزود: من هنوز هم مخالف برگزاری لیگ هستم، چون این یک شغل پربرخورد است. نمایشگاه و بنگاه باز است و خریدار می‌آید و معاملات می‌کند، داروخانه و نانوایی بافاصله می‌ایستند اما اینجا دست خودمان نیست و در لحظه شادی برخورد وجود دارد. اگر بیماری وارد خانواده شود چه خواهد شد؟ بازیکنان ده برابر حقوق کارگران مهم می‌گیرند اما سلامتی هم مهم است، من دوست دارم یک میلیارد بگیرم و خرج درمانم کنم یا 100 میلیون بگیرم و سالم باشم؟  اگر پروتکل ها رعایت شود و همه چیز طبق دستورات باشد، ما مخلص همه هستیم اما در اروپا رعایت می‌کنند و لابی کاری و پارتی بازی نیست. بازی ما با پرسپولیس را دیدید شاید 100 نفر آن بالا بودند.  دیروز شما در ورزشگاه بودید 60-70 نفر آنجا بودند.

دیدگاه‌ها