کد خبر : 1695628 | 23 تیر 1399 ساعت 13:03 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

زمانی که کیفیت اصل بود؛

واکنش باقری و عزیزی به بازی‌های ملی زیر 100!

خداداد عزیزی و کریم باقری شب گذشته گفتگویی صمیمانه و جذاب از سال های گذشته و به خصوص تیم 98 داشتند.

واکنش باقری و عزیزی به بازی‌های ملی زیر 100!

به گزارش "ورزش سه"، این گفتگو با محوریت خاطرات منصوریان در تیم ملی، استقلال و دوران حضورش در آلمان پیش می رفت و در آن به جزئیاتی از روابط بازیکنان سابق تیم ملی پرداخته شد.


در بخش پایانی این برنامه، علیرضا منصوریان که مدت‌ها یکی  از هافبک های میانی تیم ملی بود، با افتخار از دوران بازی در کنار کریم باقری و خداداد عزیزی که در چپ و راست او نشسته بودند، یاد کرد و تاکید داشت این دو می‌توانستند تعداد بازی های ملی بیشتر از 150 را در تاریخ فوتبال ایران ثبت کنند.


این حرف های منصوریان با سکوت خداداد عزیزی همراه بود و البته کریم باقری با تکرار چندباره این جمله که "تعداد مهم نیست" ضمن تشکر از همبازی سابقش از رضایت درونی خود خبر داد.


کریم باقری طی 87 بازی ملی آمار فوق العاده 50 گل ملی را ثبت کرده و پس از جام جهانی 1998 دیگر حضور پرررنگی در ترکیب تیم ملی نداشت ولی به نظر می رسید از این موضوع اصلا هم دل‌چرکین نیست و کیفیت بازی هایی که انجام داده برای او اهمیت بیشتری دارد.


در سوی مقابل اما خداداد عزیزی که یکی از مهم ترین گل های تاریخ فوتبال ایران را برای رسیدن به جام جهانی پس از 20 سال ثبت کرده، آمار عجیب 47 بازی و 11 گل زده را ثبت کرد؛ گل هایی که شاید آمارشان زیاد نباشد ولی کیفیت بسیار بالایی داشتند  و در بازی های پراهمیت به ثمر رسیده اند. عزیزی اما برخلاف باقری شیطنت عده ای را در بازی نکردنش برای تیم ملی دخیل می داند. او که به راحتی می توانست در دو جام جهانی 2002 و 2006 برای تیم ملی بازی کند و در ترکیب پاس تهران یک همه کاره به شمار می رفت، به دلیل درگیری آنچه درگیری با بلاژویچ بر سر شماره پیراهن در رسانه ها نقل شد، از ادامه حضور در تیم ملی سرباز زد ولی خودش می گوید که پس از حضور بلاژویچ عزمی برای خاتمه حضور او در تیم ملی وجود داشته است؛ البته حالا دیگر فرقی نمی کند و مهم ترین نکته این است که یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2002 حضور نداشت و همینطور در جام جهانی 2006 و شاید حضورش می توانست سرنوشت دیگری مثل جام جهانی فرانسه برای فوتبال ایران رقم بزند؛ جایی که با گلزنی اش مقابل استرالیا فوتبال ایران را پس از 20 سال به مهم ترین رویداد فوتبالی جهان برد.


در تاریخ بازی های ملی فوتبال ایران، علی دایی و جواد نکونام فولادخوزستان که اولی تجربه حضور در دو جام جهانی 1998 و 2006 را دارد و سرمربی فعلی فولادخوزستان که در دو جام جهانی 2006 و 2014 بازی کرده است، با 148 بازی رکورددار بازی در تیم ملی ایران هستند و نفر سوم علی کریمی است که با 127 بازی در رتبه سوم قرار دارد.

دیدگاه‌ها