کد خبر : 1695640 | 23 تیر 1399 ساعت 13:56 | 14.6K بازدید | 2 دیدگاه

آقای پاس گل لیگ ایران چه کسی است؟

رقابت 140 نفره برای مهندسی در لیگ برتر!

برخلاف کورس قهرمانی که جذابیت خاصی ندارد، رقابت برای کسب عنوان آقای گلی و آقای پاس گلی با هیجان زیادی بین ستاره های لیگ برتر دنبال می‌شود.

رقابت 140 نفره برای مهندسی در لیگ برتر!

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر بسیاری از هافبک های لیگ برتر از سوی هواداران، رسانه ها و حتی هم تیمی ها لقب های عجیب و جدیدی را متوجه خود دیده‌اند. یکی از آن ها واژه «مهندس» بوده که اغلب به هافبک های بازیساز اطلاق شده و حالا به جای آقای پاس گل لیگ برتر هم استفاده می‌شود. از مجتبی جباری ستاره سال های نه چندان دور استقلال تا محسن مسلمان هافبک خوش نقش پرسپولیسی ها و البته مسعود شجاعی و سروش رفیعی ستاره تیم های تراکتور و سپاهان، بیش از بقیه این لقب را پیش از نام خود دیده اند اما حالا در این آزمون مهندسی، نفرات بیشتری هم مشارکت دارند و مدعی آقای پاس گلی هستند.

 

در فصل جاری بیش از 140 بازیکن دستکم یک پاس گل داده اند و نامشان در فهرست گل‌سازان لیگ برتر دیده می‌شود اما 20 نفر شانس بیشتری برای کسباین جایزه دارند و در شش هفته پایانی رقابت شدیدی را دنبال خواهند کرد. نکته مهم این است که در فهرست بهترین های پاس گل، نام برخی از مهاجمان هم به چشم می‌خورد که جالب توجه است. در گزارش زیر نگاهی داریم به فوتبالیست هایی که پاس آخر بهتری را به مهاجمان داده اند و مهاجم ها نیز قدر پاس ها را خوب دانسته اند:

 

* 7 پاس گل: تنها یک بازیکن در لیگ برتر توانسته 7 بار گلسازی کند. میلاد جهانی ستاره خط هافبک تیم صنعت نفت آبادان که یکی از کاپیتان های این تیم نیز محسوب می‌شود، این هفته با سانتری استثنایی باعث شد تا رضا جبیره گلزنی کند و او را به صدر جدول ببرد. جهانی 31 ساله که سابقه بازی در مس کرمان، گسترش فولاد تبریز و خونه به خونه بابل را دارد، در چهار سال اخیر بازیکن تیم صنعت نفت بوده و حالا این هافبک ساروی تلاش می‌کند تا مدرک مهندسی خود را در هفته های آینده قطعی کند.

 

1460507

 

* 6 پاس گل: مهدی قایدی ستاره خط حمله استقلال که برای کسب عنوان آقای گلی هم گزینه جدی است، در جدول بیشترین پاس گل هم عملکرد بسیار خوبی داشته و جهانی را به صورت جدی تهدید می‌کند. قایدی که این فصل زوج شیخ دیاباته بوده، یکی از معدود مهاجمانی است که علاوه بر گلزنی در گلسازی هم نقش آفرینی کرده و مهره ای کلیدی در ترکیب استقلال به حساب می‌آید.

 

1506745

 

* 5 پاس گل: در فهرست پنج پاس گلی ها، نام پنج بازیکن دیده می‌شود که دو تای آن ها از پرسپولیس هستند. مهدی ترابی و علی علیپور که در گلزنی هم رقابت سنگینی دارند، روی هم 10 گل درست کرده و 18 گل هم زده اند تا رقیبی جدی برای هم و البته بازیکنانی مهم در راه رسیدن پرسپولیس به چهارمین قهرمانی متوالی باشند. در کنار این دو، معین عباسیان، سعید واسعی و محمدرضا حسینی دیگر فوتبالیست هایی هستند که شانس صدرنشینی را برای خود قائلند.

 

 

* 4 پاس گل: بازیکنانی که چهار پاس گل داده اند، مهره ای شاخص در تیم های خود هستند؛ وریا غفوری و علی کریمی از استقلال، مسعود شجاعی از تراکتور و محمد محبی از سپاهان. در این بین حضور کاپیتان استقلال که در پست دفاع راست بازی می‌کند جالب توجه است. همچنین مسعود شجاعی که آخرین سال های فوتبال خود را سپری می‌کند، امیدوار است که موفق به کسب عنوان آقای پاس گلی شود و محمد محبی نیز به عنوان پدیده فوتبال ایران خودنمایی می کند.

 

1486713

 

* 3 پاس گل: با کاهش تعداد پاس گل، تعداد بازیکنان بیشتر و بیشتر می‌شود. اینجا امیری از پرسپولیس، اسماعیلی فر، محمدی مهر و ابراهیم زاده از ذوب آهن، نورافکن و ترکمان از سپاهان، شجاعی از نساجی، تیکدری، دژاگه، حاج صفی و انصاری از سپاهان، حیدریه و آبشک از فولاد، شفیعی از پاس و خلعتبری از شهرخودرو حضور دارند.

 

* 2 پاس گل: 44 بازیکن شغل در لیگ برتر دو پاس گل داده اند. در این بین حضور امید عالیشاه که سابقه آقای پاس گلی دارد جالب است، شاید اگر او فرصت بازی بیشتری داشت می‌توانست از این هم بیشتر بدرخشد. سروش رفیعی که پرسپولیسی ها به او لقب مهندس دادند هم در بین دو پاس گلی ها دیده می‎شود و البته تعداد زیادی بازیکن دیگر از تیم های مختلف.

 

* یک پاس گل: در انتهای جدول نام تعداد بسیار زیادی بازیکن دیده می‌شود. بیش از 100 بازیکن دستکم یک پاس گل داده اند و نامشان در این فهرست قرار دارد. حالا باید دید که در طول هفته های آینده چه اتفاقی رخ می دهد و تعداد آن ها به چه عددی خواهد رسید.

 

به نظر شما تا پایان فصل چه فعل و انفعالاتی در لیگ برتر رقم می‌خورد و چه کسی به صدر جدول بیشترین پاس گل می‌رسد؟

دیدگاه‌ها