کد خبر : 1695675 | 23 تیر 1399 ساعت 15:47 | 43.9K بازدید | 5 دیدگاه

گزارش؛

بارسا بالاخره جانشین ژاوی را پیدا کرد: لیونل مسی!

دومنک تورنت دستیار سابق پپ گواردیولا در بارسلونا گفته بود که لیونل مسی چنان فوتبالیست باهوشی است که اگر بخواهد، می‌تواند چند سال بعد مانند ژاوی بازی کند.

بارسا بالاخره جانشین ژاوی را پیدا کرد: لیونل مسی!

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسد حالا این پیش‌بینی او به حقیقت پیوسته است. مسی این روزها شبیه ژاوی بازی می‌کند؛ دست کم از نظر پاس‌های دقیقی که با آنها، خط دفاعی حریف را باز می‌کند. روز شنبه، بارسلونا در خانه رئال وایادولید با نمایشی نه‌چندان خوب به پیروزی یک بر صفر رسید و این بازیکن آرژانتینی توانست دستاورد فوق‌العاده‌ای را به نام خود ثبت کند. او پاس گل آرتورو ویدال را داد و اولین بازیکنی شد که پس از ژاوی در فصل09-2008، به آمار 20 پاس گل در یک فصل لالیگا می‌رسد.

 

 

1502851

 


یک لحظه به این آمار فکر کنید: مسی توانسته به رکورد فردی برسد که احتمالاً بهترین هافبک پاسور تاریخ بوده است. مسی به این ترتیب تنها بازیکنی به جز تیری آنری در فصل 03-2002 است که در یک فصل در پنج لیگ بزرگ اروپا، از آمار 20 گل و 20 پاس گل عبور می‌کند. آنری در آن فصل 24 گل زد و 20 گل ساخت و مسی در این فصل لالیگا 22 گل زده است.


این نشان می‌دهد که گری لینه‌کر چقدر درست می‌گفته که مسی نه‌تنها بهترین گل‌زن تاریخ فوتبال است، که بهترین پاسور تاریخ هم است. او هر سال بیشتر از گذشته نشان می‌دهد که در گل‌زنی و گل‌سازی، چه بازیکن موفقی است.

 

 

1502852

 


البته بارسلونا با وجود نمایش‌های درخشان این بازیکن 33ساله، به نظر می‌رسد که لالیگا را دارد به رئال مادرید واگذار می‌کند. این بازی نشان داد که بارسلونا چرا در عرض تنها دو هفته، از تیم صدرنشین تبدیل به تیمی شد که امید قهرمانی‌اش بسیار کمرنگ شده است. به جز آن لحظه جادویی مسی، بار دیگر دیدیم که بارسلونا چیز خاصی برای عرضه نداشت. بازیکنان گاه و بیگاه خوب بازی می‌کردند، انرژی‌شان در نیمه دوم تحلیل رفت و در دفاع هم متزلزل بودند. آنها در صدر جدول قرار داشتند اما با چند نتیجه ضعیف، رقابت را به رئال مادرید واگذار کردند و حالا به نظر می‌رسد رقیب دیرین آنهاست که دارد به سمت قهرمانی می‌رود.


البته کیکه ستین، مربی تحت فشار بارسلونا دست کم تلاش کرد که اوضاع را با سه‌دفاعه کردن تیم بهتر کند. او ریکی پوچ، هافبک بااستعداد تیمش را هم در ترکیب ثابت قرار داد. تیم میهمان بازی را هم خوب شروع کرد و شایسته آن بود که در دقیقه 15 با ضربه ویدال به گل برسد. ویدال با ضربه‌ای دقیق روی پاس مسی تنها گل بازی را به ثمر رساند.

 

 

1510486

 


اما بازیکنان وایادولید دونفری، یا حتی سه‌نفری، مسی را در همه صحنه‌ها محاصره می‌کردند و تلاش می‌کردند نگذارند او کاری انجام دهد. آنتوان گریزمان هم نمی‌توانست حضور مؤثری در خط حمله داشته باشد. گریزمان نشان داده در بارسا خوب جا نیفتاده است. به این ترتیب بارسا بار دیگر مدیون مارک-آندره تراشتگن است که این تیم را با چند واکنش عالی، پیروز میدان کرد و نگذاشت آنها گلی دریافت کنند.


بارسا با شکل و شمایل فعلی، تیمی است که شانس قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان به اندازه بخت قهرمانی‌اش در لالیگا است. آنها با این نوع بازی، مقابل ناپولی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان هم به مشکل برخورد خواهند کرد، چه برسد به اینکه بخواهند مقابل بایرن مونیخ در مرحله بعد بازی کنند.
البته، با حضور مسی، همه چیز ممکن است. او می‌تواند هر کاری که در ذهنش دارد را پیاده‌سازی کند و در فصل‌های اخیر مرتباً به عقب و عقب‌تر آمده تا در تیمی که آشکارا در وضعیت افول قرار دارد الهام‌بخش بازیکنان شود.

 

 

1378494

 


ژاوی یک بار گفت: «لیو بازیکنی است که اگر بتوانید متقاعدش کنید، می‌تواند حتی یک مدافع درخشان شود.» شاید این حرف او عجیب باشد اما دست کم پس از بازی با وایادولید، دیدیم که مسی بی‌تردید می‌تواند هافبک درخشانی باشد. او مانند هم‌تیمی سابقش در ایجاد موقعیت گل‌زنی خوب است. حالا آمارها هم نشان می‌دهند که او چقدر خوب کار می‌کند.


منبع: سایت گل

مارک دویل  

دیدگاه‌ها