کد خبر : 1695697 | 23 تیر 1399 ساعت 17:44 | 60.1K بازدید | 1 دیدگاه

چگونه محرومیت سیتیزن ها لغو شد؟

از سیر تا پیاز پیروزی بزرگ منچسترسیتی بر یوفا!

بر خلاف تصورات حکم یوفا در تجدیدنظر لغو شد و منچسترسیتی فصل بعد در لیگ قهرمانان حاضر خواهد بود.

از سیر تا پیاز پیروزی بزرگ منچسترسیتی بر یوفا!

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی بعد از حکم لغو محرومیت، فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهد کرد. چرا آنها محروم شدند و چرا درخواست تجدیدنظر سیتی موفقیت آمیز بود؟ در ماه فوریه یوفا باشگاه منچسترسیتی را به دلیل نقض مقررات فرپلی بخش مالی، دو سال از شرکت در رقابت های اروپایی محروم کرد و جریمه 26.7 میلیون پوند برای این باشگاه در نظر گرفت. این اتهامات ناشی بر اساس اطلاعاتی است که در ماه نوامبر سال 2018 در مجله آلمانی اشپیگل منتشر شده به این باشگاه وارد شد.

 

جدی ترین ادعای علیه سیتی، پرداخت های بیش از حد حامی مالی باشگاه برای پنهان سازی ارقم خرج شده از سوی مالک برای برآورده کردن الزامات یوفا بوده است. این تخلفات در بازه زمانی بین 2012 تا 2016 رخ داده است. پیش از این سیتی در سال 2014 مبلغ 49 میلیون پوند به دلیل نقض قوانین جریمه شد، اما آخرین اسناد موید آن بود که این باشگاه بیش از آنچه در آن زمان فاش شده بود، یوفا را فریب داده است.

 

درخواست تجدیدنظر در CAS شامل چه بود؟

 

1510954

 

CAS حکم داده که سیتی "بودجه صاحبان سهام را به عنوان مشارکت در حمایت مالی از باشگاه پنهان نکرده" و به همین دلیل محرومیت اروپایی آنها لغو شده است. این مقام خاطرنشان کرد: "اتهامات یا اثبات نشده یا از زمان رسیدگی به آن گذشته است". با این حال، در ادامه مشخص شد که سیتی به طور کامل با تحقیقات یوفا همکاری نکرده و به همین دلیل در حکم جدید برای آنها جریمه 8.9 میلیون پوندی تعیین شده است.

 

واکنش ها چه بوده است؟

 

1510953

 

منچسترسیتی همیشه به پیروزی در این پرونده اطمینان داشت و هنگامی که پرونده توسط یک نهاد مستقل مانند CAS مشاهده شد و در گذشته ادعا باشگاه این بود بود که روند بررسی یوفا ناقص بوده است. یوفا این حکم را تصدیق کرده و مدعی شد بسیاری از اتهامات را در خارج از "دوره 5 ساله پیش بینی شده در آیین نامه یوفا" بوده است.

 

این حکم برای منچسترسیتی به چه معناست؟

 

پیامدهای این محرومیت در صورت تایید در کوتاه مدت و میان مدت به طور بالقوه برای باشگاه جدی بوده است. در مورد آینده سرمربی این تیم یعنی پپ گواردیولا و چند بازیکن کلیدی مانند کوین دی بروین، سرخیو آگوئرو و رحیم استرلینگ گمانه زنی هایی ایجاد شده بود. توانایی باشگاه در جذب بازیکنان در بازار نقل و انتقالات نیز کاهش می یافت و اعتبار باشگاه خارج از مستطیل سبز نیز خدشه دار می شد و به طور بالقوه مانع عقد توافق با حامیان مالی در آینده نیز می شد. غیبت در لیگ قهرمانان اروپا از نظر مالی نیز ممکن بود ضرر قابل توجهی به باشگاه می زند. این حکم بدون شک باعث فزایش بلندپروازی های باشگاه می شود و حالا آنها می توانند با اطمینان بیشتری برنامه ریزی کنند.

 

1510955

 

حال سیتی از نظر ریاضی نیز با نتایج این هفته از حصول کسب سهمیه لیگ قهرمانان اطمینان حاصل پیدا کرده و آنها سال آینده در کنار قهرمان لیگ برتر یعنی لیورپول راهی لیگ قهرمانان اروپا می شوند و دو تیم دیگر انگلیس نیز برنده های رتبه های سوم و چهارم هستند. تیم پنجم دیگر سهمیه نمی گیرد، اگرچه وولورهمپتون و منچستریونایتد از طریق لیگ اروپا می توانند سهمیه لیگ قهرمانان بگیرند.

 

این حکم برای یوفا چه معنایی دارد؟

 

1510880

 

پیروزی سیتی برای برخی باعث ایجاد این سوال شده که آیا قوانین مالی یوفا به شکل فعلی قابل اجرا است یا خیر. یوفا اصرار دارد که این سیستم حفظ شود. این نهاد در بیانیه ای گفت: "طی چند سال گذشته فرپلی مالی نقش مهمی در حمایت از باشگاه ها و کمک به آنها برای پایداری اقتصادی داشته است و یوفا و ECA (انجمن باشگاه های اروپایی) به اصول خود پایبند هستند."

 

منبع: فورفورتو

دیدگاه‌ها