کد خبر : 1695819 | 24 تیر 1399 ساعت 11:30 | 16.1K بازدید | 7 دیدگاه

قربانی: به مجیدی و استقلال ظلم می‌کنند

پیروز قربانی، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: یکسری از هواداران و پیشکسوتان با مقایسه استراماچونی و فرهادمجیدی به سرمربی آبی‌پوشان ظلم می‌کنند.

قربانی: به مجیدی و استقلال ظلم می‌کنند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، پیروز قربانی درباره شرایط این روزهای تیم فوتبال استقلال و علت عدم نتیجه‌گیری آبی‌پوشان، اظهار داشت: از درون تیم خبر ندارم و فقط بازی‌ها را می‌بینم. استقلال در چند دیدار گذشته بد کار نکرده، اما در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کرده است. مصدومیت‌ها، ابتلای چند بازیکن به ویروس کرونا و اتفاق‌های مدیریتی روی عملکرد فنی تیم تأثیر گذاشته است. برخی‌ها می‌گویند استقلال خوب نتیجه نگرفته است، واقعا چه انتظاری از تیم داشتیم؟ قبول دارم استقلال باید سایپا را می‌برد و مقابل فولاد  شکست نمی‌خورد، اما از نظر فنی تیم بد کار نکرد.

وی افزود: یکسری عامل باعث شکست مقابل فولاد شد، در دیدار با سایپا نیز گل به خودی صورت نمی‌گرفت، حریف توان گل زدن به استقلال را نداشت. در بازی با تراکتور، نیمه دوم تیم استقلال می‌توانست دو، سه گل به حریف بزند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه آرش برهانی و امیرحسین صادقی اعتقاد دارند که وزیر ورزش و جوانان مقصر ناکامی استقلال است، گفت: از پشت پرده‌ها خبر ندارم و هیچ چیزی بعید نیست. به عنوان کارشناس فوتبال، اعتقاد دارم که یک‌سری عوامل باید باشند تا تیمی به قهرمان دست پیدا کند. استثنائاتی داریم، اما طبق اصول باید عواملی کنار هم قرار بگیرند تا تیم به موقعیت دست پیدا کند، این عوامل شامل تیم مدیریتی، فنی، بازیکنان و تیم بیرونی است. استقلال در سال‌های اخیر ثبات مدیریتی نداشته است و کسانی که به عنوان مدیر روی کار آمدند، نتوانستند استقلال را به شرایط خوب برسانند. انتخاب‌های وزارت ورزش توأم با اشتباه بوده و سوء مدیریت وجود داشته است.

 

قربانی خاطرنشان کرد: اینکه اشتباهات مدیریتی از عمد بوده را، نمی‌دانم و نمی‌خواهم به خاطر جذب 4 فالوئر در صفحات مجازی، یک نفر را سیبل کنم و تقصیرات را گردن او بیاندازم. استقلال برای اینکه قهرمان شود، از ابعاد دیگری کمبود داشت. متأسفانه یاد گرفته‌ایم هر اتفاقی می‌افتد، توپ را به زمین دیگری بیاندازیم. هیچ وقت نمی‌گوییم مشکل عدم موفقیت ممکن است از طرف ما بوده باشد. این جسارت را نداریم تقصیرات‌مان را بگوییم. این مسئله در جامعه هم دیده می‌شود. چرا یک‌بار نمی‌آییم دلایل موفقیت تیم‌های یوونتوس، منچسترسیتی و ... را بررسی کنیم؟ قهرمان شدن اصولی دارد و زمانی که یک کار غلطی انجام می‌شود، نتیجه‌ای نخواهد داشت. متأسفانه ورزش ایران سرشار از اشتباهات و تفکرات غلط است. وقتی ورزشکاری در المپیک مدال کسب می‌کند، همه در بوق و کرنا می‌کنند، در صورتی که اگر جای کشورهایی مثل چین و آمریکا بودیم که 300 مدال می‌گیرند، چه کار می‌کردیم؟ وقتی تعداد مدال‌ها در دوره‌های بعدی المپیک بیشتر شود، آن وقت کار اصولی صورت گرفته است. فوتبال ایران هم جزو ورزش است. یک بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رویم، سال بعد هر چهار نماینده ایران از مرحله گروهی حذف می‌شوند. با این روند 150 سال دیگر هم قهرمان آسیا نمی‌شویم.

 

1510512

 

وی در رابطه با بحث‌هایی که این روزها در خصوص سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال می‌شود، گفت: مجیدی یک فاکتور منفی همراه خود دارد و اینکه همه او را با استراماچونی مقایسه می‌کنند. وقتی استراماچونی تیم استقلال را به صدر جدول برود، چقدر با تیم‌های پایین‌تر از خود اختلاف امتیاز داشت؟ چرا استراماچونی نماند تا ببینند تیمش کجای جدول قرار می‌گیرد؟ همه می‌گویند اگر استراماچونی می‌ماند قهرمان می‌شد، در صورتی که هنوز نیم فصل به پایان نرسیده بود و اگر اشتباه نکنم یک بازی هم از تیم دوم جدول بیشتر انجام داده بود. استراماچونی در مقطعی که استقلال در صدر جدول بود، تیم را رها کرد و رفت. نمی‌گویم استراماچونی می‌ماند، قهرمان نمی‌شدیم، اتفاقا با آن روند شانس زیادی برای قهرمانی داشت، اما آقای هوادار، آقای پیشکسوت، به استقلال و مجیدی ظلم می‌کنید. زمانی که استراماچونی رفت، 17 هفته به پایان لیگ باقیمانده بود، واقعا می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که استقلال قهرمان می‌شد؟

 

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال یادآور شد: باز هم تأکید می‌کنم اینکه سوء مدیریت بوده، کسی نمی‌تواند کتمان کند و کاری به عمدی بودن آن را ندارم، چون دوست ندارم برای خوشایند یک‌سری و جمع کردن فالوئر این حرف‌ها را بزنم، اما به استقلال صدمه وارد شد. استراماچونی هم خودش مقصر بود و هم شرایطی رقم خورد که او برود. هر مربی سبک خودش را دارد و یک‌سری با مقایسه کردن استراماچونی و مجیدی به تیم فشار وارد می‌کنند و تمرکز مربی را بهم می‌زنند. استقلال در این چند بازی ایده‌آل نبود، اما بد بازی نکرد و نسبت به تیم‌های مقابل خود سرتر بود.

 

قربانی در پایان تصریح کرد: اگر مجیدی نباشد، چه کسی بیاید؟ مربی خارجی با توجه به افتضاح سال‌های اخیر و هزینه‌های به هدر رفته، امکانش نیست، پس می‌ماند مربی داخلی. آقای هوادار، آقای پیشکسوت، شما بگویید مجیدی نباشد، چه کسی باشد؟ می‌خواهید برگشت به عقب داشته باشید؟ مجیدی بازیکن، کاپیتان و اسطوره استقلال بوده و امروز وقت حمایت است. وقتی تیم به مشکل می‌خورد، باید حمایت کنند. متأسفانه در حمایت کردن هم مشکل داریم، چه برسد به حمایت نکردن!

دیدگاه‌ها