کد خبر : 1695823 | 24 تیر 1399 ساعت 11:39 | 40.5K بازدید | 2 دیدگاه

تغییرات روی نیمکت تیم ها در آستانه 40 تایی شدن

لیگ فوتبال ایران امسال جنون دارد!

هر روز که می گذرد به تغییرات روی نیمکت تیم های حاضر در لیگ نوزدهم افزوده می شود تا شاهد ثبت یک آمار عجیب باشیم.

لیگ فوتبال ایران امسال جنون دارد!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ نوزدهم نه تنها از نظر زمان طولانی که به واسطه کرونا اتفاق افتاده، بلکه از یک حیث دیگر هم در حال رکوردشکنی است. 16 تیم لیگ برتری بیش از 30 تغییر را روی نیمکت های خود شاهد بودند که در نوع خود یک رکورد منفی به حساب می آید.


روند تغییرات در هفته های پایانی بین تیم های پایین جدولی شدت گرفته و بین هر هفته از بازی های لیگ برتر ممکن است چند مربی جای خود را به فرد دیگری بدهند.


توجه شما را به تغییرات نیمکت مربیان در هفته جاری که 4 روز از آن می گذرد، جلب می کنیم: جدایی جلالی از گل گهر سیرجان، برکناری کریمیان از شاهین بوشهر، جدایی مهاجری از ماشین سازی و پیوستن به گل گهر، استعفای هومن افاضلی از پارس جنوبی.


در واقع به ازای هر روز هفته حداقل یک تغییر را روی نیمکت تیم های لیگ برتری شاهد هستیم که یک آمار عجیب به شمار می رود. 


اما وقتی آمار تغییرات در کل فصل را حساب و کتاب کنیم؛ آن هم در شرایطی که فعلا هفته 24 لیگ برتر را پشت سر گذاشته ایم و 6 هفته باقی مانده، به یک عدد عجیب برمی خوریم. بیش از 30 تغییر روی نیمکت تیم های لیگ برتری رخ داده و اگر مربیان تیم هایی که تغییری هم روی نیمکتشان ندادند را در این آمار به حساب بیاوریم، بالای 35 مربی هدایت 16 تیم لیگ برتری را در این فصل برعهده داشتند که البته برخی از نام ها در تیم های مختلف تکراری است؛ به شکلی که مثلا رضا مهاجری با پیوستن به گل گهر سیرجان تاکنون هدایت سه تیم را در لیگ نوزدهم برعهده داشته است!


این آمار منفی یعنی به ازای هر تیم در لیگ نوزدهم دو مربی روی نیمکت ها حاضر بودند که نشان از بی ثباتی نیمکت ها و عدم حمایت مدیران از مربیان است؛ اگرچه در همه موارد هم نمی توان مدیران باشگاهها را مقصر دانست.

 

مهاجری و ماشین سازی، رکورددار تغییر


تیم ماشین سازی تبریز که فصل را با رسول خطیبی آغاز کرد و با احد شیخ لاری ادامه داد، 2 هفته قبل رضا مهاجری را به عنوان سومین سرمربی خود در این فصل معرفی کرد؛ اما دیروز شاهد استعفای این مربی بودیم تا تیم تحت مالکیت زنوزی و با مدیریت حسن آذرنیا این هفته در انتظار معرفی چهارمین سرمربی خود باشد. ماشین سازان با این تعداد تغییر روی نیمکت خود در لیگ برتر رکورددار هستند؛ اگرچه تیم هایی مثل ذوب آهن، تراکتور، شهرخودرو و گل گهر هم تاکنون سه سرمربی در این فصل داشته اند. 


از سوی دیگر رضا مهاجری که در ابتدای فصل کار خود را با نساجی آغاز کرد و سپس دو هفته ای با ماشین سازی بود و حالا به گل گهر سیرجان ملحق شده، رکورد داشتن سه تیم در یک فصل را به نام خود ثبت کرده؛ اگرچه بعید نیست در هفته های آینده شاهد افزایش تعداد تیم های تحت هدایت مهاجری هم باشیم.

 

 

چهار تیم با ثبات لیگ نوزدهم


سپاهان با امیر قلعه نویی، فولاد با جواد نکونام، نفت مسجدسلیمان با مهدی تارتار و سایپا با ابراهیم صادقی 4 تیمی هستند که هیچ تغییری تا پایان هفته 24 لیگ برتر روی نیمکت خود ندادند و به نظر نمی رسد با روندی که این تیم ها دارند، تا پایان لیگ هم بعید است سرمربی خود را تغییر دهند.

 

1477524

 

تغییرات به 40 می رسد؟


در هفته های پایانی بیشتر تیم های پایین جدولی که برای بقا تلاش می کنند، دست به تغییر سرمربی می زنند تا به نوعی شوکی به تیم خود بدهند. همین حالا تیم هایی همچون شهرخودرو، شاهین بوشهر و ماشین سازی باید سرمربی جدید خود را انتخاب کنند و اگر جدایی افاضلی از پارس جنوبی هم قطعی شود، این باشگاه نیز باید به فکر یک مربی جدید باشد. در واقع ممکن است تا پایان لیگ نوزدهم تغییرات روی نیمکت ها به عدد 40 هم برسد!

 

در پایان اسامی مربیانی که در این فصل روی نیمکت 16 تیم لیگ برتری نشستند را آورده ایم:

 

سپاهان: امیر قلعه نویی
سایپا: ابراهیم صادقی
فولاد: جواد نکونام
نفت مسجدسلیمان: مهدی تارتار
پرسپولیس: گابریل کالدرون، یحیی گل‌محمدی
استقلال: آندره‌آ استراماچونی، فرهاد مجیدی
گل‌گهر سیرجان: وینگو بگوویچ، مجید جلالی، (رضا مهاجری)
ماشین‌سازی تبریز: رسول خطیبی، احد شیخ لاری، محمدرضا مهاجری(نفر بعدی نامشخص)
نساجی مازندران: محمدرضا مهاجری، محمود فکری
پارس جنوبی جم: فراز کمالوند، هومن افاضلی(نفر بعدی نامشخص)
پیکان: حسین فرکی، عبدالله ویسی
نفت آبادان: دراگان اسکوچیچ، بهنام سراج
شاهین بوشهر: عبدالله ویسی، میشو کرستیچویچ، مهرداد کریمیان(نفر بعدی نامشخص)
شهر خودرو: یحیی گل‌محمدی، مجتبی سرآسیایی، استفانو کوزین(سرمربی موقت)
تراکتور: مصطفی دنیزلی، احد شیخ‌لاری، ساکت الهامی
ذوب‌ آهن: علیرضا منصوریان، میودراگ رادولوویچ، لوکا بوناچیچ

دیدگاه‌ها