کد خبر : 1695868 | 24 تیر 1399 ساعت 22:48 | 323.5K بازدید | 3 دیدگاه

سرنوشت ۷ در دست ۶،  ۸ ، ۷ و ۲۰؛

چهار اسطوره استقلال علیه فرهاد مجیدی!

معلوم نیست که چقدر می‌شود روی هم‌تیمی بودن حساب کرد؛ بخصوص وقت‌هایی مثل اینکه چیزهایی مثل وزن‌کشی و مقایسه پیش می‌آید و دیگران بی‌رحمانه به عملکرد فنی شما نمره می‌دهند.

چهار اسطوره استقلال علیه فرهاد مجیدی!

به گزارش "ورزش سه"، شاید بزرگترین مانع فرهاد مجیدی تا انتهای لیگ نه کرونا که هم‌تیمی‌ها، کاپیتان‌های سابقش در استقلال باشند. چهار سرمربی فعلی و چهار بازیکن اسم‌دار در تاریخ باشگاه استقلال که هرچقدر توی دلشان به سرمربی آبی‌ها علاقه داشته باشند، سخت است که دیگری را روی نیمکت تیم محبوب‌شان تصور کنند. اسمش خودخواهی یا هر چیزی که باشد، طبیعی است. آنها حق دارند برای خودشان و آینده بهترشان در این شغل بجنگند و برای حرفه‌ی رویایی‌شان کت و شلوار پرو کنند.


نیمکت استقلال یک سرمربی بیشتر لازم ندارد؛ پس کاپیتان‌های سابق نمی‌آیند که به مهاجم سابق، پسر خوش‌قیافه خط حمله تیم در سال‌های دور و یکی از محبوب‌ترین‌های تاریخ فضای جولان بدهند. 


این گزارشی از سخت‌ترین بازی‌های استقلال در هفته‌های باقی‌مانده لیگ است. جایی که امیر، محمود، سهراب و پاشا یکی پس از دیگری مقابل فرهاد سبز می‌شوند؛ عین یک تمرینِ درون تیمی که مربی می‌خواهد آخرین نفر فیکس را از بین این ۵ نفر انتخاب کند.


این یک (چهار) نبرد جوانمردانه و ناگزیر است؛ چهار بازی مهم: استقلال- نساجی(هفته ۲۶)، استقلال- سپاهان(هفته ۲۷)، شهرخودرو- استقلال (هفته ۲۸) و شاهین شهرداری- استقلال(هفته ۳۰)

 

 

* اولین تقابل فرهاد با شماره ۶ آبی


فرهاد برای کسب سهمیه و دست یافتن به یک رتبه‌ی بهتر برای تیمش، ابتدا باید جمعه شب در آبادان به مصاف یک پرسپولیسی برود. بهنام سراج مهاجم سابق پرسپولیس، در گرمای دیوانه کننده‌ی آبادان، انتظار تیم فرهادی را می‌کشد که با حکم کمیته انضباطی، از حضور در این دیدار محروم است. پس از آن، رالی مجیدی با کاپیتان‌های سابق استقلال شروع خواهد شد. تیم او در هفته بیست و ششم و در تهران، پذیرای نساجی خواهد بود که یک کادرفنی استقلالی را روی نیمکتش دارد.


محمود فکری کاپیتان سابق استقلال که روزگاری با مجیدی نیز هم تیمی بودند، سرمربی قائمشهری‌هاست و حنیف عمران‌زاده نیز به‌عنوان مربی، او را در امر هدایت تیم، کمک می‌کند.

 

 

1507098

 

 


* استقلالیِ دوم: سرمربی پُرافتخار که ۸ می‌پوشید


پس از این دیدار نیز، استقلال باید در یک دیدار فوق‌العاده حساس، به مصاف سپاهان برود. شاگردان امیرقلعه‌نویی که در ابتدای فصل نتایج درخشانی کسب کردند و تا چندین هفته حتی هیچ تیمی موفق به باز کردن دروازه آنها نشده بود و مدعی اول کسب قهرمانی بودند، حالا تیمش حتی خطر از دست دادن سهمیه را نیز حس می‌کند. دیدار با سپاهان و جدال همیشگی استقلال با قلعه‌نویی، قطعا دیدنی خواهد بود.


تاریخچه دیدارهای ژنرال مقابل استقلال این قضیه را ثابت کرده که باید در انتظار یک دیدار پُر از استرس و هیجان و با آدرنالین بالا باشیم. علاوه بر این، با توجه به اتفاقاتی که در دیدار رفت رخ داد، صحنه‌ی تقابل امید نورافکن با استقلال نیز می‌تواند دیدنی از آب دربیاید. هر چند که نبود تماشاگر در این دیدار، می‌تواند تا حدودی از حساسیت بازی کاهش دهد. برنده آن دیدار می‌تواند گام بلندی به سوی کسب سهمیه بردارد.

 

 

1507339

 

* مثل فرهاد شماره ۷ ؛ با انگیزه و غیرقابل پیش‌ بینی

 

در ساعات پایانی سه‌شنبه شب، سهراب بختیاری‌زاده که مثل مجیدی سابقه پوشیدن شماره ۷ استقلال را دارد، به‌عنوان سرمربی شهرخودرو انتخاب شد؛ او حالا باید همانند فرهاد تیمش را به سهمیه آسیایی برساند و در این راه می‌خواهد از تمام حریفان خود امتیازهای لازم را بگیرد. سهراب و فرهاد در هفته بیست و هشتم دیدار حساسی را در ورزشگاه امام رضا مقابل هم برگزار می‌کنند که بدون تردید نتیجه آن مسابقه در تعیین سهمیه‌های آسیایی تاثیرگذار است.


نکته مهم این است که بختیاری‌زاده کمتر از مجیدی انگیزه ندارد چراکه در شروع راهش در یک مسیر بزرگ و پر پیچ و خم قرار دارد و نمی‌خواهد در هفته‌های پایانی جایگاه بالای تیمش را از دست بدهد و امیدوار است در شهرخودرو خودی نشان دهد.

 

1457342

 

* شماره ۲۰ ؛ آبیِ تازه وارد، آخرین حریف فرهاد


امروز مهدی پاشازاده رسما به‌عنوان سرمربی شاهین بوشهر انتخاب شد تا جمع مربیان استقلالی لیگ برتر که دست بر قضا همگی در زمان خود کاپیتان این تیم بوده‌اند، بیشتر شود.


در یکی از دیدارهایی که هنوز تاریخ برگزاری آن اعلام نشده و در هفته سی‌اُم انجام می‌شود، استقلال باید در بوشهر مقابل شاهینی قرار بگیرد که امروز یکی دیگر از کاپیتانان سابق استقلال را به‌عنوان سرمربی خود معرفی کرد. مهدی پاشازاده که کار سختی برای حفظ تیمش در لیگ برتر دارد، باید هم مانع از کسب امتیاز استقلال شود و هم برای بقای شاهین در لیگ، به فکر ۳ امتیاز دیدار با تیم سابقش باشد.

 

 

1509325

 

 


* دو تقابل دیگر مجیدی با استقلالی‌ها: یکی شد و یکی نه


البته باید یادآور شد که مجیدی پیش از این مسابقات، مقابل یک استقلالی دیگر قرار گرفت و تیم او در اولین بازی پس از کرونا، در یک دیدار سراسر حاشیه‌ای و پُر از جنجال، به فولاد و جواد نکونام باخت. نکو که چند سال پیش با مجیدی نیز هم‌تیمی بود، یکی از رقیب‌های مستقیم فرهاد در راه کسب سهمیه است و چنانچه علیرضا منصوریان ذوب‌آهن را ترک نمی‌کرد، قبل از شیوع کرونا، می‌توانستیم شاهد جدال مجیدی با یکی دیگر از کاپیتانان اسبق استقلال باشیم که از حیث آماری، تعداد مربیان استقلالی لیگ برتر را به شکل عجیبی افزایش می‌داد.


به هر حال، سرمربیان ۴ تیم لیگ برتری(فکری، قلعه‌نویی، بختیاری‌زاده و پاشازاده) که روزگاری در لباس استقلال برای موفقیت این تیم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند، اکنون هر یک برای اهدافی که پیش روی دارند، مقابل تیم دوران جوانی خود قرار می‌گیرند و برای کسب موفقیت تیم‌هایشان، مانعی در راه مجیدی و کسب سهمیه‌ی لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند.

دیدگاه‌ها