کد خبر : 1695903 | 24 تیر 1399 ساعت 18:10 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای موندودپورتیوو

خسارت سنگینی که کرونا به بارسلونا وارد کرد

باشگاه بارسلونا یکی از باشگاه های بزرگی بود که بیشترین خسارت را از ناحیه ویروس کرونا متحمل شده است.

خسارت سنگینی که کرونا به بارسلونا وارد کرد

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از موندودپورتیوو، باشگاه بارسلونا فصل 20-2019 را با بودجه ای 1047 میلیون یورویی شروع کرد که پیش از این در هیچ باشگاهی دیده نشده بود.

 

 

Bartomeu y Òscar Grau, en el momento de plantear a la plantilla las dificultades económicas del club

 

 

برآورد سران بارسا بر این بود که میزان درآمدها در تابستان 2020 به 1100 میلیون یورو افزایش پیدا خواهد کرد و همه چیز نیز خوب پیش می رفت تا اینکه شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم. سه ماه و نیم وقفه در برگزاری بازی ها، بسته شدن موزه و فروشگاه های رسمی باشگاه، عدم بلیت فروشی و برگزاری 6 بازی خانگی بدون تماشاگر و مسائل دیگر باعث شد تا بارسلونا نتواند به هدفی که در نظر گرفته بود، دست یابد.

کاهش 12 درصدی از مجموع دستمزد پرداختی به بازیکنان در دوران قرنطینه، کمکی موقتی به باشگاه بود. فروش 80 میلیون یورویی آرتور ملو به یوونتوس و پیروز شدن در نبرد قضایی با نیمار که باعث ذخیره شدن 40 میلیون یورو در باشگاه شد نیز مزید بر علت شد تا در نهایت میزان خسارت وارده به باشگاه از ناحیه کرونا 100 میلیون یورو باشد که بازهم رقم بالایی است.

بارسلونا در صدد است تا برای جبران این خسارت، چندین بازیکن خود را به فروش برساند و نیز اضافه شدن یک پسوند جدید به نوکمپ نیز یکی دیگر از برنامه های باشگاه است. به همین منظور و با تایید جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه، مذاکرات نهایی با دو کمپانی بزرگ در حال انجام است.

 

 

 

دیدگاه‌ها