کد خبر : 1695954 | 24 تیر 1399 ساعت 22:35 | 68.2K بازدید | 82 دیدگاه

نبرد 5 تیم برای سه سهمیه

نظر سنجی: جنگ! کدام تیم‌ها سهمیه می‌گیرند؟

در فاصله شش هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر با وجود آنکه تا حدود زیادی شانس اول قهرمانی مشخص شده اما به نظر جنگ سهمیه آسیا تا آخرین روز و با جدیت ادامه خواهد داشت.

نظر سنجی: جنگ! کدام تیم‌ها سهمیه می‌گیرند؟

به گزارش" ورزش سه" درباره سهمیه ایران در رقابت های لیگ قهرمانان 2021 گفته می شود که این احتمال هست که این تعداد از 3+1 سهمیه به 2+2 تغییر پیدا کند اما به هر حال 4 تیم ایرانی شانس حضور در رقابت های فصل آینده رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را دارند.

 


پرسپولیس: سهمیه قطعی
در میان تیم های مدعی کسب سهمیه ، پرسپولیس تنها تیمی است که سهمیه آسیایی اش را از هم اکنون تثبیت کرده است. آن ها حتی اگر در بدبینانه ترین شکل قهرمان هم نشوند ام یکی از سهمیه های قطعی فصل بعد ایران در لیگ قهرمانان هستند. اما رقابت و یا به بیان بهتر جنگ سهمیه میان 5 تیم دوم تا ششم است. هرچند روی کاغذ و با توجه به 18 امتیاز باقیمانده تیم های هفتم تا دهم نیز می توانند در صورتی که تمام بازی هایشان را ببرند و دیگر مدعیان تمام بازیهایشان را ببازند ، سهمیه بگیرند اتفاقی که بعید به نظر می رسد. اما رقابت اصلی میان سپاهان، شهرخودرو، تراکتور، فولاد و استقلال است که در شش هفته باقیمانده باید بالاترین نتایج را بگیرند تا بتوانند یکی از سهمیه ها باشند.

 

 

 

 


سپاهان(42 امتیاز) : 4 مدعی سهمیه و یک گزینه سقوط
سپاهان در شش بازی باقیمانده اش تا پایان رقابت ها در چهار مسابقه اش باید با حریفانی بازی کند که آن ها هم شانس کسب سهمیه دارند. سپاهان بازی های سختی تا پایان فصل دارد و این کار شاگردان امیرقلعه نویی را برای حفظ جایگاه دوم دشوار می کند. آن هابا شهرخورو هم امتیاز هستند، یک امتیاز از تراکتور ، سه امتیاز از فولاد و 4 امتیاز بیشتر از استقلال دارند اما در این میان باید بازی های شش امتیازی برگزار کنند. اولین مسابقه سپاهان در تبریز با تراکتور است ، آن ها سپس با صنعت نفت آبادان که آن ها هم شانس کسب سهمیه دارند در اصفهان بازی خواهد کرد. سپاهان در هفته بیست و هفتم در تهران باید باید با استقلال بازی کند و سپس ابتدا با نساجی و سپس با شهرخودرو یکی از رقیبان اصلی اش در جدول در اصفهان بازی می کند. آخرین بازی سپاهان با پیکان در تهران است که احتمالا تا روز آخر برای فرار از سقوط خواهد جنگید و بازی آخر می تواند برای پیکان بازی مرگ و زندگی هم باشد. سپاهان برای اینکه بتواند به طور قطع سهمیه مستقیم که حضور در رتبه دوم است را بگیرد باید نتایج کامل را بگیرد در غیر اینصورت رقابت سختی برای حفظ سهمیه اش با استقلال و شهرخودرو و تراکتور خواهد داشت.

 

 

1510382

 


 

شهرخودرو(42 امتیاز): 4 مدعی سهمیه و یک گزینه سقوط
شهرخودرو که 42 امتیازی و با سپاهان هم امتیاز است هم مثل سپاهان بازی های دشواری تا پایان فصل دارد به طوری که باید با یک تیم انتهای جدولی که برای فرار از سقوط می جنگد و همچنین 4 تیم مدعی کسب سهمیه بجنگد. جدول بازی های باقیمانده شهرخودرو خیلی شبیه به سپاهان است با این تفاوت که به جای پیکان ، این تیم با پارس جنوبی در جم باید بازی کند. سپس در مشهد با تراکتور و در آبادان با صنعت نفت بازی می کند. فینال بعدی شهرخودرو بازی با استقلال در مشهد است و آن ها در هفته بیست و نهم باید در اصفهان به مصاف سپاهان بروند. آخرین بازی شهرخودرو با نساجی است که نه برای سهمیه می جنگد و نه برای سقوط.

 

 

1510359

 


تراکتور(41 امتیاز): 3 مدعی سهمیه و دو گزینه سقوط
تراکتور هم مثل دو مدعی بالاتر از خودش در جدول شش بازی دشوار دارد. تراکتور نیز با 3 مدعی کسب سهمیه و دو تیمی که در آستانه سقوط هستند بازی دارد. شاید تنها بازی آسان این تیم برابر ماشین سازی باشد که البته در بازی رفت این ماشین سازی بود که دو بر صفر تراکتور را برد. 
تراکتور در اولین بازی در تبریز میزبان سپاهان است  و سپس در یک بازی حیاتی و شش امتیازی دیگر در مشهد به مصاف شهرخودرو خواهد رفت. آن ها در هفته بیست و هفتم در تبریز میزبان پیکان هستند و سپس در بوشهر باید با شاهین بوشهر بازی کنند که هر دو تیم برای فرار از سقوط می جنگند. ماشین سازی در تبریز و بعد از آن در هفته سی ام در اهواز و یک بازی شش امتیازی برای کسب سهمیه این تیم باید به مصاف فولاد خوزستان برود. 

 

 

1508537

 


 

فولاد(39 امتیاز): 2 مدعی و سه گزینه سقوط
فولاد خوزستان تیم پنجم جدول رده بندی باید با تیم مدعی سهمیه و سه تیمی که گزینه سقوط هستند بازی کند. فولاد در اولین بازی در تهران به مصاف پرسپولیس می رود، سپس در اهواز با ذوب آهن بازی می کند که تاحدودی خیالش از بابت سقوط راحت است. اما بعد از آن فولاد در سه بازی پیاپی باید با سه تیمی بازی کند که برای فرار از سقوط می جنگند؛ در سیرجان با گل گهر، در اهواز با سایپا وسپس در جم باید به مصاف پارس جنوبی برود.آخرین بازی فولاد در اهواز برابر تراکتور است که اگر جنگ سهمیه به روز آخر کشیده شود این بازی می تواند یکی از فینال های لیگ باشد.

 

 

1507485

 


استقلال(38 امتیاز): سه مدعی سهمیه و دو گزینه سقوط
استقلال که در رده ششم رده بندی قرار دارد با توجه به اختلاف کم امتیازات تیم های دوم تا ششم ، به دنبال کسب امتیازات لازم و رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده است. این تیم در شش بازی باقیمانده اش با سه تیم که مدعی کسب سهمیه هستند و دو تیم که برای فرار از سقوط می جنگند باید بازی کند. اولین بازی استقلال با صنعت نفت در آبادان است. نفت یک امتیاز از استقلال کمتر دارد و این بازی نیز یک بازی شش امتیازی است. 
شاگردان مجیدی سپس در تهران میزبان نساجی هستند و در هفته بیست و هفتم در تهران باید با سپاهان یکی از حساس ترین مسابقات فصل را برگزار کنند. بازی بعدی استقلال با شهرخودرو یکی دیگر از مدعیان کسب سهمیه در مشهد است که این هم می تواند یک بازی حساس باشد. دو بازی آخر استقلال برابر پیکان در تهران و شاهین در بوشهر است که هر دو تیم برای فرار از سقوط می جنگند و اگر جنگ سقوط تا هفته های آخر ادامه داشته باشد آن وقت استقلال دو بازی دشوار دیگر هم خواهد داشت.

 

 

 

 


کدام تیم ها سهمیه می گیرند؟


با توجه به بازی های باقیمانده 5 تیم دوم تا ششم ، کدام یک از آن ها شانس کسب سهمیه دارند. نکته قابل توجه اینجا است که تیم های پرسپولیس، تراکتور، استقلال و سپاهان در جام حذفی هم شانس قهرمانی و کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را دارند. با این حال و با توجه به میزان دشواری و آسانی بازی هایی که تیم های مدعی کسب سهمیه هستند شما فکر می کنید در نهایت کدام دو تیم به همراه پرسپولیس می توانند از طریق لیگ برتر به لیگ قهرمانان آسیا برسند؟ 


 

شما هم می توانید نظر خود را پایین این پست برای ما کامنت کنید. به نظر شما کدامیک از تیم های سپاهان، شهرخودرو، تراکتور، فولاد و استقلال می توانند در پایان لیگ سهمیه آسیا را بگیرند؟


نظرات شما در حداقل زمان نمایش داده خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها