کد خبر : 1696006 | 25 تیر 1399 ساعت 12:40 | 12.3K بازدید | 1 دیدگاه

استعفای پیامکی مربی؛ قانونی است

سازمان لیگ نمی تواند محدودیتی برای جابجایی مربیان وضع کند اما پرونده مربیان از سوی کمیته تعیین وضعیت بررسی می شود و اگر حق تیمی ضایع شود این حق به تیم بازگردانده می شود.

استعفای پیامکی مربی؛ قانونی است

به گزارش "ورزش سه"، جابجایی مربیان به خصوص در هفته های اخیر سر و صداهای زیادی ایجاد کرده و این موضوع مطرح شده چرا وقتی بازیکن از بازی در سه تیم در یک فصل منع می شود مربی می تواند در یک فصل رهبری سه تیم را برعهده بگیرد.

 

فریبرز محمود زاده – مسئول نقل و انتقالات فوتبال کشورمان که در این باره با فارس صحبت می کرد؛ گفت:« پنجره‌های نقل و انتقالاتی شامل قوانین بازیکنان می‌شود یعنی یک بازیکن نمی‌تواند غیر از پنجره تابستانی یا زمستانی یا به عنوان سهمیه آزاد، در زمان دیگری به تیم دیگری منتقل شود اما در مورد مربیان چنین چیزی نداریم. چون در دنیا قوانین نقل و انتقالات برای بازیکنان است این مساله مطرح می‌شود که اگر نقل و انتقالات مربیان باز باشد به نوعی ولنگاری به وجود می‌آید. در این جا قانون پیش‌بینی کرده که کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان، به تمامی موارد حقوقی، شکایت‌های رسمی و غیررسمی برای بحث مطالبات یا نوع قرارداد بین بازیکن - مربی با باشگاه و بالعکس رسیدگی کند.»

 

او به این نکته مهم هم اشاره کرد که مربی حتی می تواند با یک پیامک جدایی اش را به باشگاه اعلام کند:« اگر مربی کار را رها کرد و به جای دیگری رفت او هم باید استعفای خودش یا پیام کتبی، پیامک ارسال شده به مدیرعامل آن باشگاه یا نامه به سازمان لیگ برای قطع همکاری با باشگاه را برای ما ارسال کند. طبق قوانین بین‌المللی یک مربی با یک پیامک هم می‌تواند از باشگاه خداحافظی کند. قانونگذار در این حالت می‌گوید، محدودیتی ندارید اما باشگاه می‌تواند شکایت کند و پرونده او به کمیته وضعیت برای طلب خسارت یا جرایم بالاتر فرستاده شود اما نمی‌تواند مانعی برای فعالیت باشد.»

دیدگاه‌ها