کد خبر : 1696007 | 25 تیر 1399 ساعت 11:26 | 14.8K بازدید | 3 دیدگاه

یحیی؛ ششمین ایرانی قهرمان در پرسپولیس (عکس)

یحیی گل‌محمدی سرمربی جوان تیم پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر به ششمین مربی قهرمان این تیم تبدیل خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس تا قهرمانی در لیگ نوزدهم فاصله چندانی ندارد و با کسب دو پیروزی هم می‌تواند به این عنوان دست پیدا کند. با کسب قهرمانی در لیگ برتر، یحیی گل محمدی به ششمین مربی ایرانی پرسپولیس تبدیل می‌شود که قهرمانی در سطح کشور را تجربه کرده است. در کنار او علی دایی، افشین قطبی، علی پروین، بیوک وطنخواه و پرویز دهداری قرار دارند که پیش تر در مسابقات مختلف دستکم یک قهرمانی را تجربه کرده اند.

 

دایی دو بار در جام حذفی، قطبی یک بار در لیگ برتر، علی پروین 7 قهرمانی لیگ، حذفی و آسیا، بیوک وطنخواه یک قهرمانی در لیگ تخت جمشید و پرویز دهداری نیز یک قهرمانی در انتخابی آسیا (1347) کسب کرده اند. این در حالی است که شاگردان گل محمدی فرصت این را دارند که با ثبت بیشترین میزان اختلاف امتیاز، شرایط بهتری را برای خود رقم بزنند و رکوردزنی کنند.

 

1511283

 

در بین مربیان خارجی تنها آلن راجرز، استانکو پوکله پوویچ و برانکو ایوانکوویچ برای پرسپولیس جام کسب کردند. آن ها روی هم 11 بار قهرمان شدند که برانکو با 7 جام رکورددار است. او البته خوش شانس بود که در دوره اش بازی سوپرکاپ هم برگزار شد تا فرصت افتخار آفرینی بیشتری داشته باشد.

 

پرسپولیس در دهه 70 موفق به کسب شش جام در سطح کشوری شد و از این حیث بهترین دوره خود را پشت سر گذاشت. حالا قرمزها در دهه 90 (به جز سوپرجام) سه قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی جام حذفی داشته اند و اگر گل محمدی بتواند قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را به ارمغان بیاورد، این دهه به بهترین 10 سال تاریخ باشگاه پرسپولیس تبدیل خواهد شد و گل محمدی هم نامش را در کنار علی پروین و برانکو ایوانکوویچ به عنوان مربی موفق به انجام دبل ثبت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها