کد خبر : 1696009 | 25 تیر 1399 ساعت 11:28 | 13.7K بازدید | 2 دیدگاه

مطهری: فوتبال پرسپولیس اقتصادی نیست

مربی پرسپولیس نسبت به انتقاداتی که بابت فوتبال اقتصادی و برتری نزدیک این تیم انجام می‌شود واکنش نشان داد.

مطهری: فوتبال پرسپولیس اقتصادی نیست

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با اختلاف امتیازی مناسبی در آستانه قهرمانی دوباره قرار دارد و این در حالیست که طی روزهای اخیر انتقاد زیادی درباره شیوه بازی این تیم صورت گرفته است که اکنون مطهری در گفتگو با سایت باشگاه به آن پاسخ داده است.

 

بازی به بازی بهتر خواهیم شد


از قبل هم گفته بودیم که هرچه زمان بیشتر بگذرد بهتر خواهیم شد. از قبل از بازی با تراکتور که به پرسپولیس آمدیم رفته‌رفته بازی‌های خوبی انجام دادیم و در بازی با شهر خودرو بهترین عملکرد را داشتیم اما بعد از آن بازی‌های لیگ تعطیل شد. الان هم شرایط همین است و بازی به بازی وضعیت ما بهتر می‌شود. فرم خوب تیمی پرسپولیس پله به پله در حال بهتر شدن است. ما مقابل پیکان بعد از چهار ماه تعطیلی لیگ و در حالی که در شرایط بازی نبودیم وارد زمین شدیم اما بعد از آن در بازی با شاهین شهرداری بوشهر و در حالی که ۱۰ نفر بودیم بازی روانی انجام دادیم که منجر به برد شد.

 

شیوه فوتبال پرسپولیس اقتصادی نیست


فوتبال ما اقتصادی نیست. ما دوست داریم که در هر بازی با تعداد گل بالا برنده شویم اما به هر حال تیم‌های حریف هم بیکار نیستند و آنها هم تلاش می‌کنند. با این همه ما باید بیشتر تمرین کرده و تمرکز داشته باشیم تا بتوانیم از این مدل فوتبالی که ارائه می‌دهیم استفاده بیشتری کنیم. باید با تلاش بیشتر و تمرینات بهتر تعداد گل‌های خود را بالا ببریم؛ هرچند که برد یک بر صفر هم ارزشمند است. با این همه ما به دنبال بازی زیبا و برد هستیم.

 

ذهن برنده رمز پیروزی‌های ماست


همه بچه‌های تیم تلاش می‌کنند و ما هم در کادر فنی و در رأس آن آقای گل‌محمدی کمک می‌کنیم تا آنها در بهترین وضعیت باشند. خوشبختانه ذهن برنده بودن در بین بازیکنان وجود دارد و این روح بزرگ باعث شده تا آنها در هر بازی برای برد به زمین بروند. این مسائل به موارد ذهنی ارتباط دارد و ما هم سعی می‌کنیم ذهن بازیکنان را بالا ببریم چرا که اینجا پرسپولیس است. بازیکنان به خوبی می‌دانند که در چه تیم بزرگی حضور دارند. آنها هم نهایت تلاش خود را می‌کنند و ما هم به آنها کمک می‌کنیم تا با جنگندگی بهتر در زمین حاضر شوند.

 

در راس پازل تاکتیکی یحیی قرار دارد

 

پازل تاکتیکی ما که در رأس آن آقای گل‌محمدی قرار دارد به گونه‌ای است که همه در قالب این پازل قرار می‌گیرند. دیدید که هرگاه بازیکنی مصدوم یا محروم شده خیلی زود بازیکنان را جابجا کردیم و هر بازیکنی که به زمین می‌آید بهترین عملکرد را از خود به جای می‌گذارد و این واقعاً عالی است.

 

تعصب شجاع مثالزدنی است

 

به طور مثال شجاع خلیل‌زاده در بازی با ماشین‌سازی در نقش دفاع چپ بازی کرد و عملکرد خیلی خوبی داشت. البته من به کار تیمی اعتقاد بسیار زیادی دارم اما باید از شجاع اسم ببرم که با سه جلسه تمرین در آن پست عالی بازی کرد. ما در این بازی چند بازیکن سمت چپ خود را نداشتیم اما او بسیار روان و با تعصب بود و مثل همیشه عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. در سال‌هایی که در پرسپولیس نبودم هم اخبار این تیم را دنبال می‌کردم و می‌دیدم که او به عنوان اولین بازیکن قراردادش را تمدید می‌کند. این مسائل نشان از تعصب بالای این بازیکن دارد. در پرسپولیس هیچکس خودخواه نیست و کسی به خودش فکر نمی‌کند و یکی از دلایل موفق بودن پرسپولیس همین است.

 

برابر فولاد هم به دنبال فوتبال مالکانه هستیم


بازی فولاد را دیدم. آنها بسیار خوب هستند اما مطمئناً آقا یحیی و آنالیزورهای تیم نقاط ضعف و قوت فولاد را به خوبی شناسایی کرده و ما آماده هستیم تا بهترین عملکرد را مقابل این تیم داشته باشیم. در خصوص فولاد وارد جزئیات نمی‌شوم اما نکات کلیدی این تیم را در آوردیم و تا قبل از این بازی روی این مسائل کار می‌کنیم تا بتوانیم با یک فوتبال مالکانه بهترین عملکرد را داشته باشیم. از طرف دیگر درست است که هواداران کنار ما نیستند اما می‌خواهیم دل آنها را شاد کنیم و امیدوارم که هواداران هم از راه دور برای ما انرژی بفرستند.


کادرفنی پرسپولیس شایسته تقدیر است


واقعا جا دارد از زحمات کادرفنی و در رأس آن آقای گل‌محمدی تشکر کنم که زحمات زیادی می‌کشد. همچنین از افشین پیروانی باید قدردانی کنم که کارهای مدیریتی و پشتیبانی تیم را بسیار خوب انجام می دهد. باور کنید او برای همین مسائل پروتکل‌های بهداشتی انرژی و وقت بسیار زیادی می‌گذارد و حتی گاهی از جیب خودش هم هزینه می‌کند. شاید یکی دو ماه دیگر این پول را از باشگاه بگیرد اما کار ما را راه می‌اندازد. همچنین وجود فردی مثل کریم باقری برای ما نعمت است و داوود فنایی هم از نظر من در زمینی کار تخصصی‌اش در ایران شماره یک است. من به عملکرد او بسیار اعتقاد دارم و حتی او را به پیکان آوردم. همچنین از مظاهر رحیم‌پور بدنساز با دانش تیم هم باید تشکر کنم. از آنالیزورهای تیم آقایان خانبان و عسگری قدردانی می‌کنم که با این که دیده نمی‌شوند و پشت صحنه هستند اما تلاش زیادی می‌کنند و باید از آنها تشکر و قدردانی کنم که در زمینه آنالیز از بهترین‌ها هستند. همچنین از کادر پزشکی هم قدردانی می‌کنم که برای همه بازیکنان سنگ تمام می‌گذارند. در پرسپولیس همه زحمت می‌کشند و به صورت گروهی کار را انجام می‌دهند. من وظیفه داشتم که از آنها تشکر و قدردانی کنم.

دیدگاه‌ها