کد خبر : 1696031 | 25 تیر 1399 ساعت 12:48 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

منافی: دلیل پسرفت جودوی ایران باید بررسی شود

محسن منافی را باید یکی از چهره های شاخص جودوی کشور نامید. کسی که توانسته در مهد جودوی جهان یعنی کودوکان دان هفتم را کسب کند.

منافی: دلیل پسرفت جودوی ایران باید بررسی شود

در همین رابطه با محسن منافی در آستانه المپیک توکیو همکلام شدیم. منافی به "ورزش سه" گفت: در ابتدا امیدوارم تمام هموطن های عزیز من در اقصی نقاط جهان در سلامت باشند و از شر این بیماری منحوس همگی رهایی پیدا کنیم، در مورد شرایط خاص کرونا باید بگویم ژاپن هم درگیر این بیماری است و ورزش به طور کلی تعطیل شده و تمام اماکن و باشگاه های ورزشی تعطیل بود و رشته جودو هم متاسفانه در کودوکان تعطیل است و در نهایت تاسف ۲،۳ تا از استاید جودو از میان ما رفتند و ۹ نفر هم دچار ویروس کرونا شدند که اتفاقی تلخ برای جامعه جودوی ژاپن و جهان است. بنده هم تمریناتم رو در کودوکان تعطیل کردم و فقط به صورت شخصی در خانه تمرین میکنم تا بتوانم شرایط بدنی خودم را در ایده آل حفظ کنم. در مورد کودوکان مهد جودوی جهان باید بگویم که در اقدامی جالب توجه کودکان رو ثبت نام می کند تا بتواند در زیرساخت های جودو ورزش کاران خوبی را تحویل جامعه جودو جهان بدهد.


منافی در ادامه گفت: از اخبار جودوی ایران خبر خاصی ندارم فقط اطلاع دارم که در دادگاه CAS قرار است شرایط جودوی ایران بررسی شود و امیدوارم رای به نفع ایران صادر شود تا جودو به جایگاه واقعی اش برگردد و من هم مثل بقیه اعضای خانواده جودو منتظر هستم تا رای به نفع جودوی کشورمان صادر شود تا ورزشکاران جودوی کشورمان بیش از این متضرر نشوند.

 

1484500


منافی در مورد آینده جودو نیز گفت: من برای جودو اهداف بزرگی دارم و سعی میکنم شرایط را فراهم کنم که بتوانم به جودوی کشور خدمت کنم بنده ۳۰ سال در کودوکان فعالیت داشتم و فکر نکنم در جودو کسی رزومه ای قوی تر از بنده داشته باشد و این پتانسیل باید در خدمت جودو باشد و من نمی دانم چرا جودوی کشورمان علاقه ای به استفاده از این پتانسیل ندارد. متاسفانه دوستان دنبال حاشیه و مسائل بی ربط به جودو هستند و امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانم به جودوی کشورم خدمت کنم البته ناگفته نماند در ابتدای مدیریت فدراسیون جودو نیت کردم خالصانه به جودوی کشورم خدمت کنم اما به یکباره این همکاری قطع شد و دیدم که دوستان علاقه مند نیستند و حتی بعضی ها ناراحت شدند که چرا من قرار است به جودو کمک کنم و پتانسیل و دانش خودم را در اختیار جودو قرار دهم و زمانی که احساس کردم دوستان ناراحت هستند من هم قطع همکاری کردم در حالی که هدف من فقط کمک به جودو بود و جودو تمام زندگی من نیست ولی خب با وجود متخصصین اصولا جا برای غیر متخصص ها تنگ می شود و دوستان علاقه ای نداشتند دانش ۳۰ ساله من در جودوی کودوکان در اختیار جودوی کشورم قرار بگیرد و من متاسفانه می بینم جودو در اختیار کسانی است که تخصص لازم را ندارند.


وی همچنین اظهار داشت: متاسفانه باید بررسی شود که چرا جودوی کشورمان پسرفت کرده است و بهتر است کمی از دانش روز جهان آموزش کسب کنیم و خودمان را در سطح جودوی جهان نگه داریم نه اینکه امروز می بینیم جودوی کشورمان از غافله جودوی جهان حسابی عقب افتاده است. بنده خیلی علاقه مندم به جودو خدمت کنم اما خب در حال حاضر شرایط محیا نیست و امیدوارم روزی شرایط برای خدمت من به خانواده جودو فراهم شود.


این قهرمان جودو در پایان گفت: امسال المپیک تا جولای سال بعد به تعویق افتاد و فرصت بهتری برای آماده سازی تیم اعزامی برای المپیک است بنده به عنوان یک ورزشکار در ژاپن ارتباطات خیلی خوبی دارم که می توانم آن را در اختیار ورزش کشورم قرار دهم ولی باز هم این موضوع بستگی به خواستن مسئولین دارد و اگر مسئولین ورزش کشورمان علاقه مند باشند بنده آماده هستم با تمام وجود به ورزش کشورم خدمت کنم. البته در این مورد یک نشست صمیمانه با جناب علی نژاد داشتم که صحبتهایی در رابطه با این موضوع زده شد و بنده هم آمادگی خودم را برای کمک به ورزش کشورمان در المپیک ۲۰۲۱ توکیو اعلام کردم. بنده همیشه گفته ام ورزش را فقط برای سلامتی و کمک به جوانان پیگیری میکنم واگرنه نه اهداف مالی دارم نه اهداف موقعیتی و خوشبختانه اکثر اهالی ورزش از این موضوع اطلاع دارند. بنده امیدوارم فقط بتوانم دانش و تخصص خودم را در اختیار جوانان وطنم قرار دهم در ژاپن هم به لطف خدا شرایط اجتماعی خیلی خوبی کسب کردم که با کمال میل حاضرم برای ورزش و بهبود شرایط ورزش کشورم تلاش کنم و از هیچ خدمتی فروگذاری نمی کنم. امیدوارم روزی شرایطی فراهم شود که افراد متخصص در راس امور ورزشی قرار بگیرند و به ورزش کشورمان خالصانه خدمت کنند.

 

1480264

 

دیدگاه‌ها