کد خبر : 1696052 | 25 تیر 1399 ساعت 14:35 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

نرفتن تیم ملی به جام جهانی، کل فوتبال را متضرر می‌کند؛ 

علی‌محمدی: اعتماد به نفس پیکان پایین آمده بود

جلال‌الدین علی محمدی هافکب تیم فوتبال پیکان می گوید اعضای تیم اعتماد به نفسشان را پس از باخت های متوالی از دست داده بودند.

علی‌محمدی:  اعتماد به نفس پیکان پایین آمده بود

به گزارش "ورزش سه"، پیکان در هفته 24 ام رقابت های لیگ برتر موفق شد پس از پیروزی برابر ذوب آهن در هفته 23 ام، یک دیدار 6 امتیاز دیگر را با پیروزی پشت سر بگذارد و حالا امیدواری زیادی میان اعضای تیم در شرایطی وجود دارد که این تیم دوران قرنطینه را در رتبه انتهایی جدول سپری کرد و حالا با نمایش هایی که ارائه می‌دهد، نشان داده که می تواند در بازی های باقی مانده، حضورش در لیگ بیستم را تضمین کند.
جلال علی محمدی که یکی از بازیکنان با تجربه تیم است و نقشی کلیدی در تیم دارد، در 
گفتگو با "ورزش سه" در مورد موضوعات مختلف صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.


اعتماد به نفس تیم کاهش پیدا کرده بود
قبل از شروع فصل چند پیشنهاد داشتم اما تصمیم گرفتم به پیکان ملحق شوم، چون  صلاح بر این بود برای این فصل در تهران زندگی کنم و مسائل مالی برایم اولویت نداشت. از  تصمیمی هم که گرفتم رضایت دارم. ما با امید فراوان وارد مسابقات شدیم ولی با یکسری بدشانسی به جایگاهی که شایسته باشگاه و خود مربیان و بازیکنان بود دست پیدا نکردیم.  البته در نیم فصل اول نتایج شیرینی را در بازی با تیم‌هایی نظیر ماشین سازی تبریز، ذوب‌آهن اصفهان و سایپا کسب ‌کردیم. اما در ادامه مسابقات شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که افت کردیم و متحمل شکست‌های متوالی شدیم و با همین ناکامی ها  اعتمادبه‌نفس اعضای تیم کاهش پیدا کرد و متأسفانه نتوانستیم نتایج خوبی به دست بیاوریم که  در روحیه ما هم تأثیر منفی گذاشت؛ البته باید عرض کنم حسین آقای فرکی برایمان خیلی زحمت کشید و از ایشان ممنون هستم.

 

پیکان پتانسیل بالایی دارد 
  اکنون  خوشبختانه  اتحاد و انگیزه  بالایی را درون تیم شاهد هستیم  و به عنوان مثال  فرقی نمی‌کند چه کسی بازی می‌کند و یا گل می‌زند. درعین‌حال کسب دو پیروزی متوالی برابر دو تیم خوب نظیر ذوب‌آهن  و گل گهر هم نشان داد تیم پیکان پتانسیل بالایی دارد و هم اعتمادبه‌نفس تیمی ما را افزایش داده  است. اکنون منتظر بازی بعدی‌مان برابر سایپا و سپس پارس جنوبی جم هستیم و ان‌شاءالله با تلاش مجموعه تیم حداکثر امتیازات را کسب کرده و شرایط پیکان را در جدول بهبود ببخشیم.  صدالبته هیچ کدام از بازی‌های باقی مانده ساده نیستند و همین حریف جمعه شب در سه بازی اخیر خود برابر تیم‌هایی چون استقلال، سپاهان و شهرخودرو که هر سه از مدعیان لیگ هستند شکست نخورده است. 

 

1428908

 

این پروتکل بهداشت یعنی حفظ ظاهر 
شخصاً موافق ادامه لیگ  نبودم چون زیرساخت‌های اماکن ورزشی ما قابل قیاس با کشورهایی که لیگ هایشان برگزار می‌شود نیست؛ باشگاه‌هایمان از نظر اقتصادی توانایی چارتر کردن پروازهای تیمشان و یا اجاره اتاق‌های تک‌نفره در هتل‌ها و سایر مسائل مرتبط با پروتکل بهداشتی را ندارند. بعضی از رفتارها هم جنبه ظاهری به خود گرفته‌اند؛ مثلاً برای بازی‌های رسمی به بازیکنان می‌گویند، عکس تیمی نگیرید؛ وقتی نفرات اصلی در رختکن هستند سایرین وارد رختکن نشوند. بازیکنان ذخیره روی سکوها بنشینند. 
آیا می‌دانند بازیکنان تمام تیم‌ها در تمرینات در یک رختکن دور هم هستند و در کنار یکدیگر تنفس می‌کنند؟ به نظر من مسائلی که در جریان بازی‌های رسمی می‌بینیم فقط کارهایی است برای حفظ ظاهر.

 

در پایین جدول  رقابت فشرده است 
به نظرم تکلیف لیگ در صدر جدول تا حدودی مشخص است اما در رده‌های پایینی جدول رقابت فشرده‌ای وجود دارد تا تیم‌ها شرایطشان را بهبود بخشیده و از منطقه خطر خارج شوند. شش بازی تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌ها امکان کسب 18 امتیاز دارند، پس روی کاغذ 6-7 تیم پایین جدولی در هفته‌های پیش رو  با جدیت کامل بازی‌هایشان را انجام خواهند داد ولی در بالای جدول اگر پرسپولیس دو بازی دیگر اش  برنده شود، قهرمانی‌اش در لیگ نوزدهم مسجل خواهد شد.

 

لیگ بیستم مبهم است 
لیگ این فصل چند مرتبه دچار وقفه شد و فکر می‌کنم طولانی‌ترین دوره مسابقات را شاهد بوده باشیم. من به عنوان یک بازیکن نمی‌توانم پیش‌بینی کنم فصل بعدی فوتبال کشورمان چه زمانی و با چه شرایطی آغاز و برگزار می‌شود.

 

تیم ملی می‌تواند صعود کند 
تیم ملی کار سختی را پیش‌رو دارد اما پتانسیل فوتبال ایران بالاست و با در نظر گرفتن حریفانی که برای صعود از این گروه مقابل ما قرار می‌گیرند، معتقدم می‌توانیم نتایج مورد نظر را به دست آوریم. شرایط فوتبال ما و بازیکنانی که داریم نشان می‌دهد، کسب حداکثر امتیاز از بازی‌های آینده تیم ملی شدنی است؛ منتها نیاز به یک عزم و اراده ملی دارد. وقتی بحث تیم ملی به میان می‌آید باید تمام اختلاف‌نظرها و گروه بندی ها کنار گذاشته شوند و همه از هر طیف و با هر سلیقه و گرایشی  مانند یک تیم فوتبال متحد باشند؛ چون عدم موفقیت تیم ملی به تمام پیکره فوتبال ایران صدمه می‌زند.

 

دیدگاه‌ها