کد خبر : 1696073 | 25 تیر 1399 ساعت 15:45 | 3.9K بازدید | 1 دیدگاه

دغدغه و درخواست برخی تیم‌های لیگ یک از فدراسیون؛ 

اسامی داوران را تا زمان شروع مسابقه رسانه‌ای نکنید !

برخی از مسئولان و مربیان تیم‌های لیگ دسته اول، در فاصله پنج هفته مانده با پایان بازی‌ها نگران اتفاقات حاشیه‌ای مربوط به مسائل داروی هستند و در این زمینه به فدراسیون هم مراجعه داشته اند.

اسامی داوران را تا زمان شروع مسابقه رسانه‌ای نکنید ! 

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات لیگ دسته اول به روزهای حساس خود رسیده و به زودی تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر و همچنین سقوط کننده‌ها مشخص خواهد شد. 
نکته قابل توجه اینکه در هفته‌های اخیر و به خصوص دیدار دو تیم نود و گل ریحان در ارومیه و همینطور هوادار و آلومینیوم در تهران، شاهد جنجال‌های زیادی بوده ایم و در مسابقات دیگر هم شرایط خیلی آرام دنبال نشده است  که مسئولان تیم ها معتقدند بخشی از این ناآرامی به عملکرد تیم های داوری مرتبط است و در مسابقه دو تیم پیکان و گل گهر هم شاهد تکرار این اتفاقات بودیم. 


در هفته‌ای هم که گذشت برخی از مربیان و مدیران به عملکرد برخی داوران اعتراض داشتند و حتی کار به شکایت هم کشی و این در حالی است که لیگ دسته اول در حساس‌ترین شرایط ممکن قرار گرفته است.
در واقع این خواسته مه تیم ها در 5 هفته حساس باقی مانده است و به طور جدی از سازمان لیگ و کمیته داوران درخواست کرده‌اند تا نظارتی قوی‌تری بر مسابقات وجود داشته باشد و داوران باتجربه‌ای را برای بازی‌های حساس انتخاب کنند. 
برطبق شنیده‌ها، این روزها حتی مسئولان برخی تیم‌ها به فدراسیون فوتبال مراجعه کرده‌اند و مسائلی را در مورد مشکلات داوری و لزوم نظارت و توجه بیشتر با مسئولان فدراسیون در میان گذاشته‌اند.


در این میان برخی مربیان و مدیران به مسئولان سازمان لیگ گفته‌اند و تاکید داشته اند که برخی اشتباهات داوری مسئله‌دار بوده و حتی از کمیته داوران خواسته‌اند، اسامی داوران مسابقات رسانه‌ای نشود، تا تیمی نتواند با داوران ارتباط برقرار کند.
در این چند هفته و با اشتباهاتی که در برخی از بازی‌ها رقم خورد، شایعاتی مختلفی در مورد داوری‌ها ایجاد شد و حالا به نظر می‌رسد که سازمان لیگ و کمیته داوران مسئولیت سنگینی برای نظارت بر داوری بازی‌ها در پنج هفته پایانی دارند.


گفتنی است در فاصله پنج هفته تا پایان رقابت های لیگ یک، همچنان هفت تیم با امیدواری زیادی به مسابقات پیش رو می اندیشند و امیدوارند که در این راه اتفاقات غیرفوتبالی مانع رسیدن آنها در لیگ برتر نشود.
البته چند هفته‌ای است، فدراسیون با انتخاب داورانی که در لیگ برتر به آنها بازی می دهد، سعی بر این داشته شرایط بهتری در بازی های حساس باقی مانده برای آرامش تیم ها و قضاوت کم حرف و حدیث‌تر رقم بزند ولی به نظر می رسد با توجه به اینکه برخی تیم ها نیز از ایجاد  حاشیه در بازی ها استقبال می کنند، نظارت و کنترل دقیق تر به برگزاری بهتر بازی‌ها کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها