کد خبر : 1696187 | 26 تیر 1399 ساعت 09:15 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

ورزش دنیا تعطیل است و ما خیلی شلوغش می کنیم

باقرزاده: وقتی مسابقه نیست چرا اردو بگذاریم؟

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: مسابقات تا پایان سال ۲۰۲۰ تعطیل است و در شرایطی که شیوع ویروس کرونا هم شدت پیدا کرده است چرا باید اردو یا مسابقه ای برگزار کنیم.

باقرزاده: وقتی مسابقه نیست چرا اردو بگذاریم؟

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از ایسنا، فضل اله باقرزاده درباره آغاز فعالیت‌های شمشیربازی بیان کرد: طبق اطلاع فدراسیون جهانی تمام مسابقات شمشیربازی تا پایان سال ۲۰۲۰ تعطیل است و در سال ۲۰۲۱ هم همین روند ادامه دارد. اگر کشوری شرایط مناسبی داشته باشد اعلام میزبانی می کند و بعد درخواست آن مورد بررسی قرار می گیرد تا با برگزاری مسابقات بقیه سهمیه ها هم مشخص شود.

 

او ادامه داد: ورزش در دنیا تعطیل است وما خیلی در کشور خود شلوغ می کنیم. وقتی مسابقه ای نیست  نمی دانم چرا برخی رشته ها  می خواهند اردو برگزار کنند. آن هم در شرایطی که شیوع ویروس کرونا شدت پیدا کرده است. احسان حدادی عنوان می کرد هنوز هم احساس تنگی نفس را دارد بنابراین سلامتی ورزشکاران برای ما مهم است . چرا باید مسابقه یا اردویی برگزار کنیم و تعدادی زیادی افراد را دور هم جمع کنیم آن هم در شرایطی که ممکن است برخی ها ناقل باشند اما علائمی نداشته باشند.

 

باقرزاده در  پاسخ به این پرسش که پیمان فخری قبل از اینکه متوجه بیماری اش شود، با سابریست ها در ارتباط بوده است خیر، تصریح کرد: در یک برهه مجوز گرفتم و سابریست ها در آکادمی ملی المپیک به صورت انفرادی تمرین می کردند اما این مسئله برای سه هفته پیش و قبل از این است که آقای فخری بیمار شود. در حال حاضر حال او خیلی بهتر شده است و چون بیمارستان مسیح دانشوری مجهزتر است اکنون که آنجا بستری است خیالمان راحت است.

 

باقرزاده در مورد اینکه در شرایط بلاتکلیفی برگزاری مسابقات شمشیربازی، خیال فدراسیون بابت کسب سهمیه راحت است، گفت: سهیمه تیم سابر محفوظ است و از این بابت خیالمان راحت است و دغدغه ای نداریم. ملی پوشان اسلحه های دیگر هم در حال تمرین بودند که ویروس کرونا همه فعالیت ها را لغو کرد. ما اخیرا گزارشی را به آقای صالحی امیری  علی نژاد ارسال کردیم و آخرین وضعیت شمشیربازان را شرح دادیم که در خانه مشغول فعالیت هستند.

 

دیدگاه‌ها