کد خبر : 1696258 | 26 تیر 1399 ساعت 16:40 | 24.8K بازدید | 2 دیدگاه

هفتمی در دی استفانو؟

هزاره سوم و 6 قهرمانی باشکوه رئال در لالیگا (عکس)

رئال مادرید امشب این امید را دارد تا بتواند در ورزشگاه آلفردو دی استفانو قهرمانی شماره 34 خود در لالیگا را قطعی کند.

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، رئال مادرید امشب این فرصت را دارد تا در ورزشگاه آلفردو دی استفانو برای سی و چهارمین بار قهرمان لالیگا شود. رئال اگر بتواند بر ویارئال پیروز شود، به این هدف دست خواهد یافت؛ در غیر این صورت باید منتظر امتیاز از دست دادن بارسا در برابر اوساسونا بماند یا کار به هفته پایانی و جدال با لگانس کشیده خواهد شد.

زین الدین زیدان سرمربی رئال در نشست خبری روز گذشته خود از عزم جزم تیمش برای پیروزی بر ویارئال خبر داد.

در 20 سال گذشته رئال توانسته شش بار قهرمان لالیگا شود. اتفاقاتی چون تاموداسوی معروف 2007 و امتیاز از دست دادن بارسا در برابر اسپانیول، گارد افتخار بارسا در سال 2008، پیروزی به یادماندنی 3-1 بر مایورکا در هفته پایانی فصل 07-2006 و لالیگای رکوردهای 12-2011 از خاطرات فراموش نشدنی برای هواداران رئال هستند.

 

در زیر مروری داریم بر قهرمانی های هزاره سوم رئال در لالیگا و ورزشگاهی هایی که در آنها، این افتخار را جشن گرفته است:

 

 

1511648

 

 

فصل 17-2016 ورزشگاه لاروسالدای مالاگا

رئال در شرایطی به هفته پایانی و بازی برابر مالاگا رسیده بود که برای قهرمانی باید این تیم را شکست می داد یا مساوی می کرد؛ در غیر این صورت بارسا می توانست قهرمانی را از آن خود کند. رئال ابتدا با گل رونالدو پیش افتاد و سپس کریم بنزما حساب کار را 0-2 کرد تا در نهایت کهکشانی ها برای سی و سومین بار قهرمان لالیگا شوند. نقش کیلور ناواس و مهارهای او در ثبت پیروزی بر مالاگا نیز انکار نشدنی است.

 

 

1511642

 

1511645

 

 

فصل 12-2011 ورزشگاه سن مامس

رئال مادرید با هدایت ژوزه مورینیو به فاصله یک هفته تا پایان فصل به پیروزی در زمین بیلبائو نیاز داشت. مسوت اوزیل و ایگواین خیلی زود دو گل به ثمر رساندند و سپس رونالدو گل سوم را زد تا قهرمانی شماره 32 رئال تثبیت شود. رئال در شرایطی فاتح لالیگا شد که 100 امتیاز کسب کرد، 121 گل به ثمر رساند و تفاضل گل 89+ برای این تیم به ثبت رسید. لالیگایی که به لالیگای رکوردها معروف شد.

 

 

 

 

فصل 08-2007 ورزشگاه ال سادار اوساسونا

رئال به فاصله دو هفته تا پایان لالیگا به زمین اوساسونا رفت و با یک پیروزی قهرمان می شد. فابیو کاناوارو در اولین دقیقه از نیمه دوم اخراج شد و سپس دقیقه 83 میزبان توسط پونیال از روی نقطه پنالتی به گل رسید اما رئال با گل های دقایق 85 و 90 آرین روبن و گونسالو ایگواین توانست ورق را برگردانده و قهرمانی اش را قطعی کند. هفته بعد در ال کلاسیکو بارسلونا برای رئال در برنابئو گارد افتخار تشکیل داد.

 

 

 

 

فصل 07-2006 سانتیاگو برنابئو

پس از تساوی دقیقه پایانی بارسا برابر اسپانیول، رئال توانست به صدر لالیگا برسد و برای قطعی کردن قهرمانی باید در هفته پایانی بر مایورکا در برنابئو پیروز می شود. رئال در غیاب دیوید بکام به زمین رفت و خیلی زود نیز رود فن نیستلروی را به دلیل مصدومیت از دست داد. این مایورکا بود که ابتدا به گل دست یافت ولی تیم تحت هدایت فابیو کاپلو با دبل رییِس و گل مامودو دیارا 3-1 پیروز شد و جام را بالای سر برد.

 

 

1511647

 

 

فصل 03-2002 ورزشگاه برنابئو

رئال مادرید برای قهرمانی باید بیلبائو را شکست می داد. رونالدو برزیلی ابتدا رئال را پیش انداخت ولی میهمان توانست کار را به تساوی بکشاند. در ادامه اما روبرتو کارلوس و رونالدو دو گل دیگر زدند تا رئال قهرمانی شماره 29 خود را جشن بگیرد. آن بازی آخرین حضور ویسنته دل بوسکه روی نیمکت رئال نیز بود.

 

 

1511646

 

 

فصل 01-2000 ورزشگاه برنابئو

رئال مادرید در صورت پیروزی بر دپورتیوو آلاوس قهرمانی خود را مسجل می کرد. ابتدا رائول و گوتی رئال را پیش انداختند و در نیمه دوم نیز فرناندو هیه رو، ایوان اِلگرا و رائول گل های بعدی را وارد دروازه آلاوس کردند تا رئال برای بیست و هشتمین بار قهرمان لالیگا شود. دپورتیوو لاکرونیا با هفت امتیاز اختلاف نایب قهرمان شد.

 

دیدگاه‌ها