کد خبر : 1696625 | 28 تیر 1399 ساعت 10:33 | 134K بازدید | 4 دیدگاه

از ستاره جنجالی تا قهرمان شهر تنها در یک هفته

سردار آزمون، قهرمان این روزهای سنت پترزبورگ

گلی که سردار آزمون در دیدار قبلی زنیت به هم‌تیمی‌اش آرتم زیوبا تعارف کرد تا او صدرنشین جدول بهترین گلزنان لیگ روسیه شود او را به قهرمان زنیت سنت‌پترزبورگ تبدیل کرده.

سردار آزمون، قهرمان این روزهای سنت پترزبورگ

به گزارش "ورزش سه"‌، بازیکنان زنیت سنت‌پترزبورگ با اینکه قهرمانی‌شان در لیگ روسیه قطعی شده ولی این روزها در حال استراحت نیستند و اتفاقا برنامه کاری فشرده‌ای دارند. بعد از پیروزی 4-1 آنها بر  اورنبورگ در روز چهارشنبه که با درخشش سردار آزمون همراه بود، زنیت روز یکشنبه باید در خانه خود در نیمه‌نهایی جام حذفی به مصاف اسپارتاک برود.

 

اهمیت بازی بزرگ روز یکشنبه مقابل اسپارتاک در نیمه‌نهایی جام حذفی برای کسی پوشیده نیست ولی سرمربی زنیت، سرگئی سماک بر خلاف انتظارها روز چهارشنبه تصمیم گرفت در دیدار غیرمهم مقابل اورنبورگ هم از هر دو مهاجم اصلی‌اش آزمون و زیوبا به صورت کامل در 90 دقیقه بازی استفاده کند. سماک معتقد بود چهار روز فرصت ریکاوری به خصوص با توجه به اینکه هر دو بازی زنیت خانگی است برای این دو کافی خواهد بود.

 

1512271

 

اما شانس سردار و آرتم زیوبا برای بدست آوردن عنوان آقای گلی لیگ روسیه از عواملی است که این تصمیم سماک را جالب‌تر می‌کند. تا پیش از بازی روز چهارشنبه یوگنی لوتسنکو با 15 گل در صدر جدول گلزنان لیگ قرار داشت ولی او در بازی تیمش مقابل اورال قادر به گلزنی نبود تا آزمون بتواند از او سبقت بگیرد.

 

سردار آزمون با دو گلی که در دقایق 61 و 77 بازی مقابل اورنبورگ زد به مدت سیزده دقیقه به رکورد آرتم زیوبا رسید و حتی می‌توانست در آخرین لحظات بازی با گلزنی از او سبقت بگیرد ولی آزمون در حرکتی استثنایی، درحالیکه با دروازه‌بان حریف تک به تک بود به زیوبا پاس گل داد تا حریفش در جدول گلزنان دروازه خالی را باز کند. نکته جالب دیگر این است که آزمون دو بازی قبل‌تر در دیدار مقابل سوچی هم حرکت مشابهی انجام داده بود که البته در آن بازی زیوبا موفق به گل کردن پاس آزمون نشد.

 

1511511

 

آزمون بعد از دیدار روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:" ما عضو یک تیم هستیم. اصلا مهم نیست چه کسی گل می‌زند. برای ما مهم است که به همدیگر کمک کنیم".

 

سرگئی سماک سرمربی زنیت هم از حرکت سردار تمجید کرد و گفت:" خیلی خوشحالم که سردار در چنین موقعیتی پاس داد. این نشان‌دهنده خیلی چیزها است".

 

زیوبا حالا با 17 گل و سردار با 16 گل زده در رتبه‌های اول و دوم جدول گلزنان لیگ روسیه ایستاده‌اند. سردار در ماه جولای بسیار درخشان ظاهر شده و بعد از جریمه شدن توسط باشگاه زنیت به خاطر رعایت نکردن موارد بهداشتی مرتبط با کرونا‌، در دوران پساکرونا بسیار عالی عمل کرده و در چهار مسابقه زنیت شش گل به ثمر رسانده. سردار به خصوص در دیدار مقابل اورنبورگ علاوه بر اینکه دو گل زد و گل سوم را تقدیم زیوبا کرد روی دیگر گلهای زنیت هم نقش تاثیرگذار داشت. حتی اشتباه‌های سردار در این بازی هم به نفع زنیت تمام شد. سردار در دقیقه 2 بازی نتوانست توپ را کنترل کند ولی همین اشتباه او تبدیل به پاس گل شد و آندری مالیخ بازیکن اورنبورگ با یک گل به خودی دروازه تیمش را باز کرد.

 

1512272

 

 

سردار آزمون حالا در حالی چشم به بازی بزرگ روز یکشنبه مقابل اسپارتاک بسته که باشگاه سفید و سرخ پوش شهر مسکو جنگی روانی علیه زنیت به راه انداخته. اسپارتاک هم از استادیوم محل برگزاری این مسابقه و هم از تعداد بلیطهای اختصاص داده شده به هواداران دو تیم با توجه به شرایط کرونا ناراضی است.

 

1512279

 

اما جنگ روانی اسپارتاک علیه زنیت تنها به این ختم نشده و این باشگاه داوری را هم هدف گرفته و مدعی است داور اعلام شده برای این بازی حساس متهم به سوت زدن به نفع زنیت بوده. مالک باشگاه اسپارتاک با راه‌اندازی یک هشتگ جوی را علیه داوری این مسابقه ایجاد کرده. البته تحرکات اسپارتاک تا حدی قابل درک است چرا که سرخ و سفیدپوشان مسکو می‌دانند جام حذفی تنها راه آنها برای صعود به رقابتهای اروپایی است. با توجه به جو ایجاد شده داوران این بازی کار بسیار دشواری در پیش دارند و هر یک سوت آنها به نفع زنیت میزبان جنجال‌آفرین خواهد شد. ولی واقعیت این است که زنیت در حال حاضر آنقدر قوی هست که حتی بدون کمک داوری بتواند اسپارتاک را شکست دهد.

 

 

دیدگاه‌ها