کد خبر : 1697410 | 31 تیر 1399 ساعت 23:45 | 73.4K بازدید | 2 دیدگاه

تاثیرگذارترین فرد تاریخ فوتبال از نگاه ژاوی

ژاوی هرناندز، سرمربی السد و اسطوره باشگاه بارسلونا یوهان کریوف را تاثیر گذار ترین فرد تاریخ فوتبال می داند.

تاثیرگذارترین فرد تاریخ فوتبال از نگاه ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، یوهان کرویف در بین سال های 1973 تا 1978 و در دوران اوج فوتبال خود در بارسلونا بازی کرد و در دوران مربیگری خود نیز افتخارات زیادی از جمله اولین جام باشگاه های اروپای تاریخ آبی اناری ها را برای آنها به ارمغان آورد.

 

فرای افتخاراتی که این هلندی در بارسلونا به دست آورده اما بسیاری کرویف را به خاطر سبک بازی تیمش در دوران مربیگری به یاد می آورند؛ سبکی که حالا مربی بزرگی نظیر پپ گواردیولا نیز از آن الهام گرفته و به نظر می‌رسد که ژاوی هرناندز نیز چنین هدفی را دنبال می کند.

 

 

1098374

 

 

کاپیتان سابق بلوگرانا حالا در پیامی ویدئویی به بنیاد یوهان کرویف، صحبت های جالبی را درباره این اسطوره هلندی مطرح کرده است. ژاوی گفت: " یوهان کرویف قطعاً تاثیر گذار ترین فرد تاریخ فوتبال بوده است. او شخص کلیدی در تمامی موفقیت های 20 تا 25 سال گذشته در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بود. او به بارسلونا آمد و فلسفه و سبک بازی باشگاه را تغییر داد. کرویف یک سیستم بازی فوق العاده را به نمایش گذاشت که هنوز هم از آن استفاده می‌شود.

 

یوهان کریوف یک الگوی کامل برای من بود. نه فقط در سطح فوتبال بلکه به عنوان یک انسان. من بسیار افتخار می‌کنم که یوهان این سیستم فوق‌العاده را به فوتبال معرفی کرد."

دیدگاه‌ها