کد خبر : 1697486 | 01 مرداد 1399 ساعت 14:03 | 184.6K بازدید | 33 دیدگاه

متاسفم که استراماچونی از ایران رفت؛

پاسخ مهدی ترابی به همه شایعات!

مهدی ترابی گلزن ترین هافبک لیگ نوزدهم می‌گوید که پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در گرو عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی است.

پاسخ مهدی ترابی به همه شایعات!

به گزارش "ورزش سه"، ترابی در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی با پیراهن پرسپولیس داشته و توانسته با 10 گل در لیگ برتر، اقای گل سرخ ها باشد. او که شانس خوبی هم برای کسب عنوان آقای پاس گل دارد، با تمجید از هواداران پرسپولیس، به نقش کلیدی سیدجلال حسینی در موفقیت سرخ ها پرداخته و همچنین تفاوت های سبک مربیگری برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون و یحیی گل محمدی را بیان کرده است. گفتگوی خبرنگار ما با مهدی ترابی درخصوص نمایش های او در لیگ نوزدهم، احتمال جدایی و «گلات قهرمانی» را در ادامه می‌خوانید:

 

* آسیب دیدگی خاصی ندارم
او در ابتدا با تشریح وضعیت مصدومیت خود می‌گوید: در صحنه ای که ضد حمله زدیم، در استارتی که من زدم یک مقدار پایم درد گرفت و همان جا ایستادم و نتوانستم ادامه دهم. ضربه خاصی نبود اما در آن استارت یک مقدار پایم درد گرفت و دکتر گفت خوب شد که همان لحظه آمدم بیرون، خداراشکر الان بهترم و انشالله به زودی با درمانی که دکتر روی پایم انجام می‌دهد، خوب می‌شوم و هفته های آینده می‌توانم بازی کنم.

 

* در پرسپولیس مهم نیست چه کسی فیکس است
ستاره خط هافبک سرخ ها که به دلیل مصدومیت جای خود را به امیری داد، درباره پیروزی مقابل فولاد نیز می‌گوید: بازی فولاد بازی خیلی سختی بود و به دو مرحله تقسیم شد. تیم ما در نیمه اول آنچنان که باید خوب بازی نکرد اما در نیمه دوم همه چیز دست پرسپولیس بود و توانستیم موقعیت های خوبی بسازیم و سیامک هم گل خوبی زد و توانستیم سه امتیازی را بگیریم. پرسپولیس در هر پست حداقل دو بازیکن خیلی خوب دارد و مهم نیست چه کسی فیکس باشد و چه کسی بازیکن جایگزین بیاید. هرکسی بازی کند، در قالب تیم قرار می‌گیرد و عملکرد خوبی دارد و این را همیشه در پرسپولیس دیدیم. خداراشکر که سه امتیاز را گرفتیم و امیدوارم در بازی مسجدسلیمان هم سه امتیاز را بگیریم.

 

* آقایحیی خیلی زود تفکراتش را جا انداخت
ترابی درخصوص تغییر سه مربی در پرسپولیس و این موضوع که آیا فکرش را می‌کرد با این وضعیت قهرمان لیگ شوند، توضیح می‌دهد: به نظرم روحیه و جنگندگی و شخصیتی که توانست به تیم بیاورد، خیلی خوب و مثبت بود. دیدید که زمان برانکو تیم چقدر خوب بازی می‌کرد و چقدر انگیزه داشتند و از قهرمانی سیر نمی‌شدند. اینطور نبود که وقتی قهرمان می‌شوند شکل دیگری عمل کنند، ایشان شخصیت خوبی به تیم اضافه کردند. وقتی آقای کالدرون آمدند شناختی از تیم نداشتند اما رفته رفته خیلی خوب خودشان را با شرایط وفق دادند و فکر کنم موفق بودند ولی قسمت نشد که تا پایان فصل در پرسپولیس بمانند. بعد آقا یحیی آمد که خداراشکر شناخت خیلی خوبی از بچه ها داشتند و خیلی زود توانستند تفکراتشان را جا بیاندازند و خداراشکر که توانستیم اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد کنیم و امیدوارم در ادامه فصل امتیازات بیشتری را کسب کنیم و بتوانیم با قدرت قهرمان شویم.

 

 

* وقتی استقلال در صدر بود گفتیم ما می‌توانیم!
از ترابی درباره جدایی آندره استرماچونی و ادعای استقلالی ها مبنی بر جهت گیری مسئولان فوتبال به نفع پرسپولیس می‌پرسیم که او پاسخ می‌دهد: اول اینکه به نظرم آقای استراماچونی یکی از مربی های خوبی بود که توانست به کشور ما بیاید اما متاسفانه نتوانستند او را نگه دارند ولی به نظر من آن چیزی که در پرسپولیس هست را هیچ کس بیرون از از فوتبال نمی‌داند چه جوی در بچه های پرسپولیس هست. واقعیتش این است که ما به هیچ عنوان به تیم های دیگر فکر نکردیم و فکر نمیکنیم و فقط و فقط کار خودمان را میکنیم و همه‌ تلاشمان این است که در هر بازی بتوانیم برنده از زمین بیرون بیاییم و هوادارانمان را شاد کنیم. اینطور نبود که آن زمان که استقلال در صدر بود بگوییم که امسال نمیتوانیم. بچه های پرسپولیس همیشه روحیه جنگندگی و انگیزه‌شان را حفظ کردند و دیدید که خدا را شکر توانستیم سریعا هم خودمان را جمع کنیم و در آن مقطع هم خیلی خوب امتیاز ها را جمع کردیم و آمدیم و در همان نیم  فصل اول هم به صدر رسیدیم و الان هم که خدا را شکر اختلاف امتیاز خوبی داریم با صدر و امیدوارم که اختلافمان را بیشتر کنیم و یک قهرمانی خوب دیگر به دست آوریم.

 

* امیدوارم با کسب دو قهرمانی دبل کنیم
پرسپولیس فصل گذشته قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را یکجا تجربه کرد؛ آیا امسال هم می‌تواند؟ آقای گل سرخ ها می‌گوید: قطعا بعد از اینکه قهرمانی‌مان در لیگ قطعی بشود، دنبال گرفتن جام حذفی هم هستیم چون به نظر من این لیاقت را داریم تا دوباره مثل سال گذشته دبل کنیم و همه تلاشمان را میکنیم تا دوباره بتوانیم امسال هم مثل سال گذشته بتوانیم دو جام بگیریم. هم لیگ و هم جام حذفی. انشالله که بتوانیم به این اتفاق برسیم. بچه ها همه تلاششان را میکنند که این اتفاق بیفتند. امیدوارم که این اتفاق هم بیفتد و یک هدیه دیگر به هوادارانمان بدهیم.

 

* باید با قدرت بدنی وارد لیگ قهرمانان شویم
به زودی لیگ قهرمانان آسیا از راه خواهد رسید، ترابی در این خصوص نیز می‌گوید: همه تلاشمان این است که بتوانیم با قدرت وارد لیگ قهرمانان آسیا بشویم چون دوست داریم آن موفقیتی که پرسپولیس در سال های گذشته کسب کرده برای ایران و برای پرسپولیس و هوادارانش تکرارش کنیم. این اتفاق هم به نظرم شدنی است و در قطر میتوانیم نتایج خوبی بگیریم. امیدوارم همونطور که میخواهیم پیش برود و انشالله با تمرکز بالا و یک قدرت بدنی خوبی وارد این بازی ها بشویم. چون به هرحال بازی ها در قطر است و شرایط آب و هوایی خاص خودش را دارد و همه تلاشمان را میکنیم تا با بهترین فرم خودمان وارد این بازی ها بشویم و انشالله بهترین نتیجه را هم از این بازی ها بگیریم.

 

1475500

 

* جدایی؟ فعلا خیلی زود است!
پرسپولیسی ها نگران جدایی مهدی ترابی هستند. حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت سرخ ها بندی را در قرارداد او گنجانده که به راحتی بتواند جدا شود اما ترابی دوست ندارد درباره این مسائل فکر کند و تمرکزش را فعلا روی بازی ها گذاشته: فعلا زود است بخواهیم درباره ماندن یا رفتن حرف بزنیم. به هر حال همه چیز برمیگردد به اول اینکه رفتار و صحبت هایی که باشگاه خواهد کرد در آن برهه. ببینیم که اصلا باشگاه چه برنامه ای برای سال آینده دارد. بعد انشالله یک تصمیم خوبی میگیریم که هیچ طرفی ضرر نکند. امیدوارم که بهترین تصمیم گرفته شود ولی خب زود است برای این حرف ها. فعلا نمیخواهم درباره ماندن یا رفتنم صحبت کنم. به نظرم خیلی حرفه ای نیست چون بازی های لیگ هنوز باقی مانده و چند بازی هم از جام حذفی باقی مانده. انشالله بعد از اینکه بازی ها تمام شد بهترین تصمیم را میگیریم.

 

* ایرانی ها لیاقت بازی در لیگ معتبر را دارند
از وی می‌پرسیم که جایگاهش در فوتبال اروپا را در چه سطحی می‌بیند؟ ترابی پاسخ می‌دهد: این چیزی نیست که من بخواهم درباره‌اش نظر بدهم. به هر حال کارشناس ها بهتری میتوانند در این باره نظر بدهند و من اصلا به خودم اجازه نمیدهم در این باره اظهار نظر کنم. ولی خب به هر حال به نظر من بازیکنانی که رفته اند داریم میبینیم. مثلا مهدی طارمی که امسال رفته انصافا عملکرد فوق‌العاده ای داشته. تقریبا در یک قدمی آقای گلی پرتغال قرار دارد. امیدوارم که بتواند سال آینده در بهترین این ها بازی کند. چون انصافا بازیکنان ایرانی توانمند هستند و لیاقت این را دارند که در لیگ های مهم بازی کنند و امیدوارم که این اتفاق برای همه‌شان بیفتد. من هم همه تلاشم را میکنم که بتوانم که به آن هدف و خواسته ای خودم دارم برسم.

 

* بعد از پایان فصل باید تصمیم بگیرم
سوال بعدی را به این شکل مطرح می‌کنیم: دوست داری از تیم های کوچک اروپایی شروع کنی یا یک انتقال بزرگ؟ هافبک ملی پوش پرسپولیس می‌گوید: آن بستگی به پیشنهاداتی که داده می‌شود و پیشنهاداتی که برای بازیکن می‌آید دارد. فعلا هیچ فکری به این موضوع نکردم و بعد از فصل انشالله یک فکر اساسی میکنیم و یک تصمیم خوب میگیریم.

 

* هر بازیکن جدیدی در پرسپولیس جا می‌افتد
درخشش مهدی ترابی در فصل جاری خیره کننده بود. اما او چرا نتوانست فصل گذشته چنین عملکردی داشته باشد و چه نظری درباره این فصل دارد؟ خودش در این باره توضیح می‌دهد: سال اولی که به پرسپولیس آمدم آنطور که باید و شاید جا نیفتادم و فضا را هنوز خیلی خوب درک نکرده بودم اما خداراشکر قهرمانی را به دست آوردیم. ولی این فصل به هر حال چون از اول فصل بودم شرایط فرق می‌کرد و توانستم بهتر کار کنم و این برمی‌گردد به جو خوبی که در پرسپولیس حاکم بود و بازیکنان خیلی خوب تلاش می‌کنند که هر بازیکن جدیدی در تیم جا بیفتد و هوای بازیکنان جدید را دارند وبه آن ها کمک می‌کنند. بزرگتری که در پرسپولیس وجود دارد یعنی آقاسید تیم را خیلی خوب مدیریت می‌کند و این ها عواملی هستند که باعث شده این فصل خوب کار کنم و امیدوارم هواداران راضی باشند و انشالله با قهرمانی لیگ و جام حذفی هواداران را خوشحال کنیم و پرسپولیس را در جایگاه خوب ببینیم.

 

* از بچگی دوست داشتم در پرسپولیس بازی کنم
علاقه به پرسپولیس و استقلال در بسیاری از کودکان ایرانی وجود دارد، آیا ترابی هم این چنین بوده؟ او می‌گوید: من از بچگی دوست داشتم برای پرسپولیس بازی کنم و خداراشکر به این هدف هم رسیدم. تفاوتی که پرسپولیس با جای دیگر دارد این است که همیشه تمرکز بالا داشته باشی و همیشه 100 درصد خودت را نشان دهی چون تماشاگران از تو انتظار دارند و هواداران میلیونی پرسپولیس منتظرند که تیم برنده بیرون بیاید. به خاطر همین شرایط سخت تری در پرسپولیس نسبت به سایپا یا جاهای دیگر وجود دارد و به همین خاطر تلاشم این است که هر بازی عملکرد خیلی خوب و قابل قبول به نمایش بگذارم تا هواداران ببینند و رضایت کامل داشته باشند. خداراشکر این فصل هم توانستم تقریبا خوب کار کنم و یک جورهایی یک قهرمانی تا اینجا به هواداران هدیه دادیم و امیدوارم بعدی را هم هدیه کنی.

 

1439110

 

* در ورزشگاه آزادی جشن می‌گیریم
ممکن است سرخ ها در مسجدسلیمان قهرمانی را قطعی کنند اما ترابی به خاطر مصدومیت در آن بازی حضور ندارد. غیبت در جشن قهرمانی مسئله مهمی است که البته او نگاه متفاوتی به این موضوع دارد: قهرمانی اصلی به نظرم در تهران و زمین خودمان برگزار می‌شود چون در گرمای اهواز اصلا دور افتخار برای بچه ها ممکن نیست. انشالله بچه ها بروند و سلامت برگردند، فکر کنم با این مساوی قهرمانی مان قطعی شود. بازی بعدی خانگی مقابل ذوب آهن خواهد بود و امیدوارم آنجا پیروز شویم و یک قهرمانی دیگر برای پرسپولیس بیاوریم.

 

* عامل قهرمانی پرسپولیس: برد در هر شرایطی!
عامل قهرمانی چهارساله پرسپولیس از نظر مهدی ترابی چیست؟ او پاسخ می‌دهد: مهم ترین موضوعی که در بچه های پرسپولیس هست، این است که همیشه دوست دارند برنده شوند. این مختص بازی نیست و حتی اگر به تمرین بیایید بازیکنان دوست ندارند که اصلا ببازند و به نظرم این یکی از عوامل مهمی است که باعث قهرمانی پرسپولیس شده و روحیه جنگندگی بازیکنان بالا رفته و باعث شده تا پرسپولیس همیشه با روحیه بالا وارد زمین شود. به هر حال این چیزها یک بخش آن به کار کردن آقای برانکو برمی‌گردد و بخش دیگر هم به حضور سیدجلال حسینی برمی‌گردد. چون خیلی خوب مدیریت می‌کند و خیلی خوب برای تیم کاپیتانی کرده و امیدوارم همچنان بازی کند و برای پرسپولیس جام بگیرد.

 

* گلات قهرمانی در گرو تصمیم های مدیریتی است
سوال پایانی این است که پرسپولیس در چه صورتی سال آینده هم قهرمان خواهد شد؟ ترابی می‌گوید: اول این که پرسپولیس هر سال باید برای قهرمانی بجنگد چون با این هواداران لیاقتش را دارد. قهرمانی سال بعد مستقیما به عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات بستگی دارد، امیدوارم باشگاه بهترین تصمیم ها را بگیرد و یک پرسپولیس خوب را برای سال آینده آماده کند.

دیدگاه‌ها