کد خبر : 1697679 | 02 مرداد 1399 ساعت 13:50 | 12.4K بازدید | 3 دیدگاه

سه امتیازها با پرنده برزیلی نزدیک‌ترند؛ 

سپاهان با و بدون کی‌روش؛ از زمین تا آسمان!(آمار)

امیرقلعه نویی تنها در دو بازی از مسابقاتی که استنلی کی روش را در اختیار نداشته، موفق به کسب هر سه امتیاز بازی شده است !

سپاهان با و بدون کی‌روش؛ از زمین تا آسمان!(آمار) 

به گزارش "ورزش سه"، برای پی بردن به اهمیت استنلی کی‌روش که امیرقلعه نویی سختی های زیادی برای حضور او در ایران و ترکیب ذوب آهن کشید، به نظر می رسد بررسی همین 4 بازی آخر سپاهان کفایت کند؛ جایی که طلایی پوشان کی روش را در حالت آمادگی کامل در اختیار نداشتند و امیرقلعه نویی در نیمه های دوم دیدارهای تیمش برابر گل گهر سیرجان، سایپا و پارس جنوبی جم از مهاجم 195  سانتی متری تیمش استفاده کرد و چون عملکرد خوبی نداشت و نتوانست کاری از پیش ببرد، او را با خود به تبریز هم نبرد؛ نتیجه اما برای طلایی پوشان خوب نبوده و آنها تنها 5 امتیاز از 12 امتیاز ممکن را کسب کرده اند.

 

اهمیت یک سانتر فوروارد همیشه در تیم های تحت مربیگری امیرقلعه نویی مشهود بوده و این موضوع را می توان با یک بررسی در تیم هایی که هدایت آنها را برعهده  داشته، مشاهده کرد.

 

سپاهان با کی روش ؛  کسب متوسط امتیاز 2
قلعه نویی طی دو فصل اخیری که این بازیکن را در اختیار داشته، در 39 بازی به میدان رفته و 21 بازی  را با پیروزی پشت سر گذاشته است.  سپاهان در این بازی ها متوسط 2 امتیاز را کسب کرده و موفق به ثبت 67 گل شده است. در این  بازی ها سپاهان متوسط 13 شوت به چارچوب داشته و حداقل 4 مرتبه شانس گلزنی ایجاد کرده است.

 

سپاهان بدون کی‌روش؛ کسب متوسط امتیاز 1.37 
این آمار یعنی شانس پیروزی های سپاهان در بازی هایی که کی روش حضور نداشته کم شده و ایجاد شانس های گلزنی هم به میانگین 3.6 در هر  بازی کاهش یافته است. همچنین در شوت به سمت دروازه نیز طلایی پوشان آمار کمتری ثبت کرده اند و میانگین آن به  9.5 شوت در هر  بازی نزول پیدا کرده است. ضمن اینکه ثبت هفت گل در این هشت توسط سپاهان بازی نشان از افت محسوس بخش هجومی تیم دارد. 

 

ورود کی روش به عنوان بازیکن تعویضی؛ کسب میانگین امتیازی 1.57 
در حضور تعویضی کی روش نیز شاهد روند مشابهی با غیبت های مهاجم برزیلی در ترکیب سپاهان هستیم. این بازیکن 7 بار به عنوان یار  جانشین طی دو فصل اخیر وارد زمین شده و شاگردان امیرقلعه نویی تنها 2 بار طعم پیروزی را چشیده اند.

 

کی روش؛ دو فصل و 23 گل 
استنلی کی روش فصل گذشته با ثبت 16 گل موفق شد به همره شیمبا مهاجم فولادخوزستان عنوان آقای گلی را کسب کند، در این فصل هم از دیدار برابر پرسپولیس و با سوپرگلی که وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد، روند گلزنی هایش را شروع کرد و 6 بار دیگر موفق به گلزنی شد.
آخرین گلزنی او مربوط به پیش از دوران شیوع کرونا می شود که او موفق شد در پیروزی 2 بر 1 مقابل فولادخوزستان زننده یکی از گل های تیمش باشد.

 

بازگشت با بدن ناآماده 
پس از دوران کرونا، استنلی مدتی را به دلیل مصدومیت از دست داد و پس از دوران قرنطینه نیز در شرایطی به ایران بازگشته که از نظر بدنی شرایط خوبی ندارد و همین هم کار را برای امیرقلعه نویی و سپاهان دشوار کرده است.

 

کسب سهمیه و جام حذفی در خطر 
طلایی پوشان که این روزها، شرایط سختی را در اردو دارند، البته همچنان باید با جدیت خاصی لیگ را دنبال کنند؛ آنها حالا موقعیت خودشان را برای کسب سهمیه در خطر می بینند و از سوی دیگر جام حذفی پیش روی آنها قرار دارد که می تواند اهمیت ویژه ای برای امیرقلعه نویی داشته باشد.

 

قلعه نویی به کی روش از ابتدا بازی می دهد؟
با تمام آمار و واقعیاتی که در مورد کی‌روش به آنها اشاره کردیم، شاید سرمربی سپاهان با توجه به در خطر بودن موقعیت کسب سهمیه آسیایی از دیدار برابر صنعت نفت بار دیگر مهاجم برزیلی تنومند خود را از ابتدا وارد زمین کند و شاید هم همچنان منتظر رسیدن شرایط بدنی او به فرم ایده‌آل باشد که می‌تواند رسیدن به جام حذفی را برای سرمربی سپاهان دست‌یافتنی‌تر کند.
هر چه هست استنلی کی‌روش نقش مهمی در موفقیت‌های سپاهان در لیگ هجدهم و لیگ نوزدهم ایفا کرده ولی درنهایت امیرقلعه‌نویی است که شرایط این بازیکن را بهتر می داند و تصمیم می‌گیرد که بازی کردن آیا او و سپاهان به سودش خواهد بود یا خیر.

 

1513580

دیدگاه‌ها