کد خبر : 1697950 | 03 مرداد 1399 ساعت 16:46 | 20.7K بازدید | 1 دیدگاه

مرد قدرتمند لالیگا در یک قدمی سقوط

اتهام بزرگ به تباس؛ رئیس لالیگا در آستانه استعفا

خاویر تباس پس از اتفاقات جنجالی هفته پایانی دسته دوم اسپانیا چیزی تا استعفا فاصله ندارد. او متهم به پنهان کاری و فساد مالی شده است.

اتهام بزرگ به تباس؛ رئیس لالیگا در آستانه استعفا

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از ال دیاریو، پس از اتفاقات هفته پایانی دسته دوم اسپانیا خاویر تباس رئیس لالیگا در مظان اتهام قرار گرفته است.

در هفته پایانی و در حالی که دو باشگاه دپورتیوو لاکورنیا و آلباسته برای سقوط نکردن می جنگیدند، دیدار دپورتیوو برابر فوئن لابرادا لغو شد ولی آلباسته که قرار بود همزمان با دپورتیوو و برابر کادیز به میدان برود، بازی خود را انجام داد و با برتری 1-0 در دسته دوم ماندنی شد.

دلیل لغو بازی دپور و فوئن لابرادا مثبت اعلام شدن تست کرونای 7 بازیکن این تیم بود و در حالی که باشگاه دپور خواهان لغو هفته پایانی یا حداقل تعویق بازی آلباسته شده بود، این اتفاق رخ نداد.

 

 

Dzisiejsze okładki | RealMadryt.pl

 

 

این مساله بازتاب رسانه ای گسترده ای در اسپانیا داشت. برای بسیاری حیرت انگیز است که چرا فوئن لابرادا با وجود اطلاع از مثبت اعلام شدن تست کرونای چند بازیکنش، راهی لاکرونیا شد و این موضوع را بسیار دیر رسانه ای کرد.

باشگاه مادریدی با توجه به نتایج به دست آمده، حالا به یک مساوی برای صعود به پلی آف نیاز دارد. شهردار لاکرونیا اعلام کرده است که از اتحادیه لالیگا و شخص خاویر تباس(رئیس) شکایت خواهد کرد و دپورتیوو نیز قصد ندارد در بازی برابر فوئن لابرادا به میدان برود.

در بحبوحه کشمکش ها اسنادی منتشر شده است که نشان از ارتباط نزدیک خاویر تباس با باشگاه فوئن لابرادا دارند. اتفاقی که باعث شده شایعاتی مبنی بر استعفای خاویر تباس نیز به گوش برسند.

 

 

1514004

 

 

خاویر تباس سال 2018 از باشگاه فوئن لابرادا درخواست 130 هزار یورو دستمزد برای ارائه مشاوره های قانونی کرد. اسناد انتشار یافته در این مورد به خوبی نشان می دهد که تیم وکلای تباس با ارائه متن قرارداد به باشگاه فوئن لابرادا، نحوه پرداخت این مبلغ را شفاف سازی کرده و امضای تباس نیز پای برگه به چشم می خورد. اسنادی که نشان می دهند خاویر تباس بر خلاف اظهاراتش، با باشگاه فوئن لابردا در ارتباط بوده است.

تباس چندی پیش گفته بود:« از سال 2013 رئیس لالیگا هستم و در این مدت هیچگونه ارتباطی بین من و باشگاه های حرفه ای حاضر در لالیگا و دسته دوم وجود نداشته است. هیچ سندی مبین بر همکاری من با باشگاهی حرفه ای پیدا نخواهید کرد.»

 

 

1514003

 

1514002

 

 

در متن قرارداد بین تباس و فوئن لابرادا قید شده است که 130 هزار یورو به علاوه مالیات باید به رئیس لالیگا پرداخت شود. 50 درصد در هنگام عقد قرارداد، 25 درصد در اکتبر 2018 و مابقی در اقساطی دو ساله که از نوامبر 2018 شروع خواهند شد. یک سال پس از عقد این قرارداد، فوئن لابرادا به دسته دوم اسپانیا صعود کرد و در دسته باشگاه های حرفه ای قرار گرفت.

تباس که از 2013 رئیس لالیگاست و حداقل تا 2024 نیز بر این مسند باقی خواهد ماند. عقد قرارداد بین او و فوئن لابرادا زمانی صورت گرفته است که این باشگاه در دسته سوم حضور داشت و تحت نظارت لالیگا قرار نداشت ولی پایان قرارداد او جولای 2020 است و این یعنی در طول فعالیت فوئن لابردا در دسته دوم، بین این دو همچنان ارتباط وجود داشته است.

 

نکته جالب تر اما به ارتباط پسر خاویر تباس با باشگاه فوئن لابرادا بر می گردد. او از سال 2016 دبیر هیئت مدیره این باشگاه مادریدی است. این مهم اکنون در کانون توجهات قرار گرفته و باعث بیشتر شدن جنجال و حواشی شده است.

اینکه چگونه لالیگا که مسئول تست گرفتن از بازیکنان فوئن لابردا بوده و با علم به مثبت شدن چند نمونه، اجازه سفر این باشگاه به لاکرونیا را صادر کرده است  نیز حیرت انگیز است. لالیگا مسئولان بهداشت دو شهر مادرید و لاکرونیا را نیز از این قضیه مطلع نکرده است. فوئن لابرادا حالا با علم به دیگر نتایج، تنها با یک تساوی برابر دپور می تواند به پلی آف صعود به لالیگا برسد.

 

طبق اطلاعات به دست آمده، خاویر تباس 21 جولای 2019 و پس از صعود فوئن لابردا به دسته دوم اسپانیا، از همکاری پسرش با فوئن لابردا به دفتر تضاد منافع لالیگا خبر داده و دفتر مذکور نیز اختیارات قانونی تباس در مورد اتخاذ تصمیمات انضباطی در مورد فوئن لابرادا را محدود کرده است. عجیب اینکه او دفتر تضاد منافع را از قرارداد خود با این باشگاه آگاه نکرده است.

تباس زمانی از همکاری خود با فوئن لابردا خبر داده است که اتفاق اخیر در مورد سفر این باشگاه به لاکرونیا رخ داد. یعنی زمانی که لالیگا باید تصمیم انضباطی برای باشگاه مادریدی اتخاذ کند.

در اساسنامه فوتبال حرفه ای اسپانیا به روشنی قید شده است که بین مسئولان فدراسیون فوتبال و اتحادیه لالیگا با باشگاه های حرفه ای این کشور نباید هیچگونه ارتباطی وجود داشته باشد ولی در مورد قضیه خاویر تباس مشخص است که صادقانه عمل نشده و یک پنهان کاری آشکار را شاهد بوده ایم.

 

 

1514001

 

 

فوئن لابردا علی رغم اطلاع لالیگا و با وجود داشتن چند بازیکن مبتلا به کرونا به لاکرونیا سفر می کند و فدارسیون فوتبال اسپانیا و شورای عالی ورزش اسپانیا چهارشنبه شب گذشته با انتشار بیانیه ای باشگاه فوئن لابردا را به عدم اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و به خطر انداختن سلامت انسان ها متهم کرد و لالیگا نیز متهم شده که در مورد نمونه های مثبت باشگاه فوئن لابردا به موقع اطلاع رسانی نکرده است.

همین اطلاع رسانی با تاخیر در نهایت سبب شد تا فدراسیون فوتبال اسپانیا و شورای عالی ورزش دستور به لغو تنها یک بازی یعنی بازی دپور و فوئن لابردا بدهند. یکی از حساس ترین بازی های هفته پایانی که یک تیم برای صعود می جنگید و دیگری برای بقا.

 

خاویر تباس طبق قوانین، اجازه اتخاذ تصمیمات انضباطی علیه فوئن لابردا را ندارد و این وظیفه را برعهده معاون خود گذاشته است. این در حالی است که بازیکنان فوئن لابردا در حال حاضر در هتلی در لاکرونیا قرنطینه شده اند.

 

 

1514005

 

 

در واقع عملکرد تباس بود که باعث شد فوئن لابردا با وجود داشتن چند نمونه مثبت کرونا از مادرید راهی لاکرونیا شود تا حالا در کانون حاشیه و جنجال قرار بگیرد. منابع نزدیک به لالیگا ادعا کرده اند که مجوز سفر به فوئن لابردار برای هیچ تیمی دیگر در اسپانیا صادر نمی شد. به همین دلیل است که شهردار لاکرونیا قصد شکایت قانونی از لالیگا را دارد.

 

تباس در واکنش به حواشی اخیر گفته است که در حال حاضر تنها پسرم از جانب من با فوئن لابردار در ارتباط است و این مساله نیز قبلا اطلاع رسانی شده است. تباس ترجیح داد در مورد دریافت 130 هزار یورو دستمزد برای مشاروه های قانونی به فوئن لابردار اظهارنظر نکند و به این جمله اکتفا کرد:« فقط خواهان روشن شدن حقایق هستم و نه هیچ چیز دیگر.»

 

دیدگاه‌ها