کد خبر : 1698071 | 04 مرداد 1399 ساعت 10:00 | 136.2K بازدید | 16 دیدگاه

تقسیم ۸ بازیکن بین ۴ تیم برنده؛

تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی معرفی شدند که هر یک از چهار تیم برنده دو نماینده در این جمع دارند.

تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که پرسپولیس، سپاهان، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان موفق به کسب پیروزی برابر حریفان‌شان شدند و با بردهای خود شرایط خوبی در جدول پیدا کردند که همین اتفاق موجب شد تا در تیم منتخب دو بازیکن هر یک از این باشگاه‌ها انتخاب شوند.

 

سه بازیکن دیگر تیم منتخب هفته "ورزش سه" را یک دروازه‌بان از نساجی و دو هافبک از استقلال و سایپا تشکیل داده‌اند که اسامی این ۱۱ بازیکن را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


علیرضا حقیقی (نساجی مازندران)


تقابل دوباره حقیقی با استقلال این‌بار با یک عملکرد فوق‌العاده و قابل دفاع همراه شد. جایی که هم نامجومطلق به‌عنوان مربی استقلال و هم محمود فکری به تمجید از شماره ۸۸ تیم خود پرداخته و عملکردش را مورد ستایش قرار دهند. حقیقی که از بالاترین انگیزه برای این دیدار در استادیوم آزادی برخوردار بود، هرچند دروازه‌اش روی ضربه پنالتی باز شد، اما بارها با واکنش‌های موفق و خروج های دیدنی‌اش حریف را در ثبت گل پیروزی ناکام گذاشت تا تیمش با یک امتیاز ارزشمند از این بازی خارج شود.

 

1513925

 

سید علیرضا ابراهیمی (گل‌گهر سیرجان)


رهبر خط دفاعی گل‌گهر مثل تمام بازی‌های این فصل در دیدار حساس با ماشین‌سازی هم کم‌اشتباه ظاهر شد و نمایشی داشت تا تیم تبریزی برخلاف هفته قبل که ذوب‌آهن را شکست داده بود، این بار نتواند حتی صاحب یک امتیاز شود. سید علیرضا ابراهیمی در جریان مسابقه چندین مرتبه ارسال‌های بازیکنان ماشین از جناحین را با ضربات سر دفع کرد و در نبردهای تن به تن نیز برتری داشت، اما اوج کار او یک دفع توپ از روی خط دروازه تیمش و مهم‌تر، گل فوق‌العاده و نمایشی‌اش در لحظات پایانی بود که موجب شد سیرجانی‌ها به برتری برسند و از منطقه سقوط نجات پیدا کنند.

 

1482159

 

محمدرضا مهدی‌زاده (سپاهان)


گره‌گشای سپاهان پس از دو تساوی و یک شکست متوالی و البته خراب شدن یک پنالتی در دیدار با صنعت نفت آبادان، مدافع جوان تیم اصفهانی بود. محمدرضا مهدی‌زاده که جای ثابتی در ترکیب تیمش پیدا کرده، در دقیقه ۱۵ این مسابقه  با حضور به موقع در مقابل تیرک دوم دروازه، موفق به زدن گل سه امتیازی برای سپاهان شد تا تیمش را از بحران خارج کرده و به رده دوم جدول برساند. مهدی‌زاده پس از آن هم در خط دفاعی تیمش نمایش موثری برای بسته ماندن دروازه‌شان داشت و در بیشتر نبردهای هوایی و زمینی برتر بود تا روز خوب او تکمیل شود.

 

1514019

 

مهدی شیری (پرسپولیس)


اگرچه ضربه علی علیپور زیبا و دقیق بود، اما به این سادگی‌ها نمی‌توان از سانتر مهدی شیری گذشت؛ او توپ را در لب خط کنترل کرد و با سر توپ مدافع مسجدسلیمانی را از پیش رو برداشت و سپس با پای غیر تخصصی، توپ را روی دروازه فرستاد تا علیپور در موقعیتی مطلوب به آن ضربه بزند. شیری که از سوی بخشی از هواداران به خاطر ارسال‌هایش مورد انتقاد بود، حالا با این سانتر تمجید آنها را به خود جلب کرده و شاید این سانترش پاس گل طلایی برای پوکر قهرمانی باشد. علاوه بر اینکه او در کارهای دفاعی نیز خیلی خوب کار کرد و در حمله حضور موثری داشت.

 

1514170

 

وحید امیری (پرسپولیس)


ستاره خط حمله پرسپولیس که هفته قبل برابر فولاد چهره درخشان تیمش بود، این بار در غیاب محمد انصاری، محمد نادری، محسن ربیع‌خواه و شجاع خلیل‌زاده در پست جدیدش یعنی دفاع چپ به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت. او دو تکل موفق زد و یک پاس کلیدی هم داد و با ۷۶ درصد پاس صحیح، کار را به پایان رساند. شاید خود پرسپولیسی‌ها نیز انتظار نداشتند که امیری در این پست به این شکل بدرخشد و یکی از بازیکنان برتر تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان باشد.

 

1514112

 

* هافبک‌ها


علی کریمی (استقلال)

 

آبی‌ها در حالی این هفته سه امتیاز مهمی را در دیدار با نساجی از دست دادند و به تساوی رسیدند که تعداد معدودی از نفرات این تیم که شاخص‌ترین آنها علی کریمی بود، موفق شدند عملکرد خوبی در ترکیب تیم خود داشته باشند. هافبک میانی استقلال با وجود اینکه برخلاف بازی‌های قبل از شوت‌های خود استفاده نکرد، اما در میانه زمین با برتری در نبردهای هوایی و انتقال توپ، نسبت به سایر بازیکنان بهتر کار کرد و بدشانس بود که خلق موقعیت‌های او بی‌ثمر ماند. کریمی  با ۸۱ پاس با دقت ۸۳ درصدی داد و علاوه بر آن، دو تکل موفق، دو پاس صحیح، یک بار گرفتن خطا، یک قطع توپ، یک دریبل و چهار نبرد هوایی موفق داشت.

 

1512418


 

فرشاد احمدزاده (فولاد خوزستان)


هافبک ریزنقش فولاد چهره درخشان تیمش در بازی با ذوب‌آهن بود. او یک پاس گل داد و دو شوت هم زد و با ثبت ۹۳ درصد پاس صحیح که بیشتر آنها در زمین حریف بود، روز خوب خود را تکمیل کرد. فرشاد احمدزاده در هوای گرم اهواز دوندگی بسیار زیادی داشت و عملکرد خوبی را از خود نشان داد و ثابت کرد که هنوز یکی از بهترین وینگرهای فوتبال ایران است. احمدزاده همچنین با ۷ کنش دفاعی، دو پاس کلیدی و دو دریبل به پیروزی فولادی‌ها کمک کرد.

 

1507256

 

مجید علیاری (سایپا)


وینگر چپ‌پای نارنجی پوشان پس از مصدومیت طولانی مدتی که او را حدود ۶ ماه از میادین دور کرد، بعد از مسابقات پساکرونایی یکی از مهره‌های موثر سایپا بوده و بازی به بازی نشان داده توانسته شرایط جسمانی مطلوبی به دست بیاورد و این هفته هم مقابل شاهین شهرداری بوشهر عملکرد خوبی ارائه داد. او بارها از سمت چپ زمین با دریبل‌ها و سرعت بالای خود مدافعان حریف را به دردسر انداخت و حملاتی خلق کرد که اگر دقت هم‌تیمی‌هایش بود، می‌توانست همراه با برد آنها شود. مجید علیاری در زمان حملات شاهین نیز در محوطه جریمه خودی حضور پیدا می‌کرد و با توجه به قد و قامت بلند خود، در دفع توپ‌های بلند موثر ظاهر شد تا یکی از بازی‌های خود این فصل خود را به نمایش بگذارد.

 

1501253

 

* مهاجمان


محمد محبی (سپاهان)
 

خراب کردن پنالتی در دقیقه ۵ بازی این هفته مقابل صنعت نفت که شاید منجر به از دست رفتن برتری سپاهان برای چهارمین هفته پیاپی می‌شد، ستاره جوان این تیم را ناامید نکرد و او تا پایان مسابقه با انگیزه بیشتری به کارش ادامه داد و توانست پاس تک گل پیروزی طلایی پوشان را بدهد. محمد محبی در دیدار با صنعت نفت پنج شوت زد، دقت پاس ۸۵ درصدی داشت و دو قطع توپ کرد و با تکنیک بالا و سرعت خود چندین مرتبه از جناحین و بین مدافعان حریف رد شد که در نهایت بیش از یک گل برای شاگردان قلعه‌نویی به همراه نداشت، اما محبی با این عملکرد ستاره تیمش بود.

 

1513712

 

گادوین منشا (گل‌گهر سیرجان)
 

گل‌گهر در بازی قبل در حالی به برتری مقابل شاهین شهرداری رسید که مهاجم شناخته شده این تیم درخشان‌تر از همه ظاهر شد، اما نمایش خوب او این هفته هم با برد برابر ماشین سازی همراه بود. گادوین منشا که به خوبی می‌داند مجید جلالی و گل‌گهر برای بقا در لیگ برتر روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، در دیدار با ماشین‌سازی با دوندگی بالا و نفوذ به میان مدافعان حریف بارها خطرساز شد و در ایجاد موقعیت تلاش زیادی انجام داد ولی با وجود اینکه یکبار هم با ضربه سر یک کرنر برای سیرجانی‌ها به دست آورد، اما بیشترین تاثیرگذاری او مقابل ماشین، پاس گل زیبایی بود که به میلاد کمندانی داد و پایه‌گذار برتری گل‌گهر شد.

 

1513702


لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)


ستاره برزیلی خط حمله تیم فولاد خوزستان گل اول این تیم در دیدار با ذوب‌آهن را به زیبایی وارد دروازه معراج اسماعیلی کرد. او پس از کنترل پاس احمدزاده و سر توپی تماشایی، با شوت فنی دروازه ذوبی‌ها را هدف کرد و به زیبایی هرچه تمام‌تر ششمین گل فصلش را به ثمر رساند؛ گلی که جایگاه او در صدر جدول فولادی‌ها را تثبیت بخشید و البته او در نیمه اول یک فرصت گل هم ساخت که بیت‌سعید قدر آن را ندانست. شیمبا بارها با سرعت و حضور به موقع خود در محوطه جریمه ذوب، خطرساز شد و به دنبال زدن گل بود، اما این کار را با دادن یک پاس گل دیدنی پس از استارت ۴۰ متری انجام داد و در به دست آمدن سه امتیاز فولادی‌ها بیشترین نقش را داشت.

 

1513907

 

دیدگاه‌ها