کد خبر : 1698433 | 05 مرداد 1399 ساعت 20:53 | 44.9K بازدید | 3 دیدگاه

با 72 مهار در 26 دیدار

غیرمنتظره، رحمتی بالاتر از همه گلرهای لیگ!

در مقایسه ای میان سنگربانان تیم های مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، مهدی رحمتی بهترین عملکرد را داشته است.

 غیرمنتظره، رحمتی بالاتر از همه گلرهای لیگ!

به گزارش "ورزش سه"، در یک مقایسه میان سنگربانان تیم های بالای جدول، نتایج جالبی به دست آمد و آن، بهتر بودن آمارها و رکودهای مهدی رحمتی نسبت به سایرین است. هر چند که رکورد کلین شیت این فصل لیگ برتر در اختیار پیام نیازمند، دروازه بان سپاهان است، اما در آمار تفکیکی، رحمتی از سایر رقبا بهتر کار کرده است.


سیدمهدی رحمتی در تمام 26 دیدار این فصل شهرخودرو درون دروازه ی این تیم حضور داشته که در این بازها، آمار خیره کننده ی 72 مهار شوت را ثبت کرده است. دروازه بان 37 ساله مشهدی ها در هر دیدار به طور میانگین 2.77 مهار داشته است. نزدیکترین فرد به رحمتی در این زمینه، سیدحسین حسینی است که البته اختلافش با رحمتی زیاد است. گلر آبی پوشان در 25 دیداری که تاکنون استقلال برگزار کرده، 54 مهار شوت داشته که در جای دوم ایستاده است. حسینی بطور میانگین 2.16 مهار در هر مسابقه داشته است. در رده سوم این لیست، محمدرشید مظاهری است که توانسته در 25 دیدار، آمار 47 مهار را به ثبت برساند. میانگین مهارهای مظاهری در هر دیدار، 1.88 مهار است.

 


جدول رده بندی تعداد مهار شوت های به سمت دروازه ی سنگربانان تیم های بالای جدول به این شرح است:


1- مهدی رحمتی با 72 مهار در 26 بازی
2- سیدحسین حسینی با 54 مهار در 25 بازی
3- محمدرشید مظاهری با 47 مهار در 25 بازی
4- پیام نیازمند با 46 مهار در 26 بازی
5- شهاب گردان با 36 مهار در 20 بازی

 

 

اما در بخش خروج موفق از دروازه، نیازمند عملکرد بهتری داشته است. دروازه بان سپاهانی ها در این فصل 46 خروج موفق از دروازه داشته که معادل 1.89 خروج موفق برای هر دیدار است. پس از او، مظاهری در جایگاه دوم ایستاده است. او تاکنون 43 بار با موفقیت از درون دروازه اش خارج شده که بطور میانگین 1.72 خروج برای هر دیدار است. نکته ی جالب در این بخش، آمار بسیار پایین مهدی رحمتی است. گلر شهرخودرو در این فصل تنها 21 خروج موفق داشته و ترجیح داده بیشتر درون دروازه اش بایستد تا خطر خروج را به جان بخرد. البته این عادت همیشگی رحمتی، یکی از نقطه ضعف های او حساب می شود به نحوی که در زمان حضور در استقلال، در خصوص خروج نکردن هایش بسیار مورد انتقاد قرار می گرفت.

 

 

 

 

 


جدول رده بندی تعداد خروج های موفق این دروازه بانان، به شرح زیر است:

 


1- پیام نیازمند 46 خروج موفق در 26 بازی
2- محمدرشید مظاهری 43 خروج موفق در 25 بازی
3- شهاب گردان 39 خروج موفق در 20 بازی
4- سیدحسین حسینی 36 خروج موفق در 26 بازی
5- سیدمهدی رحمتی 21 خروج موفق در 26 بازی



اما از لحاظ کسب نمرات این فصل، مهدی رحمتی بالاتر از سایر رقبا ایستاده است. سنگربان شهرخودرو در این فصل در 3 دیدار نمره ی بالای 8 را کسب کرده که رکورد جالبی است. بهترین بازیهای رحمتی در این فصل به 3 دیدار مقابل نساجی، پیکان و ذوب آهن برمیگردد که او مقابل قائمشهری ها و خودروسازان 7 مهار و در دیدار مقابل اصفهانی ها 6 مهار موفق داشت.


پیام نیازمند در جایگاه دوم ایستاده است. او در این فصل نتوانست نمره ی بالای 8 را کسب کند ولی رکورددار کلین شیت فصل است و بهترین بازی های او به دیدار هفته ی اول مقابل شاهین و دیدار هفته ی پانزدهم مقابل پیکان برمیگردد. گلر سپاهان در دیدار مقابل بوشهری ها 3 مهار و 4 خروج موفق داشت و نمره 7.6 را کسب کرد. در بازی با پیکان نیز با 4 مهار و 4 خروج موفق، همان نمره 7.6 را کسب کرد.

 

 

 


در این آیتم، سیدحسین حسینی در رده ی سوم ایستاده است. بهترین عملکرد دروازه بان استقلال در 2 دیدار رفت و برگشت مقابل صنعت نفت آبادان بود که در هر دو مسابقه عمکلرد کاملا یکسانی داشت و با 3 مهار و یک خروج موفق و کسب نمره 7.5، بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت.


بهترین عملکرد مظاهری در دو دیدار مقابل نساجی و فولاد بود. او مقابل نماینده قائمشهر 3 مهار و دو خروج موفق داشت و نمره ی 7.4 را دریافت کرد و در بازی با اهوازی ها، 3 مهار و 2 خروج موفق از خود به ثبت رساند و نمره 7.2 را بدست آورد.


و بالاخره شهاب گردان که تعداد بازی های کمتری نسبت به دیگران انجام داده، در دیدار با پارس جنوبی بهترین عملکرد فصلش را نشان داد. او در آن مسابقه با 5 مهار و 2 خروج موفق، نقش مهمی روی موفقیت تیمش داشت و نمره 7.9 را بدست آورد.

 

 

 

 

اما اگر بخواهیم میانگین نمرات این دروازه بانان را بر اساس نمراتی که در طول فصل دریافت کرده اند، بدست آوریم، با این جدول روبرو خواهیم شد:


1- مهدی رحمتی (شهرخودرو) با میانگین نمره 6.85 در 26 دیدار
2- پیام نیازمند (سپاهان) با میانگین نمره 6.78 در 26 دیدار
3- سیدحسین حسینی (استقلال) با میانگین نمره 6.6 در 25 دیدار
4- محمدرشید مظاهری (تراکتور) با میانگین نمره 6.51 در 25 دیدار
5- شهاب گردان (فولاد) با میانگین نمره 6.4 در 20 دیدار

 

 

البته باید این نکته را متذکر شد از آنجایی که علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ تقریبا به صورت مشترک بازی های این فصل را درون دروازه ی پرسپولیس ایستاده اند و تعداد بازیهای آنها کمتر از 15 دیدار است، از آمار این دو گلر صرفنظر شده است.

دیدگاه‌ها