کد خبر : 1698625 | 06 مرداد 1399 ساعت 20:58 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

بهروز عطایی در سالگرد قهرمانی تاریخی تیم جوانان:

بازیکنان شرط گذاشتند سرمان را بتراشیم!

سرمربی تیم والیبال جوانان گفت: حاضر نیستم قهرمانی تیم والیبال جوانان در جهان را با هیچ چیز عوض کنم.

بازیکنان شرط گذاشتند سرمان را بتراشیم!

به گزارش "ورزش سه"، یک سال قبل بود که تیم والیبال جوانان ایران تحت هدایت یک مربی ایرانی یعنی بهروز عطایی توانست برای نخستین بار بر بام جهان بایستد. در فینال  این مسابقات عطایی و نسل جدید والیبال ایران با شکست ایتالیا مدال طلای جهان را صید کردند.


به همین بهانه برنامه 5+1 گفت و گوی زنده ای را با بهروز عطایی ترتیب داده بود که ماحصل آن را در ادامه می خوانید.


* یکسال پیش این موقع حس و حال شما چطور بود آقای عطایی؟
اتفاق خیلی خاصی در ورزش ایران رقم خورد. شب خاطرانگیز و جذابی بود. مزد تلاش بچه ها که یک مجموعه بزرگ کنارشان بودند به سرانجام رسید.


* بعد از بازی با اولین نفری که صحبت کردید، چه کسی بود؟
خیلی یادم نمی آید ولی بعد از آخرین پوئن من و امیرمحمد فلاحت همدیگر در آغوش گرفتیم و اشک شوق می ریختیم. هیچ موقع چنین حسی را تجربه نکرده بودم.


* موهای سرتان را هم نتراشیدید؛ چون کادرفنی به بازیکنان قول داده بود در صورت قهرمانی این کار را انجام دهد؟
بله این قول دادیم و اصولا من به قولم پایبند هستم. ما از بچه ها قهرمانی خواستیم و آنها هم در عوض پس از قهرمانی، تراشیدن موی اعضای کادر فنی! بعد اتمام بازی اقای سلطانی به من گفت بهروز جان مادرت قضیه کچل کردن را کنسل کن. روی سکوی قهرمانی عده ای ازی اعضا کادر مشکل داشتند و خب بچه ها احساس کردند کادر اذیت می شود و به محوریت امیرحسین، شریفی و حضرت پور بی خیال این ماجرا شدند.

 

1501829

 


* طلای این رقابتها را در زندگی ورزشی با چه چیزی عوض می کنید؟
در ورزش با چیزی عوض نمی کنم. واقعا تجربه بی نظیری بود. اهمیت رقابتهای جهانی جوانان بسیار بالاست و اگر دقت کنید رقابتهای امید دیگر برگزار نمی شود. این اهمیت این بازیها را می رساند. ما همییشه در جوانان دچار چالش بزرگ بودیم و تنها سال ٢٠٠٧ با نسل طلایی موسوی،  محمودی،علیزاده، شریفات و نریمان به برنز رسیدیم.


* در مرحله دوم دو پیروزی و یک شکست برابر ایتالیا داشتید. ایا تفکر کادرفنی این بود که به ایتالیا ببازیم تا با روسیه در نیمه نهایی بازی نکنیم؟
در رقابتهای جهانی جوانان سال ٢٠١٧  چک پیشنهاد عده ای از اعضای کادر فنی این بود به آرژانتین ببازیم تا به کوبا و لهستان نخوریم. استنباطم این بود هیچ تضمینی برای غلبه بر برزیل و  روسیه هم نیست. ما جلوی ایتالیا توانمان را نگذاشتیم. استنباط ما این بود با برزیل راحت تر در نیمه نهایی بازی می کنیم تا روسیه زیرا چند مهره خوب به خصوص قطر پاسور غیر قابل مهاری داشت. اصولا در رده ملی هم ما جلوی تیم های بازیکن محور به مشکل میخوریم اما با تیم های تاکتیکی راحت تر بازی می کنیم.


* و بازی با برزیل در نیمه نهایی و داستان لباسی که اشتباه حضرت پور با خود به سالن آورد.
ما به خوبی و با توجه به شناختی که از تیم برزیل داشتیم این تیم را در سه ست شکست دادیم. درباره محمد رضا هم چون از شیکاگو به بحرین آمد و در بازی برزیل باید لباس قرمز می پوشید، او متاسفانه اشتباه لباس قرمز شماره هشت تیم ملی بزرگسالان را آورد و شماره دو را در هتل جا گذاشت که اقای صادقی و لیدر تیم به هتل رفتند. حتی مراسم ابتدای بازی انجام شد و لباس بعدش رسید، اما خوشبختانه داور متوجه نشد!

دیدگاه‌ها