کد خبر : 1698697 | 07 مرداد 1399 ساعت 08:20 | 80K بازدید | 4 دیدگاه

میلیچ: اگر استراماچونی نمی‌رفت، اوضاع فرق می‌کرد

چگونه حاج‌صفی پایان کار ستاره استقلال را رقم زد؟

هروویه میلیچ معتقد است که در زمان حضور آندره‌آ استراماچونی در تیم استقلال، این سرمربی ایتالیایی هر روز با مشکلات جدیدی مواجه بوده است.

چگونه حاج‌صفی پایان کار ستاره استقلال را رقم زد؟

به گزارش "ورزش سه" در شب پیروزی استقلال برابر پارس جنوبی در جم، برنامه فوتبال برتر گفتگوی از پیش ضبط شده‌ای را با هروویه میلیچ دفاع چپ کروات و موفق آبی‌ها پخش کرد که در آن میلیچ درباره موضوعات مختلفی از جمله همبازی بودن با سردار آزمون و احسان حاج صفی، بازی در کنار ستارگان بزرگ دنیای فوتبال و جدایی استراماچونی صحبت کرد.

 

سردار آزمون، بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران

دفاع-وینگر چپ استقلال درباره رفاقت با سردار آزمون و هم‌تیمی شدن با وی در تیم روستوف گفت: من سال فوق‌العاده‌ای را در روستوف گذراندم و تنها جام قهرمانی دوران فوتبالم را در این تیم و در بازی مقابل تیم کراسنودار در جام حذفی فوتبال روسیه به دست آوردم؛ در نیم فصل نخست سال بعدی مشکلاتی به وجود آمد که باعث شد تا قربان بردیف سرمربی سابق تیم روبین کازان (باشگاهی که سردار در آن شاغل بود)، هدایت تیم روستوف را برعهده بگیرد. بردیف با خود سردار را به روستوف آورد و اوایل حضور او، ما برایمان حضور جوانی در سن و سال سردار غیرعادی بود اما کم کم به او ایمان آوردیم و نشان داد چرا قربان بردیف او را دوست داشت و به وی بازی می‌داد.

 

وی افزود: من الان هم بازی‌های سردار را که توانست آقای گل فوتبال روسیه شود دنبال می‌کنم و باید بگویم در آن زمان رفت و آمد زیادی باهم داشتیم و او روسی اصلا بلد نبود صحبت کند اما خود من به او کمک کردم تا یاد بگیرد و همان زمان هم مطمئن بودم که او یک فوتبالیست فوق العاده خواهد شد. الان هم می‌توانم بگویم که سردار آزمون در حال حاضر بهترین بازیکن ایرانی است و این را او با عملکرد درخشان خود اثبات کرده است.

 

همبازی ستاره این روزهای آتالانتا (ایلیچیچ) بوده‌ام

هروویه میلیچ درباره بازی در کنار ستارگان بزرگ فوتبال (کالینیچ، برناردسکی، ایلیچیچ و ...) گفت: من در کنار بازیکنان فوق‌العاده‌ای بازی کردم و هر کدام از آن‌ها الان در یکی از باشگاه های معتبر فوتبال اروپا در حال بازی کردن هستند؛ کلی بازیکن از منطقه بالکن داشتیم مثل ایلیچیچ که از صربستان می‌آمد، میلان بادلی و خودم که کروات بودم و البته بازیکنانی که از دیگر مناطق مثل بورخا والرو که یکی از بهترین بازیکنانی بود که من در کنارش بازی کردم. او هم‌اکنون در اینترِ آنتونیو کونته بازی می‌کند. ایلیچیچ در تیم آتالانتا که به نظر بهترین فوتبال روز اروپا را ارائه می‌دهد، بازی فوق العاده‌ای است و توانسته گل‌های بسیاری را برای تیمش به ثبت برساند، فدریکو کیه‌زا در آن زمان یک جوان کم نام و نشان بود که فرصت بازی کمی پیدا می‌کرد اما الان بسیاری از باشگاه‌های معتبر اروپایی به دنبال او هستند.

وی همچنین گفت: بازی کردن در جمع یازده نفره تیم آن زمان فیورنتینا که توانسته بود مقابل تیم‌هایی چون اینتر، میلان، رم و یوونتوس در خانه به برتری برسد کار اصلا آسانی نبود ولی من توانستم بجنگم برای رسیدن به ترکیب اصلی و این کار را انجام دهم.

 

 

آمدن حاج صفی برای من معنای جدایی از المپیاکوس را داشت!

میلیچ درباره هم‌پست بودن و هم بازی شدن با حاج صفی در تیم المپیاکوس گفت: جالب است که پس از ورود احسان حاج صفی به المپیاکوس، به من دیگر کم بازی رسید و حدودا دو هفته فکر می‌کنم برای با حاج صفی هم بازی بودم؛ اتفاقا او رقیب من هم بود و این مسئله باعث شد تا شاید من از المپیاکوس جدا بشوم و جزو 6 7 بازیکنی بودم که در نیم فصل با تغییر سرمربی از جمع المپیاکوسی‌ها جدا شدم. شاید بتوان گفت برای من آمدن حاج صفی به تیم به منزله جدایی از المپیاکوس بود.

 

اسم و اعتبار استراماچونی باعث شد به استقلال بیایم

ستاره کروات تیم استقلال درباره دریافت پیشنهاد از یک تیم ایرانی گفت: اولین بار من به خانه رسیدم که ناگهان تلفنم زنگ خورد و دیدم اسم آندره‌آ استراماچونی روی تلفن من افتاده است؛ پاسخ که دادم استرا گفت که یادت هست قرار بود من و تو باهم دیگر همکاری داشته باشیم و آنجا من گفتم بله و استراماچونی توضیح داد که من هدایت تیمی به نام استقلال در ایران را پذیرفته‌ام و با من همراه باش تا بتوانیم تجربه های جدید برای خود را در این تیم به دست آوریم. من همانجا به دلیل اسم و اعتبار استراماچونی پیشنهاد استقلال را پذیرفتم؛ البته قطعا قبل از آن در اینترنت درباره تاریخچه استقلال و فرهنگ مردم ایران خواندم و از چیزهایی که در اینباره دیدم لذت بردم و همانجا قانع شدم که به استقلال بیایم و کارم را با این تیم ادامه بدهم.


او درباره کار با استراماچونی و جدایی وی از استقلال افزود: استراماچونی یک مربی فوق العاده بود و هر روز یک مسئله و تاکیت جدید به ما یاد می‌داد و با شوق و انگیزه فراوانی وارد تمرین استقلال می‌شد؛ همیشه برای آموختن مسائل و تاکتیک‌های جدید سرحال و شاداب بود اما او مشکلات زیادی در ایران داشت و هر روز که به تمرین می‌آمد، نه تنها مشکلات او حل نمی‌شد بلکه هر روز یک مشکل جدید نیز ایجاد می‌شد و همین مسئله سبب آن شد تا او وضعیتش بد و بدتر شود و مجبور به ترک استقلال گردد. اگر او از استقلال نمی‌رفت، وضعیت این تیم در شرایط دیگری می‌بود.

دیدگاه‌ها