کد خبر : 1698698 | 07 مرداد 1399 ساعت 08:30 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

بن سلمان در لیگ برتر؛عادی یا غیرعادی؟

بدنبال وارد شدن ماجرای تغییر مالکیت باشگاه نیوکاسل به خریداران سعودی، سرمربی این باشگاه خواستار شفافیت در این خصوص شد.

بن سلمان در لیگ برتر؛عادی یا غیرعادی؟

نیوکاسل فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ خود را در لیگ جزیره با شکست خانگی سه بر یک برابر لیورپول قهرمان به اتمام رساند اما با توجه به شرایط پیرامون پیشنهاد ۳۰۰ میلیون پوندی (۳۸۵ میلیون دلاری) مطرح شده از سوی ائتلافی تحت رهبری صندوق غول پیکر ثروت عربستان، در تمامی سطوح تابستانی پر ابهام را پیش روی خود می‌بیند.

 

در این بین، «استیو بروس» در این خصوص گفت: اطمینان دارم که آرزوی مشترک همه ما، پیشرفت و به جلو راندن باشگاه است و همه می‌خواهند که باشگاه خوب عمل کند.

 

وی افزود: همان‌طور که همیشه گفته‌ام، در رابطه با شرایط تغییر مالکیت به شفافیت نیاز داریم زیرا اگر قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد، باید خیلی زود از آن مطلع شویم. در این صورت، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که یک تجارت عادی در جریان است.

اخبار مرتبط با این تغییر مالکیت، که «آماندا استاولی» سرمایه‌گذار بریتانیایی را به عنوان طلایه دار پیش روی خود داشت، در ابتدا در ماه آوریل گوش به گوش شد و حاکی از آن بود که سعودی‌ها از طریق صندوق ثروت ملی خود ۸۰ درصد سهام این باشگاه را در اختیار خواهند گرفت؛ صندوقی که تحت ریاست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اداره می‌شود.

 

با این حال، تحقق این امر در مرحله بررسی توسط لیگ جزیره، با مانع روبرو شده است.

گروه‌هایی همچون سازمان عفو بین الملل و همچنین تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان انگلیس با استناد به سوابق حقوق بشری سعودی‌ها، خواستار ممانعت از تحقق این تغییر مالکیت شدند و این در حالی است که نامزد «جمال خاشقچی» روزنامه نگارعربستانی منتقد آل‌سعود، با ارسال نامه مستقیم به سران لیگ جزیره خواستار رد درخواست سعودی ها شده است؛ خاشقچی در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید.

نگرانی قابل توجه دیگری که در این زمینه وجود دارد، اتهامات مطرح شده علیه عربستان به دلیل پخش غیرقانونی رقابت‌های لیگ جزیره از طریق یک شبکه تلویزیونی متعلق به این کشور است.

دیدگاه‌ها