کد خبر : 1698754 | 07 مرداد 1399 ساعت 12:33 | 25.8K بازدید | 16 دیدگاه

علی پروین همراه ناصر حجازی به استقبال مان آمد

مظلومی: استقلال می توانست ستاره سوم را بگیرد

سرمربی سابق استقلال از خاطرات دومین قهرمانی تیمش در قاره آسیا می گوید.

به گزارش "ورزش سه"، امروز 7 مرداد ماه سالگرد دومین قهرمانی استقلال در قاره آسیا است. جامی که سال ها قبل به دست آمد و هنوز بسیاری از تیم های ایرانی در حسرت گرفتن آن هستند. پرویز مظلومی یکی از پیشکسوتان استقلال مربی این تیم و دستیار منصور پورحیدری در جریان آن مسابقات بود که روایت جالبی از قهرمانی آبی ها در قاره کهن دارد.


مظلومی درباره آن قهرمانی در آسیا بیان کرد: برای کسب دومین قهرمانی و ستاره، ما سختی زیادی کشیدیم. یک اردو در سالار دره ساری برگزار کردیم و دو- سه جلسه در روز تمرین می‌کردیم. تیم خیلی خوبی داشتیم. شرایط بنگلادش به لحاظ بارندگی وحشتناک بود. باران نبود، سیل بود. با زحمات بچه‌ها و تلاش کادرفنی ولی این مهم بدست آمد. 


وی ادامه داد:مدیریت ستاره‌های آن روزهای استقلال سخت بود. بازیکنان بزرگی در استقلال بودند و تیم ملی متشکل از آن‌ها بود که قهرمان بازی‌های آسیایی پکن هم شدند.

 

1515091

 


سرمربی و بازیکن سابق استقلال درباره دیدار فینال با نماینده چین تاکید کرد: بازی سختی بود. نماینده چین خیلی قدرتمند بود. حسن‌زاده و صمد برای ما در آن بازی گلزنی کردند. چینی‌ها فکر نمی‌کردند ما انقدر خوب در فینال ظاهر شویم. دلیل انرژی بالای ما این بود که انرژی زیادی جلوی محمدان نگذاشتیم چون صعودمان قطعی بود و می‌خواستم خودمان را برای نیمه نهایی و فینال آماده کنیم. اینکه می‌گویم شرایط بنگلادش نامساعد بود، یکی از دلایلش برگزاری برخی بازی‌ها در زمین کریکت بود. بعد از قهرمانی هم یک خط تلفن از طرف آقای غرضی به ما دادند و چند سکه هم هواداران به ما دادند.


 مظلومی همچنین گفت: مشکلی که در بنگلادش داشتیم، دست خالیمان به لحاظ مالی بود. زمان خروج از هتل گرفتار شدیم. ۵۰ دلار هر بازیکنی داد تا توانستیم خارج شویم. 


وی درباره استقبال هواداران استقلال در فرودگاه از اعضای این تیم خاطرنشان کرد:خیلی استقبال پر شوری از ما شد. واقعا انتظار آن استقبال را نداشتیم. جای سوزن انداختن در فرودگاه نبود. نمی شد از فرودگاه خارج شویم. آقای پروین هم لطف داشتند و به همراه مرحوم حجازی در فرودگاه بودند.
مظلومی در پایان افزود: ما می‌شد سال بعد هم ستاره سوم را بگیریم ولی در فینال و ضربات پنالتی به الهلال باختیم. بعد از ما هم مرحوم حجازی به آن نقطه رسید ولی نشد ستاره سوم بدست بیاید. جا دارد یادی از مرحوم بونژاک هم بکنم که خیلی به لحاظ بدنی به تیم ما کمک کرد. در کل امیدوارم به زودی ستاره سوم را هم بر روی پیراهن استقلال ببینیم.

دیدگاه‌ها